PDA

View Full Version : MP3 van mijn band



Koekjes zijn lekker
23 september 2006, 17:55
Yo mensen,

We hebben ons eerste en enige nummer opgenomen. Het enige wat nog moet is de bas (ja we hebben het in een vreemde volgorde gedaan ivm met mengpaneel vervoer :P). Nu hebben we dus: drums, 2 gitaren en zang. Zodra we de bas (waarschijnlijk deze week) hebben opgenomen moeten we afmixen. Een kennis van ons wil het wel voor ons doen, maar hij is momenteel ook al bezig met 4 nummers voor mn andere band en heeft het dus al druk genoeg.
Ik vraag me af of er veel aan de mix moet gebeuren. Ik weet dat er gecompresst moet worden enzo, maar ik vind het zo ook wel aardig goed klinken eigenlijk. Wat moet er volgens jullie gebeuren, en zou ik dat zelf met een beetje feedback van jullie ook zelf kunnen doen?

Commentaar op het nummer is ook heel erg welkom! Wat vinden jullie ervan?

Ons nummer:
www.myspace.com/ASkinOff

-Gertjan,

GunMetalBlue
26 september 2006, 18:11
Klinkt lekker, alleen de stem staat wat raar luid afgesteld, alsof er een waas over de rest valt als de stem opkomt.

Voor de rest echt een lekker nummer. Gave gitaar en verschrikkelijke leuke drum-fill-ins


EDIT: RHCP-fans?? :satisfie:

Spitfire
27 september 2006, 15:39
klinkt erg goed, ik zou alleen wat reverb over de zang heengooien waardoor het iets vloeiender klinkt

Jeroensnake
27 september 2006, 15:55
Misschien nog een opvallende bridge, of een uitstapje naar "iets anders". Verder klinkt het goed voor een eerste opname. De zang mag van mij wel iets meer los gaan; meer volume tijdens de hardere stukken ... ?

Tot zover mijn kritiek, tips, gezeur, etc. Veel plezier ermee!

Koekjes zijn lekker
27 september 2006, 15:58
Klinkt lekker, alleen de stem staat wat raar luid afgesteld, alsof er een waas over de rest valt als de stem opkomt.

Voor de rest echt een lekker nummer. Gave gitaar en verschrikkelijke leuke drum-fill-ins


EDIT: RHCP-fans?? :satisfie:

De stem staat inderdaad nogal luid afgestemd. Ik ben inmiddels bijna klaar met een goeie mix, ik heb besloten het toch zelf te doen omdat die kennis die het misschien wou doen het erg druk heeft op het moment. Daarnaast vind ik het erg leuk om wat te knutselen met knopjes.
Ik heb een hele hoop veranderd, en inderdaad ook wat reverb over de zang heen gezet. Momenteel ben ik nog een beetje aan het pannen en dan is de mix klaar. Zaterdag gaan we de bas opnemen dus ik hoop zondag de definitieve versie te kunnen posten.

Cool dat jullie het vet vinden! We zijn inderdaad Red Hot Chili Pepper fans, hoewel onze zanger meer Intwine-addicted is. :)

Gloín
27 september 2006, 15:59
jup dat gevoel had ik ook. Ook vind ik persoonlijk de drum in het begin nog iets te aanwezig. Als je die echt later hard laat inkomen is de overgang nog vetter! :rockon: KUTGW (keep up the good work)!

Koekjes zijn lekker
27 september 2006, 16:00
Misschien nog een opvallende bridge, of een uitstapje naar "iets anders". Verder klinkt het goed voor een eerste opname. De zang mag van mij wel iets meer los gaan; meer volume tijdens de hardere stukken ... ?

Tot zover mijn kritiek, tips, gezeur, etc. Veel plezier ermee!

Thanx! Het volume heb ik in de nieuwere versie idd al wat omhoog gedaan in de hardere stukken. We zullen je tips meenemen met het schrijven van nieuwe nummers. Het is altijd ff wennen aan elkaar als je net begint..