PDA

View Full Version : Een laptopgitaar ??????



zonniewiw
22 september 2006, 12:11
Uit de krant laatste nieuws in België

Hooverphonic neemt tijdens haar Europese Club Tour een laptopgitaar mee, waarop frontman Alex Callier zal spelen. De exclusieve gitaar met ingebouwde laptop biedt nieuwe mogelijkheden wat betreft geluidseffecten, maar kan ook gebruikt worden om tussen twee optredens door op het internet te surfen.

De Belgische poprockformatie gaf vandaag de aftrap voor haar Europese clubtournee in het Nederlandse Utrecht. De laptopgitaar die met de driekoppige formatie meereist, werd ontwikkeld door chipfabrikant Intel.

Ingebouwde laptop
De gitaar bestaat uit een originele Telecaster gitaar van Fender en een ingebouwde laptop. Met het instrument kan alles wat met een traditionele gitaar en laptop mogelijk is. De laptop is ingebouwd in de achterzijde van de gitaar. Het aanraakscherm van de computer is bedienbaar met een speciaal pennetje.

"Als songwriter en muziekproducer ben ik erg geïnteresseerd om nieuwe technologieën toe te passen. De Intel laptopgitaar geeft een idee van wat we in de toekomst nog mogen verwachten", zegt Alex Callier. (belga/hln)

bass blom
22 september 2006, 12:21
ja, intel leek bezig met zo'n ding.
dacht dat het een 1 april grap was..

Slevin
22 september 2006, 12:28
Effecten ok, internetten... nutteloos ? :p

Mithrandir
22 september 2006, 12:30
Nou...een een internetverbinding kan handig zijn om bijvoorbeeld rechtstreeks je opgenomen stukje gitaar te uploaden naar een server en je bandmates op de hoogte te brengen van wat je hebt gefabriceerd........ok, nutteloos.

zonniewiw
22 september 2006, 12:34
Nou...een een internetverbinding kan handig zijn om bijvoorbeeld rechtstreeks je opgenomen stukje gitaar te uploaden naar een server en je bandmates op de hoogte te brengen van wat je hebt gefabriceerd........ok, nutteloos.


kan een gitarist dan niet tijdens een optreden gehacked worden ???

Zou wel grappig zijn , andere solo´s ipv degene die hij speelt ...



Ik vind het te ver gaan , progressief ok , maar ...
je maakt toch ook geen vislijn met ingebouwde laptop

zonniewiw
22 september 2006, 12:36
hier is m

http://www.intel.com/cd/corporate/pressroom/emea/eng/248418.htm

onderaan

Snaar'n Bennie
22 september 2006, 12:45
Van de site...

Incorporating the latest Intel® Centrino® Mobile technology, the supercharged TELE® also means players can:

*Send a quick email in-between songs on stage
*Scour the web for inspiration… or chords they’ve forgotten
*Practice their guitar solo grimaces via a built in webcam
*Check their royalties online

Toch handig hè...?

Mijn God! Laat alle doden weer opstaan!!

Het word me nou te gek. Ik trek me terug naar m'n schuurtje. Ga met m'n kompanen een pint drinken en om de beurt mag iemand wat op de gitaar spelen...

zoon van Piet
22 september 2006, 13:11
handig bij sessies, want je kan gelijk effe bij Olga de juiste akoorden zoeken...

iwamoto
22 september 2006, 14:09
ik vind het echt het meest nutteloze sinds de uitvinding van de kamikaze vlieghelm! ohja, ffe on stage mailen, wat een onzin, en dan ook nog eens een xp ding, wil je mailen, moet ie zeker 1 minuut doorstarten, ja lekker handig! (had er een powerbook ingestopt, sukkels)

JvD.
22 september 2006, 14:50
ik zag bij 'de wereld draait door' spike van direct met dat ding zitten, en het was heel gaaf, hij kon heel snel en mooi tracks opnemen, en meteen met zich zelf mee jamen

guitartub
22 september 2006, 14:59
Gitaarspelen via een laptop, is volgens mij niet nieuw. Ik zag een paar jaar geleden op het NSJ de Vietnamese gitarist Nguyen Le (samen met de weergaloze bassist Michel Alibo<Sixun>) via een laptop spelen. Zou niet weten wat hij via die laptop allemaal triggerde maar sequense was zeker een van de dingen.

zonniewiw
22 september 2006, 15:01
ik weet het zo niet ,

in´t midden van ne solo , ineens "you´ve got mail" door menne marshall op overdrive krijgen ?

let things be things

Harry
22 september 2006, 15:03
Living Colour speelt ook met een flinke batterij computers op het podium.


En Bo Diddley bouwt al decennia lang allerlei apparaten in zijn gitaar, hij wordt een dagje ouder, anders was hij vast de eerste geweest.

GunMetalBlue
22 september 2006, 15:20
gitaar, laptop

laptop, gitaar

Nee hoor, en dan die krassen in je scherm door je kleding... En wat een reesem batterijen moeten er niet in dat ding gepleurd worden?


Let things be things

Tho
22 september 2006, 17:29
Een gitaar moet je in zijn hoge waarde laten. Ik vind dat soort dingen echt belachelijk, en zelfs oneerbiedig

Davidian
22 september 2006, 18:27
Elk jaar weer lekker upgraden, dus pedalen kopen zit er niet meer in dan.

Flipkoos
24 september 2006, 08:53
Zo'n laptop kan natuurlijk ook dienen als multi-effect-bak.

cardinal
24 september 2006, 09:39
Een gitaar moet je in zijn hoge waarde laten. Ik vind dat soort dingen echt belachelijk, en zelfs oneerbiedig

Je schrijft toch ook geen brief meer naar dit forum maar gooit het erin via de computer.

Als iets er makkelijker of beter van wordt, waarom niet.

cardinal
24 september 2006, 09:39
[QUOTE=Harry]Living Colour speelt ook met een flinke batterij computers op het podium.


Binnenkort een interview met vernon Reid op gitaarnet!!!

Alberto
24 september 2006, 11:51
Ik vind technisch hoogstaande gadgets wel interessant maar dit vind ik ook wel overdreven... Zie er het nut niet van in.
Ben wel eens benieuwd of het wat wordt met dat ding.

basswasp
24 september 2006, 18:15
Vanavond spelen ze in De Oosterpoort :)

Ik post later wel of er nog een beetje muziek uit dat ding komt.

vulvasonic
24 september 2006, 18:18
Er zal maar een kabeltje losschieten. Ik zou in paniek raken met zo'n ding.... :nervous:

Tho
24 september 2006, 18:47
Je schrijft toch ook geen brief meer naar dit forum maar gooit het erin via de computer.

Als iets er makkelijker of beter van wordt, waarom niet.

Wat gitaren betreft ben ik vrij conservatief en wil ik het simpel houden, vandaar

BLOK182
24 september 2006, 23:26
Ik vind het echt voor nerds. En wie durft er dan de oude-ruige-rockers-telecaster voor te verneuken? Zucht....zo'n britpopband:p

iwamoto
24 september 2006, 23:51
Ik vind het echt voor nerds. En wie durft er dan de oude-ruige-rockers-telecaster voor te verneuken? Zucht....zo'n britpopband:p
ik moet eerlijk beknnen dat van mij al die bandjes als the sheer etc. maar eens plaats moeten maken voor echte gitaar muziek! ook die britpoppers die allemaal hetzelfde klinken :P

basswasp
25 september 2006, 00:25
Hmmm... vreemd... Alex heeft de hele avond geen gitaar aangeraakt. De gitarist wisselde wel om het nummer van gitaar, maar ik heb geen tele voorbij zien komen.


En Hooverphonic is een britpopband?! Ben je echt niet in de war met iets anders?

cardinal
26 september 2006, 13:49
ik moet eerlijk beknnen dat van mij al die bandjes als the sheer etc. maar eens plaats moeten maken voor echte gitaar muziek! ook die britpoppers die allemaal hetzelfde klinken :P

Hmm, kom op mannen, niet zo beknepen, die gasten doen het hartstikke leuk. En dan maken jullie lekker "echte" gitaarmuziek. Deathmetal is ook echte gitaarmuziek en dat zie ik ook veel van jullie niet maken/spelen terwijl dat ook supertof is om te doen.

Kim Wilson
26 september 2006, 13:59
ik moet eerlijk beknnen dat van mij al die bandjes als the sheer etc. maar eens plaats moeten maken voor echte gitaar muziek! ook die britpoppers die allemaal hetzelfde klinken :P
Ach, ik vind dat die metalpielers wel eens plaats mogen maken voor wat meer muziek met ballen...




;)

tomazz
27 september 2006, 10:02
misschien is het gewoon een reclamestunt waar callier een serieuze premie mee in z'n zakken steekt