PDA

View Full Version : Muse - Assassin



armageddon
22 september 2006, 23:42
Vandaag geprobeerd Assassin van Muse na te maken. Dat is fokking moeilijk, maar ik ben tevreden met het resultaat...nog een paar puntjes die ik niet goed vind echter. (Intro bijvoorbeeld).

De drumtrack was echt het meest lastig om uit te zoeken en dus heb ik soms ook maar wat geprobeerd en gehoopt dat het goed klonk.

Overigens ben ik er ook achter gekomen dat ik bij de laatste 2 snelle stukjes, één maat te weinig heb gedaan....niet goed gekeken naar de originele track dus.

Anyhow, hier is ie:
Assassin (http://wieringen.dyndns.org/arjan/Assassin.mp3).

Wat vinden jullie ervan?

Bl44t44p
23 september 2006, 13:48
Tja, die intro is gewoon heel lastig. Op een of andere wijze krijgt Matt het live toch fatsoenlijk voor elkaar...

Riff daarna klinkt lekker, drums ietwat blikkerig (vooral in die fill). De verse, eh, klinkt wel erg kaal, komt natuurlijk door het ontbreken van de zang, maar van mij mag er best wel een flinke distortion (eventueel PM) overheen!

Chorus is oke, beetje hol gitaargeluid, mag ook hier wat zwaarder.

Die strakke drumfill op het einde (waar ie met 2x china eindigt) zit overigens ook in het stukje na het eerste refrein, dat heb je even over het hoofd gezien. Misschien heb je voor die drums wat aan een filmpje van ADAM (Muse.mu messageboard) die Assassin drumt. YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=SQYbmTO8Low).

Bloodline
27 september 2006, 21:58
Gaaf man !!!

Ik denk dat ik maar eens New Born ( en dan wat extremer )
ga coveren als ik me pc weer voor elkaar heb.

armageddon
27 september 2006, 22:22
Bedankt voor de reakties trouwens :)
Ik zit zelf niet zo into de Muse scene (fora etc) en heb dus geen andere covers gehoord. Ik speel gewoon het liedje zoals het mij leuk lijkt. Het hele opname en mix proces vind ik leuk en ik leer er ook nog eens beter van gitaarspelen :D
Ben erg benieuwd naar je New Born :)

Bl44t44p
27 september 2006, 23:07
Ja haha, ik ben zelf een erg grote fan en speel ook overgrote deel van hun liedjes én ik ben dan wel redelijk into the Muse scene, vandaar dat ik altijd zo kritisch ben. Sorry, want uiteindelijk is wat je doet absoluut niet slecht, maar ik laat niet altijd blijken dat ik dat vind.

armageddon
27 september 2006, 23:43
Speel maar eens wat van Rammstein :D Dan zal je zien hoe kritisch ik ben :D

Overigens vat ik het niet op als kritiek hoor blaataap, ik weet dat je een enorme muse-fan ben, dus ik zie het als tips :)

Als je een liedje heel veel hoort dan ga je zoveel andere dingen opmerken. No way dat iemand alles zomaar hoort in een liedje, zelfs niet de simpelste liedjes bij Rammstein bijvoorbeeld. Ik daag mensen uit een cover van Amour te maken :)