PDA

View Full Version : Nieuwe Jekyll&Hyde, nu op zoek naar een wah?



mcannegieter
22 september 2006, 19:42
Hallo iedereen,

Na een lange zoektocht naar een mooi distortion heb ik dan vandaag mijn eerste losse pedaal gekocht: de Visual Sound Jekyll & Hyde. Ik ben hier echt per tevreden over. Mijn set-up is nu: Lag RX200 -> J&H -> Korg AX10G -> Fender DeVille 4x10.
De Korg hou ik nog in mijn set-up zodat ik ook de raardere geluiden (pitch shiften enzo) kan maken. Nu had ik vandaag niet veel tijd maar ik heb nog wel even geprobeerd om ook de wah van de Korg te gebruiken samen met de J&H, dus de wah van de Korg selecteren in een lege patch (alleen equalizer) zodat je in principe die wah op je signaal los laat. Nu was ik totaal niet onder de indruk van het wah geluid dat er op deze manier uit kwam, terwijl als ik de wah gebruik in een patch met distortion dit best goed klinkt.
Ik heb nu twee vraagjes: is het mogelijk om een multieffecten pedaal op deze manier te gebruiken? En verder heb ik ook geinformeerd (bij de american guitar store in Enschede) naar Dunlop wah-pedalen en volgens de catalogus kosten de pedaaltjes met een beetje instelmogelijkheden tussen de 250 en 300 euro. Daar schrok ik wel wat van want op musik-produktiv.de is dit ongeveer de helft. Nu weet ik dat catalogusprijs en verkoopprijs wel verschillen, maar is dit zo veel?

Bedankt voor jullie hulp

peter_heijnen
22 september 2006, 20:14
Ja, natuurlijk kun je multifx wah zo gebruiken als jij beschrijft. Probeer als uitgangspunt wel eerst een uitgangsniveau op je multi te vinden dat hetzelfde als je gitaaroutput is. Van daaruit kun je experimenteren met harder/zachter.

Je moet gewoon even wat verschillende wahs beluisteren om te kijken of je uberhaupt allerlei instelgedoe nodig hebt. Ik gebruik al zo lang een gewone crybaby en die voldoet nog steeds. 250 euro voor een dunlop vind ik wel heel erg veel.

http://www.feedback.nl/?id=52&q=wah

mcannegieter
23 september 2006, 18:16
Wat is het uitgangsniveau van mn multifx en van mn gitaar, kan ik dat horen door instellingen te veranderen of moet ik dat meten op één of andere manier?

lampz
23 september 2006, 18:25
Het zit 'm er waarschijnlijk in dat je de wah ná de oversturing plaatst. Zet je Korg eens voor de Visual Sound... En anders, ik gebruik inderdaad ook al jaren de simpelste Crybaby, die al evenlang ontzettend goed bevalt (al ga ik 'm wel binnenkort true-bypass + led laten modificeren, maar 't geluid blijft hetzelfde - voor mij dé wah)!