PDA

View Full Version : Enkele vraagjes



PumaGirl
23 september 2006, 12:15
Heej,

Ik speel nu mijn 2de jaar klassieke gitaar, en dat bevalt me heel erg goed maar wat is nu het verschil tussen een klassieke en een akoustische gitaar? (qua klank dan)
Ik zou ook graag elektrische gitaar willen spelen, maar welke gitaar past het best bij mij?

- ik ben een beginner
- hoe goedkoop of hoe duur hij moet zijn maakt niet uit
- mijn stijl: pop vooral

qua uitzicht spreekt Fender en gibson mij het meest aan.


alvast heel erg bedankt

piezo
23 september 2006, 12:24
Akoestische gitaren heb je in 2 hoofdcategorieën:
- nylonsnarig: klassiek en flamenco
- staalsnarig: flattops (western- of folkgitaren) en jazzgitaren

Een staalsnarige folkgitaar geeft een veel helderder geluid dan een klassieke gitaar en is in de pop/rock/country de meest gebruikte. De hals is ervan wat smaller dan van een klassieke gitaar en je hebt meer kracht nodig om de snaren in te drukken.

Een Stratocaster (= Fender type) is een veelzijdige elektrische gitaar, het werkpaard van de poprock. Met een humbucker (dubbelspoels-) element bij de brug wordt hij nog wat veelzijdiger.

PumaGirl
23 september 2006, 12:37
bedankt voor de informatie!

GibsonDC
23 september 2006, 14:35
Heej,

Ik speel nu mijn 2de jaar klassieke gitaar, en dat bevalt me heel erg goed maar wat is nu het verschil tussen een klassieke en een akoustische gitaar? (qua klank dan)
Ik zou ook graag elektrische gitaar willen spelen, maar welke gitaar past het best bij mij?

- ik ben een beginner
- hoe goedkoop of hoe duur hij moet zijn maakt niet uit
- mijn stijl: pop vooral

qua uitzicht spreekt Fender en gibson mij het meest aan.


alvast heel erg bedankt