PDA

View Full Version : MOEN-pedalen - Revelatie voor een goedkope prijs



Angel
23 september 2006, 19:16
Je zal je wel afvragen, MOEN pedalen? :confused:
Ken ik die? Heb ik die ooit gezien? Hoe zien ze eruit? Klinken ze een beetje? En wat kosten ze?

Wel hier een kort verslag van het testen van deze pedalen.
Ik heb er 2 nu thuis liggen, met dank aan Tim.

De eerste is de MOEN Holy Choir:
Zoals het type al bijna zegt, het is een analoge chorus. Volledig analoog circuit, true bypass en van goede (stevige) kwaliteit want de behuizing is volledig metaal. Zelf moet ik zeggen dat ik het pedaal een beetje lomp er vind uitzien en nogal groot. En dan nu over de klank: :headbang:
Ik heb wat vergelijkingsmateriaal hier liggen qua chorussen(Rocktron Chorus, 2x Arion SCH-1, Visual Sound H20 en Line6 MM4). Ik vind hem heel erg lekker vol klinken. Hij kan van een lekker sappige chorus tot het extreme leslie-effect. De knoppen(rate/level/depth) die erop staan zijn ook eenvoudig en duidelijk, maar nogmaals lomp. Persoonlijk vind ik de SCH-1 nog steeds beter, maar vind hem nog maar eens tegen een schappelijke prijs en in werkende staat. Nadeel van de Holy Choir is ook dat hij niet stereo is, maar mono. Jammer.

Maar wat wil een mens voor €89? Je krijgt er een zeer goede chorus voor, die analoog is en zeer stevig opgebouwd is. De handleiding die je erbij krijgt is eenvoudig maar effectief met daarop de bouw van het pedaal en de schakelmogelijkheden.

Dan de MOEN Pretty Dolly:
De Pretty Dolly zegt je waarschijnlijk niets, maar als je hem bekijkt merk je onmiddellijk de Time & Repeat-knop op wat wil zeggen: Delay elay lay ay y y y y
Ook hier gaat het om een analoog pedaal, zelfde vorm, andere kleur. Je krijgt, ook weer voor €89 een 500ms delay in een weer metalen behuizing met eenvoudige bediening(blend/time/repeat). De klank is heel erg goed, ook weer heb ik wat vergelijkingsmateriaal liggen(T-rex Replica, Line6 DL4 en de Visual Sound H20). Vergelijken met de Replica mag ik eigenlijk helemaal niet doen want die is, vind ik :oops:, met niets te vergelijken zo goed. Als ik hem met de H20 vergelijk, dan merk je echt dat de H20 een digitale delay is, terwijl de Dolly echt een meer tape-echo effect heeft.
Niet echt in alle situaties bruikbaar, maar voor de bluesmensen onder ons aan te raden. De DL4 is natuurlijk zeer multi-functioneel en dat is de Dolly absoluut niet, maar wel eenvoudiger en dat is misschien voor sommigen ook een voordeel. Hij klinkt echt lekker, hij is ook duidelijk aanwezig in het signaal maar uitzetten is delay weg, jammer. Maar is bij vele delay-pedalen zo.
Spijtig is ook dat er geen tap-functie op zit, maar dat het pedaal nog duurder gemaakt hebben.

Bij deze een foto:
http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/DSCN2589.jpg

Meer info over de Chinese MOEN-pedalen vind je op http://www.moen.net.cn. Wel jammer dat het volledig in het sinees is ;)
Demo's kan je hier ook vinden.

Dirk_Hendrik
24 september 2006, 11:46
Angel,

Bedankt voor je revieuw. Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik je "bold" tags er even uit heb gesloopt? Ik had heftig het gevoel met verkapte spam te doen te hebben.

en,
Wie is Tim??

Angel
24 september 2006, 15:13
Angel,

Bedankt voor je revieuw. Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik je "bold" tags er even uit heb gesloopt? Ik had heftig het gevoel met verkapte spam te doen te hebben.

en,
Wie is Tim??

Sorry, maar dit is geen spam. Tim(vertegenwoordiger van Moen) heeft me de pedalen aangeboden en gevraagd er mijn mening over te zeggen en dat heb ik even neergeschreven. Ik verdien hier niets aan, dus vind ik ook niet dat het spam is.
Ik weet ook dat sommige mensen zich niet de moeite doen om alles te lezen, daarom die vetgedrukte keywords, maar blijkbaar is dat al te veel. Mijn excuses hiervoor.

Blijkbaar zijn ze in Duitsland ook nog veel goedkoper: youneXt.de (http://www.younext.de/index.php?manufacturers_id=25&XTCsid=6659fe269ad316cd9a2b3e6dea361ff0)

Ace 1.15.19
24 januari 2013, 01:11
Ik heb vandaag de Deep Blue geprobeerd. Ik kende het merk voorheen niet maar ik vond het verrassend goed klinken! Ontzettende smooth drive die van lekker overstuurd tot best wel vet kan.

De website (http://moeneffects.com/) ziet er ongelofelijk cheap uit maar dat doet uiteraard niks af aan de pedalen. Is er inmiddels al meer ervaring hier op het forum met MOEN effects?

mattihafler
24 januari 2013, 12:25
Ik ben wel erg benieuwd naar die looper/switchers van hun..

zoals de GEC438 of GEC9

Dirk_Hendrik
24 januari 2013, 18:14
Is er inmiddels al meer ervaring hier op het forum met MOEN effects?

Gezien het feit dat je een 5.5 jaar oud topic naar boven moet trappen suggereert het ergste ;)

Chris Winsemius
24 januari 2013, 18:27
je kan beter op een pedaal trappen!