PDA

View Full Version : problemen met the Range



Harry
22 september 2006, 08:57
hee lui,

ik ben zeer enthousiast begonnen met het bouwen van 'the Range' van Newtone. Ondanks het feit dat ik nog nooit een soldeerbout in handen heb gehad voorzag ik geen problemen om dit dingetje werkend te krijgen, maar het lukt niet!!!!
Is er iemand in de buurt van Utrecht die in het bezit is van een multimeter en technisch inzicht die er eens naar wil kijken?

Ik kan nog foto's plaatsen op het forum van Newtone, maar via een forum een dergelijk probleem oplossen lijkt me lastig.

Aub een PM als je kunt en wilt helpen!!

fullorder
22 september 2006, 17:41
Harry, dit kun je het beste zelf oplossen, dat geeft uiteindelijk de grootste voldoening.
Ik had ook problemen met mijn eerste pedaaltje en dan vraag je je af hoe je in godsnaam de fout gaat vinden, maar bijna alle fouten kun je vinden met je gezonde verstand, door er simpelweg een goede blik op te werken en door de boel eens door te meten met een multimeter (die je nog moet kopen!). Je hoeft niet eens waardes te meten, maar puur de continuiteit van bepaalde verbindingen en zo'n functie heeft bijna elke multimeter. De meeste foutjes zijn toch een slechte verbinding (slecht soldeerwerk ;)) of juist sluiting (een verbinding die je niet wilt).
Dus hup naar de electronicaboer en kopen zo'n multimeter. Ik heb er ooit eentje gekocht voor een tientje en die voldoet prima voor het bouwen van pedaaltjes. Succes!

Harry
23 september 2006, 13:05
okee, dat verandert de zaak. Ik dacht dat die dingen veel duurder waren. Ik ben het absoluut met je eens dat ik het zelf moet doen, maar ik kon het probleem niet vinden. Bedankt voor je tip!

Fumi SG
23 september 2006, 15:21
Ik had bij m'n eerste pedaal ook problemen. Ik heb de hele print drie keer nagemeten, alle verbindingen gecheckt en de verbindingen waren stuk voor stuk goed in orde. Bleek na drie dagen dat ik de (+) en (-) van de adaptervoeding verkeerd om had.:satisfie:

Maar inderdaad, waardes hoef je niet zozeer te meten. Het is meer de verbindingen checken of fouten en kijken of alles correct zit. En post ff foto's straks he!!;)

Harry
23 september 2006, 15:52
ik heb ook nogal lange draden gebruikt om overal makkelijker bij te kunnen, kan dat ook schelen qua kraak en ruis?


Foto's komen nog, daar vroegen ze op het newtone forum ook om. Kan inderdaad nuttig zijn...

Negative K3 fan
23 september 2006, 16:02
ik heb ook nogal lange draden gebruikt om overal makkelijker bij te kunnen, kan dat ook schelen qua kraak en ruis?

ja nogal! in het algemeen, of eigenlijk altijd, is het het verstandigst om de draden zo kort mogelijk te maken.