PDA

View Full Version : nog een andere vraag



the_only_mordred_fan
5 december 2002, 22:00
Kan ik een eindtrap ook in combinatie met een top gebruiken.
M.a.w. is dat verantwoord.

Voor zover ik weet kan ik bij mijn jcm900 de eindtrap omzeilen door de standby uit te zetten. Kan ik dan door middel van de line-out of direct uitgang een aansluiting maken op een eindtrap ? Of is dit totale onzin ?

skanky
5 december 2002, 22:19
kan je de uitgang van de effectloop niet gebruiken?

the_only_mordred_fan
5 december 2002, 22:25
ja misschien, ik ben er niet zo in thuis, dus dat was m'n vraag eigenlijk.
Kan ik die gebruiken ?

skanky
5 december 2002, 22:45
de effectloop zit tussen de pre-amp en de eindversterker dus volgens mij zou het moeten lukken maar dat week niet zeker, ik ben niet zo technisch

the_only_mordred_fan
5 december 2002, 22:51
Ik ga het proberen. Waar kan ik de rekening naar toe sturen (ha, ha).
bedankt in ieder geval.

Rectifier
5 december 2002, 23:03
Ik weet niet of het klopt wat je zegt met de standby.
Er zijn wel amps waarmee je kan opnemen middels een recording out als je die op standby zet.
Volgens mij geldt dit niet voor een JCM900.
Maar ik kan het verkeerd hebben.

Zorg gewoon dat je de mastervolume dicht hebt staan van de JCM900.
Je kan vrijwel iedere top met een pre-amp out uitgang naar een aparte eindversterker.
Als je in jou geval een Mesa 2:90 koopt en de pre-amp pakt van de JCM900 wil prima.
T'is natuurlijk wel een samenspel van 2 componenten en je krijgt er geen Mesa geluid van, dan moet je ook een Triaxis.

Als je twijfelt of je JCM900 een pre-amp out uitgang heeft kun je ook de FX loop pakken en moet je de regelaar wel op 100% zetten. Is hetzelfde als pre-amp out of seriele FX loop.

the_only_mordred_fan
5 december 2002, 23:39
Ja Rectifier, ik zat dus te denken aan een tussenoplossing. Dus alvast die 2:90 kopen. En dan kan ik hem intussen vast gebruiken. Daarna doorstoten naar de triaxis. Tis allemaal zo duur, maar ja nog even geduld.

In ieder geval bedankt voor de info.

Negative K3 fan
6 december 2002, 11:15
Dit moet via de effect loop, je drukt gewoon een kabel in de FX loop send naar de ingang van die power amp.