PDA

View Full Version : zoek de gitaar



dreadhead
23 september 2006, 00:01
Hoi,

Aangezien ik mijn goedkope Fenix strat al best een hele tijd heb, hij toch behoorlijk wat gebruikssporen heeft en ik toch eens wat professionelers wil, zoek ik een nieuwe gitaar.

Ik weet alleen niet zo goed in welke richting ik moet zoeken.
Dit zijn mijn optimale wensen:
- de gitaar moet 24 fretten hebben zodat ik lekker hoog kan met soleren en ook ongeveer alle liedjes met mijn gitaar kan coverren
- de gitaar moet een tremolo/ vibrato arm (of wat de officiële term ook mag zijn ) hebben, omdat ik deze toch wel redelijk vaak gebruik in het soleren.
- Het liefst zou ik willen dat de gitaar voor elke soort muziek inzetbaar is (omdat ik nog al van ongeveer alle soorten muziek houd, maar niet het geld heb om voor elke soort een andere gitar te hebben :hippie:)
- de prijs mag tot ongeveer 700 (misschien nog iets duurder, maar dat weet ik nog niet precies )
- oja en de gitaar moet goed klinken natuurlijk, maar dat spreekt voor zich...

Dit is eigenlijk alles wat ik zou kunnen noemen als eisen tot nu toe. Over elementen enzo heb ik niet echt verstand, ik weet dus niet of het voor mij beter is om bijv. humbuckers inplaats van single coins te nemen. Maar misschien weten jullie dat wel

Wat zouden jullie mij dus kunnen aanraden voor gitaren die aan mijn eisen voldoen?

bedankt :)

zeppo
23 september 2006, 00:33
Wat zouden jullie mij dus kunnen aanraden voor gitaren die aan mijn eisen voldoen?

- De sticky's van Electrische gitaren met koopadvies lezen.
- Naar een goede muziekzaak gaan, en een dag of twee uittrekken om veel gitaren te testen.

Ik kan wel roepen: neem een X of een Y, maar jij moet erop spelen, elke gitarist heeft z'n voorkeuren voor de vorm van de hals enz.

/Edit: ik zou van geen enkele gitaar van mij weten hoeveel frets er op zitten, is dat erg?

Tho
23 september 2006, 00:41
Les Paul gitaren zijn redelijk veelzijdig.. strats/teles met een humbucker op brugpositie ook wel.. Het ligt natuurlijk heel erg aan de elementen.. maar ik kan nog wel honderd aspecten opnoemen :)
go see for your self!

vox
23 september 2006, 00:50
Les Paul gitaren zijn redelijk veelzijdig.. strats/teles met een humbucker op brugpositie ook wel.. Het ligt natuurlijk heel erg aan de elementen.. maar ik kan nog wel honderd aspecten opnoemen :)
go see for your self!

ik heb dan een les paul, maar vier jaar terug een strat met een humbucker op de brug positie kan je veel proberen of je single coil of humbucker mooier vind...

en veel proberen.. merken vaak heb je al een type op het oog wat je mooi vind..

Orpheo
23 september 2006, 00:58
Les Paul gitaren zijn redelijk veelzijdig.. strats/teles met een humbucker op brugpositie ook wel.. Het ligt natuurlijk heel erg aan de elementen.. maar ik kan nog wel honderd aspecten opnoemen :)
go see for your self!

:seriousf: een les paul veelzijdig? voor diverse stijlen ja, maar niet diverse sounds. kan je beter een PRS nemen, of een strat. maar een les paul schreeuwt nu niet echt veelzijdigheid...

vox
23 september 2006, 01:49
:seriousf: een les paul veelzijdig? voor diverse stijlen ja, maar niet diverse sounds. kan je beter een PRS nemen, of een strat. maar een les paul schreeuwt nu niet echt veelzijdigheid...

voor metal zal ik ook geen les paul nemen :p.. voor rock en punk is een les paul geweldig.. vind ik althans..

Tupelo
23 september 2006, 02:21
/Edit: ik zou van geen enkele gitaar van mij weten hoeveel frets er op zitten, is dat erg?

Niet als je je ogen dicht kunt doen en ze kunt tellen, anders wel! :o

vox
23 september 2006, 02:41
ach kom op dat weet je toch wel...

gorgasm
23 september 2006, 03:32
een ibi?
of jackson

dreadhead
23 september 2006, 08:03
ik heb maar heel weinig tijd maar zal even snel een antwoord plaatrsen

de 24 fretten vind ik wel belangrijk opzich, want als ik dan bijvoorbeeld aan het solere ben kan ik soms net niet hoogf genoeg. Ook heb ik en aantal nummers die ik erg graag zou willen spelen, maar daar heb je 24 fretten voor nodig. Dit vind ik toch zelf al wel reden genoeg om er eentje met 24 fretten tezoeken

men noemde dat les pauls wel erg veelzijdig is mar geen metal kan, de gitaar moet wel metal kunnen, maar ook weer niet alleen metal , (overigens is een les paul allemaal te duur voor mijn ongeveer 700€ budget)

maar idd ik moet een keer zelf gaan testen, dat was ik ook zeker wel van plan, maar ik zou niet echt weten waar ik op moet letten, er zijn best wel heel veel gitaren :)

zelf had ik uit het feedback krantje een Ibanez S470 DX QM TL gezien, opzich lijkt zoeits me wel wat met 2 humbuckers en 1 singelcoin in het midden , 24 fret en tremole, maar ik zou nie wete hoe die klinkt :P


maar ik moiet nu echt gaan , maar vanmiddag/vanavond kom ik terug, misschien hebben jullie nog wat aan mijn update gehad

Jax
23 september 2006, 08:18
voor metal zal ik ook geen les paul nemen :p.. voor rock en punk is een les paul geweldig.. vind ik althans..

Nou, voor metal is het nog niet eens zo'n probleem, maar je gaat gewoon geen heldere sound uit een les paul krijgen.

O ja, en de oplossing voor TS is een Charvel model 6. Klaar.

olaf reijnders
23 september 2006, 08:27
Ik zou niet voor de S470 gaan. Ik zou dan eerder voor de S520 of hoger gaan. De tremolo dat op de S470 zit, zuigt.

vox
23 september 2006, 09:57
Nou, voor metal is het nog niet eens zo'n probleem, maar je gaat gewoon geen heldere sound uit een les paul krijgen.

O ja, en de oplossing voor TS is een Charvel model 6. Klaar.

heb nooit echt metal geprobeerd, het lijkt mij alleen niet echt een gitaar ervoor

bass blom
23 september 2006, 12:27
24 frets, dan denk ik met genoegen terug aan mn peavy vandenberg

Wormaap
23 september 2006, 13:24
Charvel Model 6 is inderdaad een goede optie, 'k heb er zelf 2 en ze spelen heerlijk en klinken goed :)

gibls6
23 september 2006, 13:29
Ik zou niet voor de S470 gaan. Ik zou dan eerder voor de S520 of hoger gaan. De tremolo dat op de S470 zit, zuigt.

Ja, mag niet, maar zie hieronder als je een goede Ibanez tegen een eerlijke prijs zoekt !

Tho
23 september 2006, 13:49
voor metal zal ik ook geen les paul nemen :p.. voor rock en punk is een les paul geweldig.. vind ik althans..

ja.. voor metal neem je natuurlijk een jackson.. DUUUUH!!! :D

Zino Z
23 september 2006, 13:58
Les Paul gitaren zijn redelijk veelzijdig.. strats/teles met een humbucker op brugpositie ook wel.. Het ligt natuurlijk heel erg aan de elementen.. maar ik kan nog wel honderd aspecten opnoemen :)
go see for your self!

en er zit ook geen trem op...

dreadhead
23 september 2006, 19:23
Ja, mag niet, maar zie hieronder als je een goede Ibanez tegen een eerlijke prijs zoekt !


mensen ervaring met de Ibanez RG620QM nog hier verder (verkoper kan je natuurlijk nooit vertouwen :D )?


ook even voor de duidelijkheid hij is niet alleen voor metal bedoelt, liefst zo veel zijdig mogelijk, ik weet niet of jackson dat is ?


als de s 470 geen goeie trem heeft dan is dat idd geen goede keuze voor mij, ik wil wel graag een goede trem

weer moet ik snel weg (oefne met band op men oude gitaar
:P)

maar die charvel model 6 zalk vanavond eens zoeke op inter net en die Ibanez RG620QM ook

gibls6
23 september 2006, 23:24
Ach, je hoeft me ook niet te vertrouwen:-)
Maar als je een beetje in de buurt van Breda zit, dan kom je hem maar eens vrijblijvend uitproberen!? PM me maar of zo!

Tho
23 september 2006, 23:54
en er zit ook geen trem op...

Nee dat begrijp ik ook wel lieve plaatsverbonden buurman :cooler: maar op veel strats wel..

Jacksons zijn overigens wel echte 'metalgitaren' maar dat heeft ook weer te maken met snaren, elementen, versterker, etc...

Orpheo
24 september 2006, 00:09
voor metal zal ik ook geen les paul nemen :p.. voor rock en punk is een les paul geweldig.. vind ik althans..

ho ho ho, let me get this straight: voor metal GEEN les paul?! ik denk metallica, iron maiden, ZAKK WYLDE, JOHN SYKES..... allemaal les paul hoor! velvet revolver (nou ja...metal...) de les paul is juist HET paradepaardje voor alles tussen jazz en heavy metal. t levert alleen constant dezelfde sound op, daar niet van. maar een les paul kan net zo makkelijk jazzen of bluesen als heavy metal beuken.

Tho
24 september 2006, 00:11
ho ho ho, let me get this straight: voor metal GEEN les paul?! ik denk metallica, iron maiden, ZAKK WYLDE, JOHN SYKES..... allemaal les paul hoor! velvet revolver (nou ja...metal...) de les paul is juist HET paradepaardje voor alles tussen jazz en heavy metal. t levert alleen constant dezelfde sound op, daar niet van. maar een les paul kan net zo makkelijk jazzen of bluesen als heavy metal beuken.

Helemaal mee eens Orpheo. Omdat een LesPaul geen tremolo heeft wil het nog niet zeggen dat je er geen metal mee kan spelen. Mij gaat het ook goed af op een LesPaul hoor!

vox
24 september 2006, 11:51
Helemaal mee eens Orpheo. Omdat een LesPaul geen tremolo heeft wil het nog niet zeggen dat je er geen metal mee kan spelen. Mij gaat het ook goed af op een LesPaul hoor!

oke oke oke ;)

Tho
24 september 2006, 11:55
GNA! :D
Nou heb ik gister wel op zo'n té zieke jackson usa gespeeld dat ik hem daarvoor de deur uit wil doen hoor.. Die stringsthough jackson usa.. ben heel erg verliefd..

grayfink
24 september 2006, 12:04
Maar goed, veelzijdigheid wil je? Tremolo? Variax 600 dus met jouw budget. Heb je alleen geen 24 frets. Maar ben je echt die hoge hoge e nodig?

vibro
24 september 2006, 12:49
Kijk uit naar een leuke gebruikte Music Man Silhouette.
Heeft 24 frets en is reteveelzijdig.
Zijn er ook in HSS configuratie, supergitaar!!
Succes.

iwamoto
24 september 2006, 12:52
Maar goed, veelzijdigheid wil je? Tremolo? Variax 600 dus met jouw budget. Heb je alleen geen 24 frets. Maar ben je echt die hoge hoge e nodig?
geeft leuke effecten als je met je bluesrock worshop opeens de E blues op 24e speelt hoor :D (hu? wa doetie nou?)

maar voor de gewone man zal die 2 frets worst wezen toch?

vox
25 september 2006, 21:04
ik gebruik ze nooit