PDA

View Full Version : stagg/washburn



m@rijn
22 september 2006, 21:18
yo, ik ben op zoek naar een goedkope tweedehandsgitaar, nu kom ik vaak stagg en washburn tegen. ook Fenix kwam ik eens tegen, maar zijn dit goede gitaren? Ik vind Washburn heel mooi van uitzicht, maar zijn ze ook echt goed?

graag advies. Voor de gitaar zelf geef ik niet graag veel meer dan 300 euro uit. Ik heb al gekeken bij koopadvies, maar weet nie echt de prijzen voor tweedehandsgitaren.

kennen jullie trouwens sites (buiten ebay, kapaza en 2dehands) waar ik tweedehandsgitaren kan vinden?

dank bij voorbaat,

Marijn

Wimvdb
22 september 2006, 21:23
Volgens mij is Fenix van de bovenstaande merken de beste. Echter zou ik voor 300 € kijken naar een epiphone LP standard of een SG-400. Dat zijn echt goede gitaren en zitten al meer in de semi-prof klasse en niet de beginners ...

The Underdog
22 september 2006, 21:26
Washburn is een goed merk! Koop geen stagg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BamBuFan1
22 september 2006, 23:23
Volgens mij is Fenix van de bovenstaande merken de beste. Echter zou ik voor 300 € kijken naar een epiphone LP standard of een SG-400. Dat zijn echt goede gitaren en zitten al meer in de semi-prof klasse en niet de beginners ...

De Matsumoku Washburns uit begin jaren 80 zijn de beste gitaren uit dit rijtje. Fenixen zijn over het algemeen ook goed, sowieso die uit de jaren 90 (herbij lijkt het logo-font exact op dat van Fender, maar dan dus met Fenix erop). Ik heb 2 Matsu Washburns en 2 Fenixen (Strat en electro-akoest).
Hoe de kwaliteit van Fenix momenteel is weet ik eerlijk gezegd niet, ik heb wel gezien dat ze sinds een tijd een ander type logo voeren. De Koreaanse Washburns (meestal superstrats) die ik bespeeld heb waren ook netjes, zeker voor de prijs!

Bij Stagg weten ze helaas nog steeds niet wat de termen hout en freesmachine met het maken van gitaren te doen hebben, zodat daar alleen gefiguurzaagde gitaren gemaakt van 'houtfantasie*' vandaan komen.



*= net chocoladefantasie, het spul waar Koetjesrepen van gemaakt werden, maar dan de houtvariant.

m@rijn
23 september 2006, 01:37
maar welke koop ik dan het beste? ik heb ook keus tussen een fender squier...

het gaat nu tussen
-fender squier
-fenix by young chang
-stagg (niet dus?)
-Washburn (X20)

dank

Micro-e
23 september 2006, 11:13
Als je 300 te besteden hebt, moet je zeker kijken naar de Epiphone.
Ook London City is over het algemeen erg goed, en stukke beter dan jou rijtje daar. En dat voor ong. 250 nieuw.

up-guitarman
23 september 2006, 11:54
London city is heel tof.
Squier rmaakt ook goeie gitaren, maar liefst iets hoger mikken dan de affinity strat !!!

GunMetalBlue
23 september 2006, 12:09
Idd geen stagg en zéééééker eens kijken naar London City en Michael Kelly (niet overal te krijgen). Je moet gewoon elke gitaar die je mooi vind eens vast pakken en er op spelen.

gibls6
23 september 2006, 13:27
maar welke koop ik dan het beste? ik heb ook keus tussen een fender squier...

het gaat nu tussen
-fender squier
-fenix by young chang
-stagg (niet dus?)
-Washburn (X20)

dank

Ik zou zeker naar een Washburn kijken !

guitartub
23 september 2006, 15:01
Als je een Stagg koopt wil je er waarschijnlijk zo snel mogelijk weer vanaf, dat is een van de redenen dat je ze tweedehands veel tegenkomt, niet doen dus. Washburn is iig niet te vergelijken met Stagg en in de meeste gevallen kun je de gok met Washburn wel wagen, wel altijd eerst uittesten!

MichaelSS
23 september 2006, 16:55
Omg koop een Fender mex ofzo :\ waarom kloten tussen deze "troep" of een mex van fender

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/52190716.html?return=eJwlyuEKwiAUhuF7GWw%2FNY%2FGS pFYdyLNmMy2gwpbRffesf58PC98Tgv9DvpgshbqrJvsXbpNZio FNefzin5hD5fmgtG5ktkS%2Bf%2FCcMLLHq3oxmzL2spBtPIaa YYeTpVQqX4sxFfAyp0IQoCEWk%2BqI8heKqp5o7r7ZfSJas2hX ju00JjPF0LxMb8%3D&df=1&fta=&scroll_to_image=1#photo

Yapser
23 september 2006, 17:55
Washburn gaat nog met sommige modellen, Stagg maakt de slechtste gitaren op de wereld.

m@rijn
24 september 2006, 13:43
ok, geen stagg dus en washburn best ook niet, ik ben niet van plan een gitaar te kopen die ik dan na een tijdje weer -liefst zo snel mogelijk- buitensmijt.

Ik heb nu mijn oog laten vallen op een Ibanez RG 370 DX voor €300 (tweedehands). Is dit een goeie prijs? (de verkoper zegt dat hij hem kocht voor €525, kan dit kloppen?)

dankje

iwamoto
24 september 2006, 13:48
ok, geen stagg dus en washburn best ook niet, ik ben niet van plan een gitaar te kopen die ik dan na een tijdje weer -liefst zo snel mogelijk- buitensmijt.

Ik heb nu mijn oog laten vallen op een Ibanez RG 370 DX voor €300 (tweedehands). Is dit een goeie prijs? (de verkoper zegt dat hij hem kocht voor €525, kan dit kloppen?)

dankje
en wat zegt dr gonzo ons? http://www.drgonzo.nl/userartdetails.php?id=773

idd, zeg maar dat je er 200 voor geeft, zeg er maar bij "dat heet nou prijsdaling"

AART
24 september 2006, 14:01
bovendien is die kerel een leugenaar, voor die prijs kan hij hem niet gekocht hebben, dat is boven de adviesprijs van Serlui(499).

meeste winkels hebben hem dus verkocht voor 430 schat ik.

m@rijn
24 september 2006, 14:35
ok, dankje, ik vond 525 al tamelijk veel.

m@rijn
24 september 2006, 17:39
IK kan ook een Epiphone Special II kopen voor 160€.
Is een epiphone dit waard? en voor welke genre is epiphone geschikt?

dank

Axelll
24 september 2006, 17:46
Je hebt PM marijn!

duckman
24 september 2006, 20:56
ik heb ooit een Fenix strat gehad.Was een goeie gitaar.Maar wat er daarna met Fenix is gebeurd weet ik niet,out of business???

BamBuFan1
24 september 2006, 22:02
ik heb ooit een Fenix strat gehad.Was een goeie gitaar.Maar wat er daarna met Fenix is gebeurd weet ik niet,out of business???

Volgens mij bestaan ze nog/weer, want ik zie met name in Duitse gitaarzaken nog regelmatig Fenixen staan, maar dan wel met een andere logofont op de kop.

BamBuFan1
24 september 2006, 22:10
IK kan ook een Epiphone Special II kopen voor 160€.
Is een epiphone dit waard? en voor welke genre is epiphone geschikt?
dank

Merijn, ik denk dat ik je een veel betere tip kan geven dan alle merknamen die goed of slecht zijn op te dreunen:

ga naar een grote gitaarzaak en probeer daar ieder type gitaar uit dat je in handen kan krijgen. Dan krijg je tenminste een idee welk type gitaar je ligt en goed bij je (postuur) past. Als je het type weet (Strat, Superstrat, Tele, LP, SG, ES355 enz enz enz) zoekt (en vraagt) dat al een stuk makkelijker.

Want ze hebt het in je vraag over een RG of een X20 (Superstrats), Squier (klassieke fenders), Epiphone special. Dat zijn allemaal heel verschillende gitaren die ook allemaal heel verschillend voelen en spelen, en niemand kan je zo even vertellen of die gitaren goed bij jou passen, dat kun je alleen zelf. Kijk niet teveel naar het uiterlijk, maar eerder naar de gitaar die goed in je hand ligt en makkelijk speelt.

iwamoto
24 september 2006, 22:58
Merijn, ik denk dat ik je een veel betere tip kan geven dan alle merknamen die goed of slecht zijn op te dreunen:

ga naar een grote gitaarzaak en probeer daar ieder type gitaar uit dat je in handen kan krijgen. Dan krijg je tenminste een idee welk type gitaar je ligt en goed bij je (postuur) past. Als je het type weet (Strat, Superstrat, Tele, LP, SG, ES355 enz enz enz) zoekt (en vraagt) dat al een stuk makkelijker.

Want ze hebt het in je vraag over een RG of een X20 (Superstrats), Squier (klassieke fenders), Epiphone special. Dat zijn allemaal heel verschillende gitaren die ook allemaal heel verschillend voelen en spelen, en niemand kan je zo even vertellen of die gitaren goed bij jou passen, dat kun je alleen zelf. Kijk niet teveel naar het uiterlijk, maar eerder naar de gitaar die goed in je hand ligt en makkelijk speelt.
ik ging mn RG testen, en eigenlijk gelijk wist ik dat die neck voor mij geschikt was, zo lekker dun, iets wat ik bijv. bij gibsons en strats miste, dus ook hier telt weer, voelen met die hap!

Nickname
25 september 2006, 09:15
ik ging mn RG testen, en eigenlijk gelijk wist ik dat die neck voor mij geschikt was, zo lekker dun, iets wat ik bijv. bij gibsons en strats miste, dus ook hier telt weer, voelen met die hap!

Voelah voelah! :D indd.. proberen is de beste manier :satisfie:

m@rijn
25 september 2006, 18:13
OK, ik spring dan wel even binnen in Keymusic ;) Dank voor de tip trouwens.

sjoerd5
25 september 2006, 20:13
ik heb teminste een stagg


joehoe!

BamBuFan1
25 september 2006, 21:21
OK, ik spring dan wel even binnen in Keymusic ;) Dank voor de tip trouwens.

En vervolgens vertel je hier effe welke soort gitaar het lekkerst in je hand lag en speelde, en dan beginnen ze hier wel betaalbare merken en types in die soort te roepen...

m@rijn
25 september 2006, 22:25
OK, aangezien ik kleine handen heb zal ik waarschijnlijk opteren voor een gitaar met een smalle hals. Als akoustische gitaar heb ik ook een Folkgitaar van het merk Cort gekocht, bewust omdat dergelijke gitaren een smallere hals hebben dan de gewone gitaren (met nylon snaren). Op gewone gitaren kan ik minder vlug switchen van akkoorden en moet ik mn handen helemaal uitrekken tot het zeer doet. En dit is al moeilijker, want ik heb ooit eens mijn pink gebroken en nu staat ie scheef, niet zo overdreven veel, maar daardoor heb ik ook al een minder bereik met de pink.
Dit alles om te zeggen dat ik een gitaar met een smalle hals zoek ;)

dus: kennen jullie merken dat ik zeker moet uitproberen? (en die in tweedehands niet meer dan 400 kosten doorsneegenomen?)

Veel dank :)

BamBuFan1
25 september 2006, 23:55
OK, aangezien ik kleine handen heb zal ik waarschijnlijk opteren voor een gitaar met een smalle hals. Als akoustische gitaar heb ik ook een Folkgitaar van het merk Cort gekocht, bewust omdat dergelijke gitaren een smallere hals hebben dan de gewone gitaren (met nylon snaren). Op gewone gitaren kan ik minder vlug switchen van akkoorden en moet ik mn handen helemaal uitrekken tot het zeer doet. En dit is al moeilijker, want ik heb ooit eens mijn pink gebroken en nu staat ie scheef, niet zo overdreven veel, maar daardoor heb ik ook al een minder bereik met de pink.
Dit alles om te zeggen dat ik een gitaar met een smalle hals zoek ;)

dus: kennen jullie merken dat ik zeker moet uitproberen? (en die in tweedehands niet meer dan 400 kosten doorsneegenomen?)

Veel dank :)

Met minder bereik heb je misschien niet alleen een smalle hals nodig, maar misschien ook een wat kortere mensuur (een kortere afstand tussen kam en brug). Fenders (en hun kopieën) hebben een wat langere mensuur dan Gibson-achtigen. Op één of ander manier flitst me ineens een Gibson SG of kopie te binnen (Epiphone G400, LTD Viper -. Googlen!). Ik weet alleen niet of die ook een smalle platte hals hebben. Een G400 kost nieuw iets van €400 dus tweedehands zou ie ongeveer de helft kunnen kosten.

m@rijn
27 september 2006, 15:32
heeft ibanez overt algemeen een fijne hals?

BamBuFan1
27 september 2006, 22:20
heeft ibanez overt algemeen een fijne hals?

Geen idee. Ibanez maakt ongeveer 10.000 verschillende modellen gitaren. Van Fender en Gibson-klonen tot Jazz gitaren en superstrats. Welke bij jou past weet alleen jij na uitproberen.