PDA

View Full Version : Ik heb t gehad!



Orpheo
23 september 2006, 19:49
Ik heb t gehad met t zwart van mijn LP custom. nu is t een natural lespaul custom!

dit was ie eerst:
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01091.jpg

dit is ie nu:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01090.jpg

en dit is een deel van de familie zoals t nu is:
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01092.jpg




Beiden uit '76. beiden 3 pup. beiden ubergeil!

Orpheo
23 september 2006, 19:50
dit zijn maar tijdelijke foto's. ben namelijk net thuis, en tis al wat donker. morgen met daglicht ga ik wel wat mooiere foto's maken.

Micro-e
23 september 2006, 20:03
Qua afwisseling niet echt orgineel

Maar wel ubergeil :D

sjoerd5
23 september 2006, 20:10
ik ben ook een custom lp

zwart 2 humbuckers

iets minder dan 25 jaar oud

heavy-metal-thunder
23 september 2006, 20:13
hopelijk is de ex-ebony Custom een players guitar die je voor de rest van je leven wil bijhouden? Anders ga je er heel veel spijt hebben dat je ze hebt laten "ontlakken". De waade gaat aanzienlijk achteruit. Maar ik vind het wel mooi, dat wel.

Orpheo
23 september 2006, 20:14
hopelijk is de ex-ebony Custom een players guitar die je voor de rest van je leven wil bijhouden? Anders ga je er heel veel spijt hebben dat je ze hebt laten "ontlakken". De waade gaat aanzienlijk achteruit. Maar ik vind het wel mooi, dat wel.

dude, kheb er nog een 3 pup custom bij gekocht! maar die is natural (van origine al). zie laatste foto.

Tupelo
23 september 2006, 20:43
De studio heb je ook nog toch?
Ben je daar nog iets mee van plan?

Agent_Smith
23 september 2006, 20:43
"Everybody knows that black guitars sound the best"
:lol

Orpheo
23 september 2006, 20:51
De studio heb je ook nog toch?
Ben je daar nog iets mee van plan?

jep :) die heb ik nog. ik weet t niet wat ik daarmee wil gaan doen.... ik zit al heel lang met een idee, dat geinspireerd werd door medeforummer CCC. das dus dan een bigsby B3 (zonder te boren kan die op je gitaar) en 2 filtertrons ( of phat cats) erin/op, maar daar ben ik nog niet zo zeker van... zeker niet omdat ie zo goed klinkt. MAAR ik heb nu wel 3 les pauls die heel erg hetzelfde klinken (allemaal heel warme redelijk hotte pups, ebben toets, etc etc).

dus ik zoek wel wat verandering, maar ik wil mn nieuwe 3 pup niet zwaar modden. t moet een kopie zijn van mn zwarte, maar dan natural... Ik ben extreem blij met deze nieuwe. speelt en klinkt..wow. zelfs de case ziet er nog TOP uit.

Tupelo
23 september 2006, 20:53
Ken ze, althans ga er even vanuit dat er veel overeenkomsten zijn in één productie.
De gitarist van het eerste bandje waar ik ooit in speelde had er exact zo eentje.
Mooiste Les Paul - op alle facetten - die ik ooit bespeeld heb.

Orpheo
23 september 2006, 20:57
Ken ze, althans ga er even vanuit dat er veel overeenkomsten zijn in één productie.
De gitarist van het eerste bandje waar ik ooit in speelde had er exact zo eentje.
Mooiste Les Paul - op alle facetten - die ik ooit bespeeld heb.

welke precies? :chicken:

drap
23 september 2006, 21:00
jep :) die heb ik nog. ik weet t niet wat ik daarmee wil gaan doen.... ik zit al heel lang met een idee, dat geinspireerd werd door medeforummer CCC. das dus dan een bigsby B3 (zonder te boren kan die op je gitaar) en 2 filtertrons ( of phat cats) erin/op, maar daar ben ik nog niet zo zeker van... zeker niet omdat ie zo goed klinkt. MAAR ik heb nu wel 3 les pauls die heel erg hetzelfde klinken (allemaal heel warme redelijk hotte pups, ebben toets, etc etc).

dus ik zoek wel wat verandering, maar ik wil mn nieuwe 3 pup niet zwaar modden. t moet een kopie zijn van mn zwarte, maar dan natural... Ik ben extreem blij met deze nieuwe. speelt en klinkt..wow. zelfs de case ziet er nog TOP uit.

Ik stel een pickup ruil voor! Jij mijn 490R en 489T's, ik jouw PAF's! How about that :D

Orpheo
23 september 2006, 21:02
Ik stel een pickup ruil voor! Jij mijn 490R en 489T's, ik jouw PAF's! How about that :D

neuh, ik heb al die set.....

Tupelo
23 september 2006, 21:05
welke precies? :chicken:

Die blanke '76 custom.

Orpheo
23 september 2006, 21:06
Die blanke '76 custom.

okay.

die blanke custom speelt en klinkt super. maar t voelt toch n beetje als vreemd gaan tegenover de oude dame (de zwarte).

drap
23 september 2006, 21:16
neuh, ik heb al die set.....

Big deal! Heb je d'r twee!

Orpheo
23 september 2006, 21:23
Big deal! Heb je d'r twee!

en dan? ik heb er niks aan

Luke-wannabe
23 september 2006, 21:27
Oh my god ik dacht dat je je zwarte had gestripped.
Toch vet Orf.

heavy-metal-thunder
23 september 2006, 21:30
dude, kheb er nog een 3 pup custom bij gekocht! maar die is natural (van origine al). zie laatste foto.

ik dacht dat je 2 blackies had en er zelf één natural van had gemaakt.

Orpheo
23 september 2006, 21:30
Oh my god ik dacht dat je je zwarte had gestripped.
Toch vet Orf.


daarom postte ik t zo :)

Luke-wannabe
23 september 2006, 21:34
daarom postte ik t zo :)
Hehe ja dacht ik al :hippie:
Missie geslaagd :p

drap
23 september 2006, 22:07
en dan? ik heb er niks aan

Eh... Orph... ik was dan ook niet bepaald serieus... :roll:

LaurentB
23 september 2006, 22:27
daarom postte ik t zo :)

Haha, dat was een goeie ja. Ik kreeg ook al spontaan pijn aan mijn vullingen...

new deep
24 september 2006, 01:55
Gefeliciteerd, ik herken die gitaar en de blije nieuwe eigenaar in de gitaarzaak van vanmiddag en leg nu de link met jou pas!

Orpheo
24 september 2006, 06:45
Gefeliciteerd, ik herken die gitaar en de blije nieuwe eigenaar in de gitaarzaak van vanmiddag en leg nu de link met jou pas!

:D en u bent.... ik heb met diverse mensen gesproken :D

Wimvdb
24 september 2006, 10:06
Waarom staan bij de ene gitaar bij de middle humbucker de poles naar boven en bij de andere naar onder ?

Orpheo
24 september 2006, 18:31
Waarom staan bij de ene gitaar bij de middle humbucker de poles naar boven en bij de andere naar onder ?

de natural heb ik pas, dus die moet ik nog even aanpassen. ik vind poles omlaag namelijk mooier. en ik moet 'm even rewiren. ik word GEK van deze wiring (volume per pup en 1 tone). ik mis mijn 2 tones 2 volumes....

sembo
24 september 2006, 18:33
super mooooooooooooooooooooooooi !!!

Orpheo
24 september 2006, 19:18
ik heb nog wat foto's:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01093.jpg

familie!!!!

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01094.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01096.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01097.jpg

dit vind ik n leuke foto; GIBSON POTS!!!! mooi man! jammer dat de foto's nog ietwat flets zijn, maar ik heb net 10 uur gewerkt, dus foto's maken lukte niet. doe ik wel weer als t zonnetje schijnt.

Wormaap
24 september 2006, 19:27
Had je nou niet ook ooit'n Classic? Of is die ook alweer doormidden? :P

Orpheo
24 september 2006, 19:29
Had je nou niet ook ooit'n Classic? Of is die ook alweer doormidden? :P

nee. die is verkocht. en daarvan heb ik o.a. een 6101 marshall gekocht. de gitaar klonk goed, maar ik kreeg zulke problemen met mn hand dat ik 'm maar van de hand deed...

Wormaap
24 september 2006, 19:34
Ahzo, jammer :) LP-collecties horen alleen maar uit te dijen :D

Mr.Bluesbreaker
24 september 2006, 19:35
Nice Orpheo. Tip:

Zoals ik het zie heb je die 3 LP's tegen die boekenkast aan gezet, tegen mekaar leunend. Staat cool voor de foto maar:

Wanneer de achterste naar rechts of links schuift, gaan ze allemaal. Zoals je weet is de kop/nekverbinding niet erg sterk bij Les Pauls. Ik heb zelf zo een LP in een koffer zien vallen, van rechtop naar op z'n kant, headcrack.
3 headcracks kosten je een hoop meer dan een rockstand.

Orpheo
24 september 2006, 19:41
Nice Orpheo. Tip:

Zoals ik het zie heb je die 3 LP's tegen die boekenkast aan gezet, tegen mekaar leunend. Staat cool voor de foto maar:

Wanneer de achterste naar rechts of links schuift, gaan ze allemaal. Zoals je weet is de kop/nekverbinding niet erg sterk bij Les Pauls. Ik heb zelf zo een LP in een koffer zien vallen, van rechtop naar op z'n kant, headcrack.
3 headcracks kosten je een hoop meer dan een rockstand.


is alleen voor de foto :) ik heb er een mooie rockstand voor. plek voor 5 gitaren.... nog 2 te gaan! ik had 'm ooit bijna helemaal vol...

duckman
24 september 2006, 20:47
mooie collectie zeg!! En nu dat rek gaan vullen met nog meer LPs :cooler:

Aron Maiden
24 september 2006, 20:54
Mooie gitaren!:)

maar hoe heb je de vef er af gehaalt?, Schuren? Verfbrander?

Orpheo
24 september 2006, 21:01
Mooie gitaren!:)

maar hoe heb je de vef er af gehaalt?, Schuren? Verfbrander?

niet. totaal niet. ze zijn allemaal nog origineel in kleur. alleen de studio is aangepast. ik heb met n mesje een randje van de lak afgeschraapt, en iedere keer als ik er nu naar kijk denk ik 'shit, tis toch wel mooi!!!"

de natural is ook echt zo gemaakt. verdomd zeldzaam trouwens, een 3 pup '76 custom natural. de 3 pups in '76 werden alleen op customorder gemaakt....