PDA

View Full Version : het grote hoe kom jij aan je gitaar topic



sjoerd5
22 september 2006, 15:19
hey

jullie hebben toch ook wel een gitaar die jullie zelf niet in de winkel
hebben gekocht.

bijv ik heb laatst een gitaar van mn buurman gekregen.

meschien kom jij wel op meest rare manier aan een gitaar?



brand los

provisus
22 september 2006, 15:55
via een kringloop centrum een stratje gekocht voor 5 euro,
later ook nog een Banjo en een oud orgeltje en een hele foute duitse country gitaar (bij elkaar iets van 10 euro)

zonniewiw
22 september 2006, 16:11
Ik heb een hele oude welson jazz gitaar (gibson 335 copy)

En deze heb ik gekregen toen ik 12 was van de opa
van een vriend die begon te drummen , we ginnen samen een band beginnen , en mochten bij zijn bompa in de schuur repeteren , we moesten de schuur wel zelf opruimen .

Bij het opruimen in een vuilzak de gitaar gevonden , en toen ik vroeg wat ik ermee moest , mocht ik m houden

bleek na poetsen in perfecte staat

binnenzijde hals staat bouwjaar 1969

nielsduursma
22 september 2006, 16:14
ik heb een ibanez artist uit 81 van m'n pa geerfd. zit dus een lang verhaal aan. ik zal hem dan ook nooit wegdoen.

wietse
22 september 2006, 16:30
gitaar kopen in een winkel???
zijn jullie gek ? :D
al m'n gitaren komen van een rommelmarkt/beurs oid, alleen de blonde arirang die heb ik 2ehands in een winkel gekocht.
ik heb 2 gratis gitaren de één kreeg ik van een vuilnisman bij mij op het werk die had hem bij het grofvuil gevonden, en hij wist dat ik gitaren verzamelde dus hij bracht hem bij mij.
dat is een astro ES model.
de andere heb ik van wizz gekregen moest hem alleen even ophalen in z'n winkel, een mooie en zeldzame klira haiti deluxe.

Kaïn
22 september 2006, 16:57
Heel saai gekocht bij Vox Humana. Wel mn kont er voor af gewerkt dus ik was en ben in de gloria :)

FruscianteFan
22 september 2006, 17:21
De eerste heeft mijn vader 26 jaar terug bij Schreeven gekocht.
De tweede, mijn eerste heb ik bij Schreeven gekocht.
Mijn tweede heb ik overgenomen van een indirecte vriend, die was gestopt met z'n band (Heidevolk)
Mijn derde heb ik bij Schreeven gekocht.
Mijn eerste bas heb ik van iemand van school gekocht.

Lekker boeiend dus :p

Harm
22 september 2006, 20:01
Van Adje gekocht! Lang geleden!

Harm

Kim Wilson
22 september 2006, 20:03
Mijn eerste kwam nieuw uit de winkel. Mijn strat kocht ik via Marktplaats voor €300.

Orpheo
22 september 2006, 20:25
mn marshall 6101 is de enige met n leuk/interessant verhaal. Ik zag om 11 uur op marktplaats een ad, belde die kerel, nee ik heb DIE niet meer, maar wel een ander! die mag je OOK hebben! kani k om 5 uur bij u voor de deur staan, komt dat gelegen? ja hoor! kom maar! ik komen, spelen, betalen, meegenomen. TOP! heerlijk! en mn rig is al 2 maanden hetzelfde hahaa

Hector_Tsolodimos
22 september 2006, 21:03
eigenlijk altijd wel tweedehands..
ik geloof dat alleen mijn effectpedalen (op mijn channel switch na) uit de winkel komen

Punt
22 september 2006, 21:51
Zelf geimporteerd uit de US.
Spannend!

MusicManMaestro
22 september 2006, 22:07
Ik heb ze gewoon gestolen van Eddie van Halen en Steve Lukather :)

Tupelo
22 september 2006, 22:09
Mijn Regal RD45 resonator uit Den Haag van een autohandelaar, vermoed dat het zijn schnabbel was.
Mijn Höfner 457 archtop geruild tegen een Gibson the Paul die ik weer geruild had tegen een Fender strat plus die ik in de winkel gekocht had.
Mijn Fender telesonic, uit Krimpen aan de Ijssel, 2e hands.
Mijn Blade TS1 telecaster uit voorburg, 2e hands.

jemke
22 september 2006, 22:13
Ik heb eergisteren een verruilde gitaar van me teruggeruild met een ander instrument van me. Tussentijd: 2 dagen:)

Braindead
22 september 2006, 22:24
Van Adje gekocht! Lang geleden!

Harm

Hey Harm, ik ben een groot fan van zijn pEavey Vandenberg. MAar ik zie dat jij ze niet hebt. Wel ooit gehad dan mag ik aannemen?

Rockmo(ther)
22 september 2006, 22:32
Via Gitaarnet forum, van Minda (Hugo)

Les Paul
22 september 2006, 22:34
De volgende gitaren zijn mij op slinkse wijze door Wouter (Wizz) opgedrongen:
Les Paul 58 RI, Les Paul CS DC, Fender Strat Eric Johnson, Taylor T5. Deze gitaren klonken zo waanzinnig dat ik ze wel moest meenemen.
Mijn eerste 2 gitaren heb ik maanden voor af moeten betalen.
2 PRSsen heb ik zelf uit USA gehaald.
De leukste is wel de Haar Tele. Die is van Ieme geweest. Ik heb er lang en veel om moeten zeuren, maar uiteindelijk kon ik hem ruilen tegen wat 19"spullen.

Orpheo
23 september 2006, 10:15
De volgende gitaren zijn mij op slinkse wijze door Wouter (Wizz) opgedrongen:
Les Paul 58 RI, Les Paul CS DC, Fender Strat Eric Johnson, Taylor T5. Deze gitaren klonken zo waanzinnig dat ik ze wel moest meenemen.
Mijn eerste 2 gitaren heb ik maanden voor af moeten betalen.
2 PRSsen heb ik zelf uit USA gehaald.
De leukste is wel de Haar Tele. Die is van Ieme geweest. Ik heb er lang en veel om moeten zeuren, maar uiteindelijk kon ik hem ruilen tegen wat 19"spullen.

en je ace dan?

en he? je verkoopt je 6101?? hoezo?

drap
23 september 2006, 10:44
M'n Fender strat heb ik gewoon gekocht bij een gitaarzaak, evenals m'n Ibanez Artcore AS83. De Fender tele heb ik geruild met een forumlid (WoutB) voor m'n Epiphone les paul custom met een bescheiden bijbetaling. En m'n laatste aanwinst, de Gibson SG standard heb ik via Marc Odijk op de kop weten te tikken. Leuk detail van die gitaar is dat ie van Paskal Jacobsen van Blöf is geweest. De Ibanez Artcore gaat weer weg (wanneer krijg ik nou es een pm van een geinteresseerde), de rest blijft met zekerheid, of er moet al iemand zijn die er een astrononmisch bedrag voor over heeft. En zelfs dan twijvel ik nog.

Les Paul
23 september 2006, 11:09
en je ace dan?

en he? je verkoopt je 6101?? hoezo?

De Ace is inderdaad ook een grappig verhaal. Ik ben een jaar op zoek geweest naar een nieuwe LP Ace Frehley. Uiteindelijk heb ik hem bij Piens in Belgie gevonden. Ik dacht dat het de laatste nieuwe in Europa was. Maar ruim een jaar geleden kreeg Wouter er nog 1 binnen en die staat nu bij NL Muziek te koop. Maar die van mij is natuurlijk mooier :D

De 6101 LE staat te koop omdat ik te veel versterkers heb. Ik gebruik hem eigenlijk nooit. Ik heb hem eigenlijk ook alleen maar gekocht omdat ik hem erg mooi vond met al het koper. Qua sound krijg ik gewoon niet mijn sound er uit. Daar heb ik minimaal een Studio 15 voor nodig.

Harm
23 september 2006, 18:46
Hey Harm, ik ben een groot fan van zijn pEavey Vandenberg. MAar ik zie dat jij ze niet hebt. Wel ooit gehad dan mag ik aannemen?

De Peavy's zijn super... Komt er nog eens ... Adje speelde in 1985 t/m 1987 met een Fernandes (doorlopende hals. 2 stuks). Daar heeft hij er eentje van aan mij verkocht. Tevens had hij een paar bolt-ons.

Die gitaar gebruikte hij ook in de clips van 1987 (Here I go Again en Is this Love).

Mooie gitaar met super materiaal en onvoorstelbaar hoe laag die afgesteld kan worden...

In mijn sig staat de Fernandes proto...

Harm

glacius
23 september 2006, 21:20
ik vond een spaanse gitaar bij het vuil .. moesten nieuwe stemmechanieken op en schoongemaakt worden ..
hij is van het merk ramona en hij klinkt super mooi ..

is echt een blijvertje

PunkRockGuitarist
23 september 2006, 21:36
Mijn ouders hebben bij het opruimen van mijn oma's oude huis een gitaar(strat) en een wah pedaal gevonden. :hippie:

Braindead
23 september 2006, 23:15
De Peavy's zijn super... Komt er nog eens ... Adje speelde in 1985 t/m 1987 met een Fernandes (doorlopende hals. 2 stuks). Daar heeft hij er eentje van aan mij verkocht. Tevens had hij een paar bolt-ons.

Die gitaar gebruikte hij ook in de clips van 1987 (Here I go Again en Is this Love).

Mooie gitaar met super materiaal en onvoorstelbaar hoe laag die afgesteld kan worden...

In mijn sig staat de Fernandes proto...

Harm

Cool, ik ken de fernandes Vandenberg wel van foto's maar nooit bespeeld. De peavey Vandenberg vind ik gewoon erg fijn, dus als die fernandes ook zo speelt? Je komt die fernandessen bijna niet tegen of wel? Ik zie ze nooit in ieder geval.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Peavey Vandenberg( USA) bolt-on vanwege de attack van de 2de serie. die is ietsje dikker. Wereldgitaar.