PDA

View Full Version : Buizen??? Vervangen?? Mark Iv?



Arnootje
21 september 2006, 22:47
Hey mensen,

Ik had zo zeg maar nog 1 vraag.... hoe werkt het met de buizen vervangen van een Mark IV? moet je naar de reperateur om je spul door te laten meten of niet.. mesa is eigenlijk onderhouds vrij dus.. moet het of nie? er zitten nu een paar mesa buizen en groove tubes in.. klinken nog wel goed... maar ik wil er graag Groove Tube 6l6 svetlana's in (ipv mesa buizen). is dat mogelijk?

jorrit
22 september 2006, 13:31
jah dat is mogelijk, maar je eindbuizen (de 6l6) kun je niet zelf gaan vervangen moet ff gedaan worden door een tech. er bestaan trouwens geen onderhoudsvrije versterkers ook mesa's hebben onderhoud nodig hoor. :D
je preampbuizen kun je gewoon wisselen, kan geen kwaad.

succes

AART
22 september 2006, 15:27
in een mesa kan je eindbuizen zo swappen hoor, zonder tech erbij.

Dat kan echter alleen met mesa buizen met de goede kleurcode volgens mij.

Je kan er dus geen andere buizen indoen mits je en biasmod laat doen.

Ibanez RuleZ
22 september 2006, 15:38
fout: elke buis heeft een andere waarde, vandaar dat ze gematcht worden. je moet zorgen dat je buizen met passende waarde bij het bias hebt, dus niet alleen mesa buizen, andere merken geld dat ook voor (iig JJ tubes)

harrald

AART
22 september 2006, 15:45
fout: elke buis heeft een andere waarde, vandaar dat ze gematcht worden. je moet zorgen dat je buizen met passende waarde bij het bias hebt, dus niet alleen mesa buizen, andere merken geld dat ook voor (iig JJ tubes)

harrald


Yeah, zoiets was het, ik weet het ook niet helemaal allemaal, maar weet wel dat je mesa's neit hoeft te biassen.