PDA

View Full Version : Carl Martin snaren ....



frenske
6 december 2002, 13:45
Ik wil nieuwe snaren kopen en ik zag Carl Martin bassnaren bij Feedback binnenkort in de aanbieding.
Maar ik ken nergens over iets vinden ibt de qualiteit, duurzaamheid etc.

me2
7 december 2002, 16:45
ik heb ze dr nu opzitten en het is 100% ruk

bathmutz
7 december 2002, 17:55
als ik jou was zou ik DR snarenm nemen, klinken lekker en gaan lang mee, waardoor je uiteindelijk wel goedkoper uit bent.

BathmutZ

Semafoor
7 december 2002, 21:31
Of Elixir, klinken ook lekker, maar gaan nog langer mee :smile:. Ze voelen wel wat gladder aan vanwege dat laagje, maar dat vind ik eigenlijk wel prettig.

TheCrow
8 december 2002, 18:17
Op m'n fretloze bas heb ik GHS Progressives zitten. De fijnste snaren die ik ooit heb gehad! De E-snaar is wel erg smal bij de brug, dus de kans ik groot dat je je brug wat moet bijstellen om het volumeverschil dat je hierdoor krijgt wat te verminderen. De E-snaar komt namelijk wat lager te zitten dan bij andere snaren.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: TheCrow op 2002-12-08 18:20 ]</font>

flearulez
8 december 2002, 19:19
Intoneer meteen als je 'exposed core" snaren gebruikt. Sommige bassisten vinden die inderdaad fijner spelen, ik niet.
Neemt niet weg dat je hem zal moeten intoneren, denk omhoog

Laus
9 december 2002, 12:46
Die Carl Martin dingen heb ik destijds(vorig jaar waren ze ook in de aanbieding bij feedback) 3 setjes van gekocht.

Heb ze er nu op mn 4-snaar een jaar opzitten en ze zijn dood. Dat waren ze eigenlijk na 2 dagen al. Kortom alleen te gebruiken als reserversnaren of iets dergelijks.

Ik ken niet veel snaren. Maar de GHS Boomers bevielen me erg goed wel 84.-(GULDEN) voor een 5-snaar setje...

Hoe zijn hier de meningen over de D'Addario Slowwound's?

frenske
9 december 2002, 14:36
Wat me wel opvalt is dat niemand het over Fender snaren heeft, terwijl kwart van de bassisten een fender heeft!
Bepaald duur zijn ze ook niet, ik zag ze bij Pro-Music voor 15 euro liggen.

flearulez
9 december 2002, 14:58
Veel keus in Fenders jah

maar niet die sound die GHS bv. heeft

AllodoX
10 december 2002, 18:54
carl martin.. prima snaren om als reserve te hebben..

:smile:

Ic3gl0vE
10 december 2002, 19:15
ik vind bass-snaren wel heel erg duur..
een setje (goede!!) gitaarsnaren kost €6,70 ofzo. die kosten ongeveer 1 cent om te maken denk ik.
bass-snaren zijn dikker dus die kosten dan misschien 5 cent om te maken? (per stuk) maar veel setjes kosten gewoon 30 of 40 euro... waarom??

basswasp
10 december 2002, 19:21
Elke bassnaar heeft windingen en ze zijn langer... verder denk ik dat bassnaren meer geluidsverschil kunnen maken dan gitaarsnaren.

Dat van de materiaalkosten van de snaren is trouwens niet zo'n goede vergelijking, je betaald niet alleen voor het materiaal, maar ook voor research, verpakking, marketing, naam enz...