PDA

View Full Version : tweede hands



gitaargirl
23 september 2006, 11:43
Hoi,
Ik zou graag jullie mening weten over tweedehands gitaren en hoeveel je er voor zou geven.. ik zou max. 300 euro willen geven voor een tweedehands..
Maar ik ben enorm aan het twijfelen tussen een tweedehands gitaar of een nieuwe elektrische gitaar..

arjanb01
23 september 2006, 11:48
Hoi,
Ik zou graag jullie mening weten over tweedehands gitaren en hoeveel je er voor zou geven.. ik zou max. 300 euro willen geven voor een tweedehands..
Maar ik ben enorm aan het twijfelen tussen een tweedehands gitaar of een nieuwe elektrische gitaar..

Maximaal 300 euro, dan zit je ongeveer op een fender stratocaster mexico of eentje uit korea.
Ik zou zeggen testen die tweedehands gitaren, bevalt ie dan heb je een goeie koop gedaan. Het is met tweedehands spullen wel zo dat je geen garantie hebt.
Tweedehands gitaren zijn prima als je weet waar je op moet letten bij het spelen. Kijk of de hals recht is, dus vanaf de brug met je oog langs de hals kijken. Let erop dat de snaren niet aanlopen, dit kan duiden op een kromme hals (maar is ook vaak bij een afstelbeurt te verhelpen). Hoe reageert de electronica ? Kraakt en piept het, laten staan die gitaar anders ben je geld extra kwijt om de electronica te vernieuwen.
In jouw geval zou ik adviseren om een deskundige mee te nemen als je een tweedehands gitaar koopt. Wil je helemaal op safe spelen, zou ik een nieuwe gitaar kopen. Misschien is een London City Stratocaster of Telecaster iets voor je dan. Nieuw liggen die rond jouw budget denk ik.
Succes ermee !

up-guitarman
23 september 2006, 11:50
Ik vind het nogal een vage vraag ... Het hangt er toch van af wat je wil ???
Wat wil ik betalen voor een 2de hands gitaar ...
- Voor een USA Fender Tele: 700€
- Voor een Stagg: Niks, daar moeten ze me geld bijgeven ...
- Voor een Gibson LP Studio: 700 a 800€
etc ...

Over welke gitaar gaat het, dan kunnen we je verder helpen, maar deze vraag is te vaag om er een nuttig antwoord op te geven ...

EDIT: Toch nog even mijn mening over 2de hands koopjes. Ik doe zelf niks anders dan 2dehands gerief kopen, zo kan ik veel meer kopen voor hetzelfde geld van nieuwe spullen !!! Het moet echter wel goed getest worden zodat je achteraf geen problemen hebt ...

zoon van Piet
23 september 2006, 12:31
Grof gezegd: een nieuwe gitaar verliest op het moment dat je de deur van de winkel uitloopt de helft van zijn waarde. Als stelregel kun je daarom best hanteren dat een tweedehands gitaar meer waar voor je geld geeft dan een nieuwe. Dit geldt met name in de lagere prijsklassen.

Pais
23 september 2006, 12:43
Toen ik mn gitaar kocht (wel akoestisch, maar toch) was ik blij met het deskundig advies wat ik kreeg bij de muziekwinkel waarvan ik wist dat ze me niet de gitaar met de hoogste marche zouden aansmeren. Ook al betaal ik dan wat meer - ik heb wel een gitaar gekocht die me ligt en bij me past en als er wat mee is, huppel ik direct terug naar de winkel en kunnen ze me er vanalles over vertellen.
Als beginner heeft het kopen van een gitaar bij een winkel met goede service tal van voordelen. En veel muziekwinkels verkopen ook tweedehands gitaren.

blademan
23 september 2006, 12:46
tja, dan lijkt het me duidelijk dat je gewoon bij een goede gitaarwinkel moet kopen, dat antwoord geef je namelijk zelf al. De redenen zijn duidelijk.