PDA

View Full Version : Nav mijn vragen,.. ik ben er uit, boss me50. Power vraagje !



Dude
22 september 2006, 12:49
Heyyy

Nou heb ik dus eindelijk een multieffect, ik moet er aan geloven als "gitaar in buizenamp" fanaat. In de coverband werkte dat toch niet 100% voor de diversiteit van de geluiden.

Nou dus mijn vraag,

Ik gebruik om mijn boss TU-2 tuner en Boss EQ (je kent hem wel) van stroom te voorzien gewoon die standaard boss adapter met een daisychain,

kan ik nou die ME-50 daar nog naast hangen, er van uit gaande dat ik die EQ niet meer ga gebruiken dus dan alleen nog die TU-2 en ME50 op de boss PSA adapter heb ??

Hoe reken je dat uit zeg maar...

Dude
22 september 2006, 12:51
Boss ME-50
===================
Power Supply DC9V: Dry battery (R6/LR6 (AA) type) x 6, AC Adaptor (PSA series: Optional)

Current Draw 120 mA
* Expected battery life under continuous use: Carbon: 3.5 hours, Alkaline: 12 hours. These figures will vary depending onthe actual conditions of use.
===================

+

===================
Boss TU-2
Geen idee wat die trekt aan stroom ?
===================

=

===================
Boss PSA adapter...
9 Volt Netzteil für BOSS Effektgeräte
200 mA
stabilisiert
===================

Mitch
22 september 2006, 12:52
Maximaal verbruik opzoeken, daar zijn lijstjes voor. De ME50 weet ik niet uit mijn hoofd, maar als je een 500mA adapter koopt zit je sowieso goed en kun je daisy chainen.

ponq
22 september 2006, 13:13
dat gaat zeer waarschijnlijk zonder problemen lukken. ME50 trekt 120 mA, da's niet veel. TU2 trekt 55mA. Samen onder de 200 die de adapter levert. Moet kunnen.

Dude
22 september 2006, 13:18
Te gek bedankt !

Ciaooo

Debaser
22 september 2006, 13:26
zit er op de ME-50 geen tuner ?

robert-gitarist
22 september 2006, 13:51
Op de ME50 zit een tuner ja :)
Enne je kunt hem prima een de rest van de dc chain hangen.Zo deed ik het ook alleen dan met nog 4 andere pedale.

SimonS
22 september 2006, 13:54
zeg Dude, kun je eens uitwijden waarom je voor de ME50 hebt gekozen, en hoe hij bevalt/klinkt? (Of misschien heb ik daar wel een post/topic overgemist?)

Dude
22 september 2006, 15:37
Omdat ik zeer tevreden ben over mijn basis sound, ik gebruik geen effecten behalve heel af en toe die boss EQ als ik er effe doorheen wil prikken wanneer de volumes wat open gedraait zijn on stage zeg maar..

Verder is het SG of strat in mn multitone met 3 kanalen en over elk kanaal een solo boost, meer heb je niet nodig dus,

wat ik alleen wel miste was af en toe wat extra's, flangertje over slagje, delay over solootje je kent het wel, ik had dus geen behoefte aan een boss GT-6 of 8 oid.

En hij bevalt hoor, tis geen blijvertje want ik ga nu gewoon eens rustig op zoek welke effecten er goed bij mijn speelstijl passen en koop dan tegen de tijd gewoon een goed delay en flanger/phaser/chorus pedaaltje, allemaal maar effe kijken nog !

Voor zover ik kan inschatten, en ik heb niet veel ervaring met effecten pedaaltjes zijn de effectjes prima bruikbaar, delay is lekker en ook de flanger bevalt me prima, de drive sectie is grappig, ratt en muff geluid komen in de buurt van orgineel en ook de "orginele" boss pedaaltjes die er in zitten komen wel redelijk close to the real one.

Het schijnt dat die een schakeltijd heeft tussen matches maar daar heb ik me allemaal nog niet in verdiept,

tis een handig ding waarmee je lekker kan experimenteren zeg maar,

robert-gitarist
22 september 2006, 17:11
Het is ook een leuk ding hoor..kheb er 2 gehad en bevielen goed maar toch ik ben meer van de losse pedaaltjes.De effecten etc klinken erg goed.Zelfs de wah viel me niet eens tegen die erin zat.Maare van de ene patch overschakelen na de ander heb je een mili seconde tussen.

johantipker
22 september 2006, 21:50
Het is ook een leuk ding hoor..kheb er 2 gehad en bevielen goed maar toch ik ben meer van de losse pedaaltjes.De effecten etc klinken erg goed.Zelfs de wah viel me niet eens tegen die erin zat.Maare van de ene patch overschakelen na de ander heb je een mili seconde tussen.

dan kun je precies een slok bier nemen!

ik heb 'm ook, ik gebruik 'm alleen in de manuel mode, dus geen patchprogramming (ik raak daar toch van in de war) gewoon voor elk liedje wat fx selecteren en die tijdens t spelen aantrappen, dan heeft ie geen vertraging enzo...

Debaser
23 september 2006, 02:02
Op de ME50 zit een tuner ja :)


waarom gebruikt de TS die dan niet ipv de tu2?

Dude
23 september 2006, 13:23
waarom gebruikt de TS die dan niet ipv de tu2?

omdat ik mijn tu-2 super makkelijk en betrouwbaar vind ! en ik ben gewoon een beetje autistisch als het gaat om dat soort dingen.

FruscianteFan
23 september 2006, 15:42
De ME50 werkt hetzelfde, alleen moet je 2 pedalen tegelijk indrukken om het stemapparaat tevoorschijn te toveren.

ACSlater
23 september 2006, 19:30
De ME50 werkt hetzelfde, alleen moet je 2 pedalen tegelijk indrukken om het stemapparaat tevoorschijn te toveren.

Je zegt dat alsof het een probleem is? Misschien heb ik er minder problemen mee met maatje 45 :)
Ik gebruik dus ook een ME50 en eigenlijk ook alleen in de manual mode. De delay en FX sectie zijn uitstekend en de wah is beter dan mn Cry Baby omdat hij net iets verder gaat en lekker makkelijk aan te trappen is.
De akoestische simulatie is ook redelijk overtuigend in een bandsituatie. De ME50 is gewoon ideaal als je normaal gesproken genoeg hebt aan je amp en gitaar maar hier en daar een effect kunt gebruiken.