PDA

View Full Version : Hallo allemaal!



HdR
22 september 2006, 10:52
Hallo mensen!

Mijn naam is Henk de Ruiter, ik heb vooral veel gelezen op dit forum, maar zal nu ook wat actiever gaan deelnemen :)

Ik ben helemaal gek van fingerpicking en akoestische gitaren. De laatste tijd probeer ik het fingerpicking een beetje onder de knie te krijgen, en moet zeggen dat, dat niet mee valt! pfft!

Ik heb laatst getracht een nummertje in deze stijl te schrijven, voor een korte indruk hieronder de link.

Alle commentaar welkom!

Groet, Henk uit het hoge noorden :)


http://www.youtube.com/watch?v=a-CKKCWOqXU

Don Capo
22 september 2006, 10:55
Nou als je pas sinds kort 'picked' klinkt het meer dan behoorlijk, keep up the good work.


Ik heb je topic ook even in Sounds gezet waar dit soort stukjes normaal gesproken geplaatst worden. Maar deze blijft ook in Akoestisch gewoon open.

HdR
22 september 2006, 11:04
Hey, dank je!

gertdm
22 september 2006, 12:07
Ja t klinkt leuk...je hebt een steady rechterhand.

Enkele bescheiden adviesjes:

- Misschien een andere gitaar nemen want de combi van slapping en picking komt beter tot zijn recht op een akoestiese gitaar.Met name die slaps worden dan functioneler.

- In zo'n nummer kun je varieren door die Amineur ook eens in positie 5 en 12 te nemen....dan bouw je wat meer op in compositorisch opzicht.

- Pickingpatronen varieren....bv bas dempen en slaps even achterwege laten...kortom wat dynamiek aanbrengen :)

Gewoon lekker doorgaan en vooral ook eens luisteren naar verschillende stylisten op fingerstylegebied. Bijvoorbeeld Don Ross, Preston Reed, Leo kottke, Jacques Stotzem e.a. Er is genoeg te vinden :)

HdR
22 september 2006, 12:27
Hoi Gert,

Normaal gesproken speel ik dit ook op m'n akoestische gitaar, alleen ben ik genoodzaakt op te nemen via m'n webcam, en dan kwam 't op de dobro toch wat duidelijker over.

Don ross heb ik laatst gezien idd, erg goed!

Ik ben door Eltjo zijn muziek in aanraking gekomen met fingerpicking en via de links dingen van jou, Arnaldo, Harald.. er ging een wereld voor me open en heeft er voor gezorgd dat ik de laatste tijd niet meer achter m'n gitaartjes ben weg te slaan! :)

Bedankt voor je tips!

Hiddie
22 september 2006, 23:34
Holy shit.... Dat was echt... MOOI! :rockon:. Keep up the good work.

Tupelo
22 september 2006, 23:43
Cool!!! :p

HdR
24 september 2006, 14:07
Bedankt voor jullie reacties!