PDA

View Full Version : marshall JCM 900



JacksonBas
21 september 2006, 21:03
ik wil een nieuwe top kopen, en ik dacht zelf aan een marshall jcm 900.
ik speel (black) metal. is dit wat of kun je een betere top voor 500 euro 2ehands krijgen?

caliban
21 september 2006, 22:32
Zijn geen slechte versterkers, maar eigenlijk voor metal kun je beter voor ENGL ofzo kijken hoor. Voor de oudere metal zijn marshalls redelijk goed.
Velen op het forum gaan je misschien die versterker wel aanraden en er dan een boost voor te gaan zetten, maar daarmee moet je doen wat je wil. Daarvoor ben ik zelf nooit echt goed te vinden geweest. En sowieso als je oude marshall wil kopen, koop je beter een JCM 800
JCM 900's klinken aan de ietwat scherpe kant

jacky
21 september 2006, 23:07
Volgens mij hoort dit in moderne versterkers

onze_jef
22 september 2006, 11:49
Uhu, en voor black metal heb je vooral veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel treble nodig en veeeeeeeeeeeeeel distortie. Een cheape amp met een Boss Metalzone pedaal zouden perfect aan de eisen moeten voldoen :D

JacksonBas
22 september 2006, 15:43
ja sorry dit is idd geen vintage versterker, ik weet niet hoe je m moet verwijderen. maar je heb egt niet veel treble nodig 7 van de 10 je hebt veel bass nodig 10 van 10. en een metal zone van boss geeft juist een heel schel geluid perfect voor lead... maar niet voor rythm. dan kan je beter een mega distortion doen. maar ik wil wel et vette buizengeluid, dus een goedkope amp is ook niks

the sure thing
24 september 2006, 20:22
JCM900 moet lukken hoor!

newbreed
29 september 2006, 14:14
Uhu, en voor black metal heb je vooral veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel treble nodig en veeeeeeeeeeeeeel distortie. Een cheape amp met een Boss Metalzone pedaal zouden perfect aan de eisen moeten voldoen :D


ja daarom klinken veel black metal bands ook zo kut.
de 900 heeft veel te veel mid en treble voor black metal.
draai eens wat distorion (gain) eruit en het klinkt stukken strakker!

er zijn ook veel betere distortions dan de metalzone . kijk eens naar een line6 ubermetal of een zoom hyperlead. pre en post eq erbij een gaan.
Mischien is de goedkopere Randall serie iets voor je

BartT5R
29 september 2006, 20:59
Goedkope black metal amp: Peavey XXL, line6 Flextone head :rockon: .