PDA

View Full Version : Bass probleem!



EpiCenturiesAWAy
23 september 2006, 16:54
Hey zoals jullie wel weten heb ik sinds kort een gibson The Paul.
De bespeelbaarheid is perfect! Alleen kan ik maar niet wennen aan het geluid precies..
M'n epi les paul speelt veeeeeeel minder lekker maar zelfs onversterkt hoor ik veel meer bass en levendigheid in m'n geluid..
De The paul heeft ook teveel treble, en ik heb de kan van m'n onderste snaren al heel ver naar onder gevezen (aan de pickups..)
De THE paul is wel 1 of meer cm dunner dan de epi..
Ze hebben allebei dezelfde snaren erop liggen ;)
Ik weet dat ik hier niets aan kan doen onversterkt maar misschien met een nieuwe pickup dat deze meer bass krijgt in het geluid ?
Ik heb een 5150, en met m'n epi les paul klinkt deze SUPER zwaar met de bass op 5 en resonance op 7. Nu moet ik de bass op 10 zetten en de resonance ook, maar het klinkt nog altijd bijlange niet zo zwaar..

Wat kan ik doen ?

Danny Drug
23 september 2006, 17:00
is dat niet de bedoeling van de The paul.. dat hij niet zo bassy klinkt als de les paul./.?

Wimvdb
23 september 2006, 19:14
Je zou er een setje jazz snaren kunnen opzetten (0.13) . Dat zou al kunnen helpen...

Als ik mij niet vergis is een The paul redelijk high output , dwz dat ze snel wat scheller zou kunnen klinken. Mischien een pickup switch overwegen? ( Technisch gezien zou je geen geld verliezen , er is altijd wel iemand die gibson humbuckers overkoopt )

AART
23 september 2006, 19:18
emg 85 in de brug?

Gitaar dumpen en echte les paul kopen(ibanez sz is ook een lekker bruut ding), the pauls zijn idd bedoeld als lichtere variant van de les paul met minder zwaar geluid.