PDA

View Full Version : Neck humbucker vraagje.



Luke-wannabe
23 september 2006, 02:58
Hey hallo allemaal

Ik heb een Epiphone Les Paul maar ik vind het geluid van het neck element niet zo goed. Het word een heel gepolijste sound als er 2 tubescreamers over heen gaan. Wat voor humbucker heeft een wat rauwere voicing? Dus gewoon een wat rauwer geluid wat neigt naar een p90.

Misschien heeft iemand een idee. Alvast bedankt!

Leon

drap
23 september 2006, 09:41
Wat neigt naar een P90? Er komt niets dichter in de buurt dan een phatcat van seymour duncan. Een P90 in humbuckerformaat. Een 490R van Gibson is dan wel een volledige humbucker en rauwer kan bijna niet (en ik kan het weten, want hij zit in m'n SG).

Ik moet trouwens zeggen dat een tubescreamer absoluut lekker klinkt, maar op het nek element ook heel romig en warm. Niet echt rauw. Wellicht een ander pedaal zou je ook een aardig wat rauwer geluid kunnen geven. Is het voor de pure scheur? Dan zou ik es kijken naar een Pro Co Rat. Rauwer kan bijna niet.

Luke-wannabe
23 september 2006, 15:55
Okey dan. Ja het geluid word met 2 tubescreamers er overheen heel gepolijst, dus zeg maar een heel vlak geluid met weinig dinamiek, en daar hou ik niet zo van. Dus een Rat zeg jij. Hm.. Ik ga straks toch naar feedback, dus zal gelijk effe kijken.

Thnx alvast

jimihattricks
23 september 2006, 16:02
dimarzio humbucker from hell.. of bluesbucker?

maar idd, als je t geluid van een p90 wil, waarom geen p90 erin gooien..? ik heb zelf een duesenberg domino p90 in mn epi lp zitten en klinkt al stukken beter! phatcat lijkt mij idd de betere optie, maar ook meteen een duurdere...

glacius
23 september 2006, 16:07
een gibson p94 !! die zijn mooi smerig

Luke-wannabe
23 september 2006, 22:35
Ik denk dat dat ik voor een Gfs zou gaan als ik voor de p90 in hum formaat ga.

sebass
24 september 2006, 03:01
Ik heb een epi les paul custom met een seymour duncan '59 in de brug. Deze klinkt echt geweldig. Lekker warm geluid maar wel heel gedefineerd. Precies goed eigenlijk. Ik heb hem in combinatie met de SD Jeff Beck maar die heeft wat minder output (hoger zetten gaat echt niet meer lukken door sustain drain) en is toch wat iel naar mijn idee. De reden dat ik deze gitaar pak ik voor het geweldige geluid uit de '59.

Luke-wannabe
24 september 2006, 13:47
Okey tof, maar ik ben naar een neck element op zoek.

sebass
25 september 2006, 11:43
Okey tof, maar ik ben naar een neck element op zoek.


Uh ja hij zit ook in de neck en niet in de bridge. Mijn fout. Dus SD '59 in de neck en jeff beck bij de bridge.

Luke-wannabe
25 september 2006, 20:13
Ooh okeey dan!