PDA

View Full Version : Akoestische drum



X-Rated
22 september 2006, 00:40
Wederom een stukje waar ik deze avond een uurtje of wat aan heb gespendeerd met de drummerr en onder "toehorend oor" van de rest van de band. Nu heb ik dit alleen nog opgenomen met een kick mic en een snare mic, dus ruimtelijkheid is ver te zoeken ;) De snare vind ik al lekker klinken maar hij mist nog een beetje galm.

De drum is op een mengpaneel met 2 mic in en een stereo out naar 1 line ingang op mijn pc opgenomen. Alles is op het mengpaneel geequalised om het nog net ietsje een edge te geven. Er zijn geen compressors aan te pas gekomen. Het is een vrijwel ruwe mix. Gitaartjes erop gedaan met een PODxt om te luisteren hoe het geheel zou klinken.

Nu ben ik er zelf helemaal trots op en ik moét het gewoon even laten horen hoe kort het ook is.

Linkje (http://www.zvenix.com/music/ac_new_record.mp3)

X-Rated
22 september 2006, 01:14
O ja, en natuurlijk zijn tips welkom ;) Maar van het basis plaatje wijk ik liever niet meer af omdat het nog nooit beter geklonken heeft.

X-Rated
22 september 2006, 12:58
Niemand? 10 tekens

meul
22 september 2006, 13:18
Hey x,

ehhh ik wil je natuurlijk niet teleurstellen maar ik vind de drum sound niet zo tek als jij hem vind, snare vind ik hol klinken en ben bang dat wanneer je meer ambiant gaat mixen dit alleen maar erger word (in de muziek valt dat wel mee trouwens) kick heeft erg weinig laag, maar wellicht kan je daar nog wat mee vogelen

X-Rated
22 september 2006, 14:37
Ja, het ambiance verhaal was ik al bang voor. Ikzelf heb ook geconcludeerd dat de kick wat meer laag nodig had. De snare klinkt nog erg plat, maar dat hoop ik op te lossen met reverb. En aan de snare hebben we eerlijk gezegd nog amper iets gedaan. Die gaan we zondag tweaken. De kick vond ikzelf vele malen beter als je de voorgaande opnamen hebt gehoord (ga maar eens een muziekje van www.zvenix.com (http://www.zvenix.com) trekken en vergelijk). de voorgaande pogingen. De rest gaan we nog naar luisteren en aan mixen.

Het kleine probleem is dat we eigenlijk niet weten waar we naar zoeken. Voor de kick hebben we dan mijns inziens een fatsoenlijk geluid gevonden die nog een beetje fijnafstelling nodig heeft. We proberen gewoon zo rustig mogelijk van alles uit en we vinden zelf dat er een stijgende lijn in zit. Ik denk ook dat je het niet zo gek vind dat het geen ultiem geluid is als je weet hoe we moeten werken en wat voor materiaal we hebben. Niet iedereen heeft dat vaak door geloof ik...

Al met al, ik denk dat we heel erg in de buurt komen van het maken van een fatsoenlijk klinkende demo.

X-Rated
22 september 2006, 15:06
Anyone? 78910

El Capitain
22 september 2006, 15:47
Nah, ik vind de kick en snare wel lekker klinken.
Alleen ik vind het altijd raar als de gitaren veel galm hebben en de drums niet. Wat overigens niet wil zeggen dat je dan meer galm op de drums moet doen, maar je kunt ook minder galm op de gitaren doen :).

X-Rated
22 september 2006, 16:21
Ah daar kunnen we idd wat mee expirimenteren, maar we hebben ook een toetsenist die veel gebruikt maakt van strings en orchestra samples. het zal denk ik dus wel een "cathedraal effect" moeten krijgen voor de sfeer van de muziek. Maar het is zeker het overwegen waard. Dank je :)

X-Rated
24 september 2006, 23:19
Even bumpen...

We hebben weer een stukje vooruitgang. Deze keer zijn alle mics (dus kick,snare, toms, 2 overheads) gebruikt om een drumtrack te maken. In combinatie met wat gitaren is dit het resultaat van vanavond. Let niet op de slordig ingespeelde riffs, dat komt natuurlijk allemaal goed als we de tracks serieus in gaan spelen. Opbouwende kritiek is wederom welkom.

Veranderingen:
- De kick heeft iets meer laag gekregen
- De snare iets voller gemaakt door laag toe te voegen
- Een beetje galm over de mix gezet voor een geheel effect

Linkje (http://www.zvenix.com/music/ac_new_record_2.mp3)

X-Rated
25 september 2006, 16:40
Is er dan echt helemaal niemand die er wat op aan te merken heeft? Betekent dat dat het goed genoeg is om op een demo te gebruiken?

Mr.Bluesbreaker
25 september 2006, 16:58
Je geeft het antwoord zelf eigenlijk al door te zeggen dat je nog geen compressie hebt gebruikt. Er zijn zoveel mogelijkheden om dit toe te passen, ga er eens mee experimenteren. De snare klinkt nu wat mooier op je laatste mp3.

bluegate
25 september 2006, 22:36
Ik vind het goed klinken al zou ik de balans tussen instrumenten en drums
dichter naar elkaar brengen.