PDA

View Full Version : Trillend buisje



E-J
23 september 2006, 17:28
Hoi!

Ik heb net mijn Fender Blues Deluxe opgehaald, hij heeft 5 nieuwe buizen erin, bias geregeld enzovoort! Hij klinkt een stuk strakker dan eerst...alleen rinkelt er soms één preamp buisje, V1 geloof ik.

Lost dit zichzelf op, of moet ik 'stappen' ondernemen?

E-J
23 september 2006, 17:37
Wat raad je aan Nico? Hem eruit trekken en opnieuw erin zetten? Kan ik dit ook zo doen?

Chris Winsemius
23 september 2006, 17:39
Hoi!

Ik heb net mijn Fender Blues Deluxe opgehaald, hij heeft 5 nieuwe buizen erin, bias geregeld enzovoort! Hij klinkt een stuk strakker dan eerst...alleen rinkelt er soms één preamp buisje, V1 geloof ik.

Lost dit zichzelf op, of moet ik 'stappen' ondernemen?

Vermoedelijk 'n microfonisch buisje, contact je tech even.

Succes!

EDIT: je kan zelf 'n ander 12AX7/ECC83 buisje proberen, gewoon voorzicht vervangen.

E-J
23 september 2006, 17:51
Maar het zou toch ook kunnen dat 'ie een beetje loszit? En dat ik hem wat aan moet draaien bijvoorbeeld?

Volgens mij zit het buisje ook wat losser dan de andere 2 preampbuisjes...

Chris Winsemius
23 september 2006, 18:01
Maar het zou toch ook kunnen dat 'ie een beetje loszit? En dat ik hem wat aan moet draaien bijvoorbeeld?

Volgens mij zit het buisje ook wat losser dan de andere 2 preampbuisjes...

Iets lastiger: als ie niet echt vast in het voetje zit dan zou 'n ander buisjes met (toevallig) iets dikkere pinnetjes kunnen helpen of (veel werk) het vervangen v/h buisvoetje.

E-J
24 september 2006, 20:02
Ik zal morgen die vent eens opbellen...ik vind het zowiezo gek. Ik mag aannemen dat zo iemand de buizen toch wel checkt nadat hij de buizen erin heeft gezet?

E-J
26 september 2006, 17:18
Nou...

Aanstaande donderdag ga ik weer een tiental kilometers rijden...ik heb garantie.

De amptech zei dat dit niet scheelt in geluid. Wat vinden jullie hiervan?

Chris Winsemius
26 september 2006, 17:26
Nou...

Aanstaande donderdag ga ik weer een tiental kilometers rijden...ik heb garantie.

De amptech zei dat dit niet scheelt in geluid. Wat vinden jullie hiervan?

Netjes van die garantie, kom je helaas niet altijd en overal tegen.....
(net in opdracht v/e winkelier buizen geleverd aan 'n klant v/e ander amp-bedrijf.....)

"dit niet scheelt in geluid": als je dat trillen hoort tijdens het spelen dan is dat natuurlijk 'n minder prettig bijgeluid. Als je tech het probleem kan verhelpen door het vervangen v/e vermoedelijk microfonische buis door 'n type v/h zelfde merk en met dezelfde "ratings" dan zal het geluid inderdaad niet veranderen.

In ieder geval: veel succes!

Pat85
27 september 2006, 06:37
Mijn Fender Blues jr. heeft (als ik t tenmisnte goed gelezen heb) af en toe hetzelfde probleem.
ook lang afgevraagd wat het was (je hoort het alleen met zacht spelen en niet via de amp/speaker dus)...
maar bij mij (en bij veel blues jr's) was het gewoon een veertje van de klem die die voorbuize wat extra op zn plaats houd die net iets speling heeft en dus af en toe tegen het buisje aanrammelt.