PDA

View Full Version : 24 frets op een gibson



dirty-harry
23 september 2006, 20:08
Zoals de vraag al is gesteld, bestaat het 24 frets op een gibson?????????????

Ik vind er allesinds niets van :mad:

Zijn er hier mensen die er meer van weten?????

Bedankt bij voorbaat.

Orpheo
23 september 2006, 20:11
ja hoor. de mark/mode/dinges IV.....

de superstratjes uit de jaren 80 hadden 24 frets. maar les pauls, de es-en etc etc eigenlijk nooit.

en sommige SG's.

drap
23 september 2006, 20:13
De firebird ook volgens mij.

dirty-harry
23 september 2006, 20:22
Ik hou wel van de klank van een gibson, maar ik mis de 23 en 24 fret.
Of is dit mischien een gat in de markt, of in mijn cultuur!!!!
De aanleiding voor dit topic is het volgende, ik heb gisteren bij een vriend op een gibson les paul gespeeld en ik moet zeggen dat de klank via mijn versterker boven de maten van mijn andere gitaren ging.
Daarom de vraag :satisfie:

Orpheo
23 september 2006, 20:23
Ik hou wel van de klank van een gibson, maar ik mis de 23 en 24 fret.
Of is dit mischien een gat in de markt, of in mijn cultuur!!!!
De aanleiding voor dit topic is het volgende, ik heb gisteren bij een vriend op een gibson les paul gespeeld en ik moet zeggen dat de klank via mijn versterker boven de maten van mijn andere gitaren ging.
Daarom de vraag :satisfie:

nuanceer gibson eerst kerel. en nee, er bestaat geen 24 frets les paul.

2350
23 september 2006, 20:28
Les Paul double cuts..........

Orpheo
23 september 2006, 20:33
Les Paul double cuts..........

is net zoveel les paul als een strat een tele is.

2350
23 september 2006, 20:36
Topic starter vroeg toch om een Gibson met 24 frets?

Agent_Smith
23 september 2006, 20:36
is net zoveel les paul als een strat een tele is.

Nou, dat is zeker niet waar (maar mijn voorkeur gaat er ook zeker niet naar uit).
En voor wat betreft de strat/tele vergelijking: gelukkig maar, want een strat zuigt en een tele rockt!

Agent_Smith
23 september 2006, 20:37
Topic starter vroeg toch om een Gibson met 24 frets?

Oja, da's waar. Ja dus, die bestaan.

2350
23 september 2006, 20:40
@ Agent Smith: Jij snapt het!

glacius
23 september 2006, 21:22
ik heb een sg-z die heeft 24 frets en een ebben toets

zie sig

bass blom
23 september 2006, 22:00
sg supreme, 24 frets..

Orpheo
23 september 2006, 23:38
ik heb een sg-z die heeft 24 frets en een ebben toets

zie sig

waarom verkoop je je sg eigenlijk? toch meer les paul man?

Kaïn
24 september 2006, 10:20
Of je koop een ESP. LP mét 24 frets.

Rick trodat
24 september 2006, 10:42
gelukkig maar, want een strat zuigt en een tele rockt!

Mensen die dit iedere keer maar weer blijven zeggen, neem ik niet serieus. Het kan misschien niet jouw ding zijn..oke. Maar ga nou niet zeggen dat het geluid van:

Hendrix
Stevie Ray Vaughan
David gilmour
Fussciante

zuigt. Luister maar eens naar het volgende filmpje: Een echte les paul speler op een stratocaster en vertel me dan maar nog eens dat het geluid van een strat zuigt. klik Hier (http://youtube.com/watch?v=XXYjEMTQRm0)

vulvasonic
24 september 2006, 10:56
De mijne:

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/LesPaulStandardLite.jpg

Heeft er 24. En ze zijn allemaal makkelijk te bereiken.

Agent_Smith
24 september 2006, 11:35
Mensen die dit iedere keer maar weer blijven zeggen, neem ik niet serieus. Het kan misschien niet jouw ding zijn..oke. Maar ga nou niet zeggen dat het geluid van:

Hendrix
Stevie Ray Vaughan
David gilmour
Fussciante

zuigt. Luister maar eens naar het volgende filmpje: Een echte les paul speler op een stratocaster en vertel me dan maar nog eens dat het geluid van een strat zuigt. klik Hier (http://youtube.com/watch?v=XXYjEMTQRm0)

Relax dude! Meteen op je pik getrapt?
Ik heb niets gezegd van het GELUID van een strat. Het is idd totaal niet mijn ding wat betreft looks en speelcomfort. Het geluid van een goede strat (dus geen superstratje) is uniek. Net zo als dat het geluid van een tele uniek is. En elk type LP.

BaseSix
24 september 2006, 12:18
nuanceer gibson eerst kerel. en nee, er bestaat geen 24 frets les paul.

Jawel er bestaat wel een 24 frets Les Paul. De Les Paul Studio Baritone!

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat ding klinkt. Ik heb ze nog nooit gezien.

Michiel

Orpheo
24 september 2006, 19:07
Mensen die dit iedere keer maar weer blijven zeggen, neem ik niet serieus. Het kan misschien niet jouw ding zijn..oke. Maar ga nou niet zeggen dat het geluid van:

Hendrix
Stevie Ray Vaughan
David gilmour
Fussciante

zuigt. Luister maar eens naar het volgende filmpje: Een echte les paul speler op een stratocaster en vertel me dan maar nog eens dat het geluid van een strat zuigt. klik Hier (http://youtube.com/watch?v=XXYjEMTQRm0)

maar wat nu als ik inderdaad die sounds slecht vind? SRV is voor mij het toonbeeld van hoe het NIET moet, samen met frusciante. Verschrikkelijk. Gilmour vind ik koud en kaal, niks aan. Kijk, hendrix...die heeft een tone om van te kwijlen vind ik. Gary moore op die strat: idem! Rory gallagher: idem!

Het zit 'm dus voor mij niet in de strat maar in de spelers :sssh: en als mensen zeggen 'ja ik vind een les paul kut klinken omdat ie zo modderig is' ala. boeiend. ik maak er geen punt van, en zeg niet 'ha ha ha nu kan ik je niet meer serieus nemen!'. maar als het over strats gaat, zijn de tenen opeens zo lang als de chinese muur!

Orpheo
24 september 2006, 19:10
Jawel er bestaat wel een 24 frets Les Paul. De Les Paul Studio Baritone!

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat ding klinkt. Ik heb ze nog nooit gezien.

Michiel


ja...tja.... hmm..... ok. ik vind dat niet echt een les paul. die ongelooflijk lange (doh. tis een baritone) mensuur + 24 frets maken t dat ik m niet onder de noemer les paul kan scharen, ondanks dezelfde contouren....maar ja, wat LP's betreft ben ik redelijk conservatief :satisfie:

Rick trodat
25 september 2006, 00:30
Oke orpheo, prima.

Als het waar is wat jij zegt..Dan ben ik het deels met je eens dat het om de speler gaat. Vraag is alleen: gaat het alleen om het spel, of gaat het ook om de tone. Of de combinatie. Wat ik met het filmpje wil laten zien is dat je uit een strat een enorm geluid kan krijgen wanneer er op het spel niets op aan te merken valt.

Maar als je zegt dat geluid zuigt ben ik niet boos, of verdrietig. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat als je in het genre blues/rock zit, je een strat geluid vindt zuigen. Het kan je ding niet zijn, dat is wat anders.

Ik neem idd deze mensen die dit zeggen niet serieus. Het gaat namelijk niet om hun mening, maar om de manier waarop ze dat duidelijk maken.

Als je zegt, het geluid van een strat zuigt!! In een topic over Gibson, snap ik gewoon niet wat je daarmee wil bereiken. Volgens mij vraag je dan om een discussie.

Orpheo
25 september 2006, 00:38
Oke orpheo, prima.

Als het waar is wat jij zegt..Dan ben ik het deels met je eens dat het om de speler gaat. Vraag is alleen: gaat het alleen om het spel, of gaat het ook om de tone. Of de combinatie. Wat ik met het filmpje wil laten zien is dat je uit een strat een enorm geluid kan krijgen wanneer er op het spel niets op aan te merken valt.

Maar als je zegt dat geluid zuigt ben ik niet boos, of verdrietig. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat als je in het genre blues/rock zit, je een strat geluid vindt zuigen. Het kan je ding niet zijn, dat is wat anders.

Ik neem idd deze mensen die dit zeggen niet serieus. Het gaat namelijk niet om hun mening, maar om de manier waarop ze dat duidelijk maken.

Als je zegt, het geluid van een strat zuigt!! In een topic over Gibson, snap ik gewoon niet wat je daarmee wil bereiken. Volgens mij vraag je dan om een discussie.

agreed. ik ga hier heel even op door.

Het probleem zit 'm imo niet in het instrument 'stratocaster', maar in de bespeler, zoals ik al zei. SRV, Gilmour, Frusciante... een paar van de meest bekende stratspelers, en geroemd om hun (blijkbaar) sublieme strattone. Ik vind het verschrikkelijk, terwijl ik zat te KWIJLEN bij gary moore met zijn strat... ik heb echt mijn beeld van strats moeten aanpassen. Het is ook een fout van mij en mijn spel dat mijn beeld van strats veroorzaakte. Ik kon er zelf niks mee (KAN) en ventileerde dat hier op t forum, en liet t overkomen (omdat ik zelf echt dat ook dacht) dat strats DUS klote zijn.

Over dat laatste: Agent Smith zei niet dat strats kut klinken. hij zei 'een strat zuigt en een tele rockt'. dat kan je allicht met n korrel zout nemen, en de mensen die wat vaker op t forum zitten weten wel wat voor gear agent smith heeft (les paul en tele), en weten ook dat hij, net als ik, niet echt overweg kunnen met een strat.

Ik vind echter strats niet per definitie slecht! zoals ik net al zei. Ik kan dat echter niet zeggen voor agent smith, simpelweg omdat ik zijn preciese standpunt hierin niet ken.

Rick trodat
25 september 2006, 00:48
OK ik begrijp

Begrijp mij ook niet verkeerd. Ik heb zelf een strat. en een les paul. Uiteraard zijn ze beiden compleet anders. En in bepaalde momenten schiet een strat tekort. Maar dat kan een gibson ook zijn.

Over SRV, vindt ik zijn geluid wel OK. Maar ik denk dat jij echt houdt van het volle krachtige sound. Nou prima ieder zijn eigen ding.

Maar komop;het heeft niets met de speler te maken als je zegt dat het geluid van een strat zuigt en een tele rockt. Dan richt je je echt op de gitaar zelf. En zelf dat zou ik niet erg vinden,als je dat zegt. Hij zegt het gewoon midden in een topic over gibson met een 24 frets. Het heeft er niets mee te maken. Ik vraag me gewoon af waar je op doelt?

Agent_Smith
25 september 2006, 08:07
OK ik begrijp

Begrijp mij ook niet verkeerd. Ik heb zelf een strat. en een les paul. Uiteraard zijn ze beiden compleet anders. En in bepaalde momenten schiet een strat tekort. Maar dat kan een gibson ook zijn.

Over SRV, vindt ik zijn geluid wel OK. Maar ik denk dat jij echt houdt van het volle krachtige sound. Nou prima ieder zijn eigen ding.

Maar komop;het heeft niets met de speler te maken als je zegt dat het geluid van een strat zuigt en een tele rockt. Dan richt je je echt op de gitaar zelf. En zelf dat zou ik niet erg vinden,als je dat zegt. Hij zegt het gewoon midden in een topic over gibson met een 24 frets. Het heeft er niets mee te maken. Ik vraag me gewoon af waar je op doelt?

Dat had te maken met post #6 en #7. Daarin werden de overeenkomsten tussen een LP en een LP DC gespiegeld aan de overeenkomsten tussen een strat en een tele. Of liever gezegd de verschillen. En de verschillen tussen een strat en een tele zijn heel groot vind ik. Groter dan tussen een LP en LP DC. Het komt dus niet zomaar uit de lucht vallen, wellicht alleen wat bot verwoord. Maar jij voelt je er onterecht toch kennelijk door aangevallen. En dat is niet nodig.
Over het geluid van een strat ga ik verder niet meer in, je weet hoe ik daar over denk. Al ben ik geheel van mening dat tone voornamelijk in de vingers zit. Dit tot tegenstelling van velen die nemen dat dat in de pups of amp zit. Ik ben dus wel fan van SRV's spel en sound.
Maar dit is dus allemaal niet relevant voor dit topic.

Rick trodat
25 september 2006, 09:03
Juist 12345

Orpheo
25 september 2006, 10:18
inderdaad, agent smith heeft gelijk. Ik maakte de vergelijking, t ontspoorde ietwat door mij. dus sorry guys.....

Agent_Smith
25 september 2006, 10:32
inderdaad, agent smith heeft gelijk. Ik maakte de vergelijking, t ontspoorde ietwat door mij. dus sorry guys.....

Nou, mijn uitspraak gaf natuurlijk de aanleiding. Het ontsporen valt nog wel mee eigenlijk, maar is zeker niet mijn bedoeling geweest. Ook mijn xcuse.

G.G.
25 september 2006, 11:07
inderdaad, agent smith heeft gelijk. Ik maakte de vergelijking, t ontspoorde ietwat door mij. dus sorry guys.....

Lachûh toch.... Ik heb even een speciaal topic aangemaakt waarin wel elkaars favoriete model kunnen afzeiken. Orph, post maar gauw ff wat, want er zitten nu wel erg veel stratliefhebbers.

Orpheo
25 september 2006, 11:42
Lachûh toch.... Ik heb even een speciaal topic aangemaakt waarin wel elkaars favoriete model kunnen afzeiken. Orph, post maar gauw ff wat, want er zitten nu wel erg veel stratliefhebbers.

haha ach, ik ben niet in de mood om tegen strat(liefhebbers) in te gaan. ik laat anderen eens t 'vuile werk' opknappen haha

gibls6
25 september 2006, 17:22
Even terug on topic: Ik heb een Gibson L6-s en die heeft, net nageteld, ook 24 frets!

Noid
25 september 2006, 20:47
Even terug on topic: Ik heb een Gibson L6-s en die heeft, net nageteld, ook 24 frets!
Ik heb even in je foto-album gekeken: die Gibson L6-s is waarschijnlijk die zwarte gitaar toch? Beetje afwijkende body vorm: het lijkt op een LP, waar de proporties een beetje zoek zijn. <off-topic mode: on> En die M. Messer gitaar had ik nog nooit gezien: one of a kind?? <off-topic mode: off>

Rick trodat
25 september 2006, 23:40
Nou, mijn uitspraak gaf natuurlijk de aanleiding. Het ontsporen valt nog wel mee eigenlijk, maar is zeker niet mijn bedoeling geweest. Ook mijn xcuse.

en ik heb denk te lange tenen...excuses dus ook aan Orpheo en agent Smith.

Bigfoot414
25 september 2006, 23:49
Ta-dah
http://www.black-sabbath.com/gallery/albums/tonyiommi/iommi_082883.jpg
Gibson met 24 frets :)

Luke-wannabe
25 september 2006, 23:56
Mensen die dit iedere keer maar weer blijven zeggen, neem ik niet serieus. Het kan misschien niet jouw ding zijn..oke. Maar ga nou niet zeggen dat het geluid van:

Hendrix
Stevie Ray Vaughan
David gilmour
Fussciante

zuigt. Luister maar eens naar het volgende filmpje: Een echte les paul speler op een stratocaster en vertel me dan maar nog eens dat het geluid van een strat zuigt. klik Hier (http://youtube.com/watch?v=XXYjEMTQRm0)
GODVERDOMME WAT EEN LEKKER GELUID!

vulvasonic
26 september 2006, 00:41
Heeeeeee!
En mijn Les Paul dan?

Als ik daar een foto van post verwacht ik op z'n minst 1 reactie van iemand die volledig uit z'n dak gaat bij het zien van zoveel schoonheid!

Bigfoot414
26 september 2006, 20:04
WOW Vulva!!!

FANTASTISCH, 24 fukking frets op een GIBSON.

ON-GE-LOOF-LIJK!!!

Dat het bestaat man...






Overdreven genoeg zo?

Noid
26 september 2006, 21:15
Heeeeeee!
En mijn Les Paul dan?

Als ik daar een foto van post verwacht ik op z'n minst 1 reactie van iemand die volledig uit z'n dak gaat bij het zien van zoveel schoonheid!

:) maar je hebt ergens wel gelijk: het is een mooi ding!

vulvasonic
27 september 2006, 00:59
:) maar je hebt ergens wel gelijk: het is een mooi ding!

En dat is dan nog een understatement! ;)