PDA

View Full Version : POD-XT live of GT6 van Boss



Prullert
21 september 2006, 19:53
Hallo met den Prullert hier, ik heb een vraag? Ik ben 'weer' begonnen met gitaar spelen en wil me richten op de electrische gitaar. Dan met name in de bleus en rockmuziek. Ik oefen in de kamer waar mijn (nog) lieftalige vrouw nog geen 4 meter van mij af zit. Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om voor mijn omgeving geruisloos, en voor mij een redelijk volume in mijn oren te speulen. Ik kreeg een tip om een gebruikte GT6 aan te schaffen omdat deze geen versterker nodig heeft en je dmv een koptelefoon een mooie sound hebt. Deze Boss is ook icm een versterker goed te gebruiken. Nu zie ik ook een gebruikte POD XT Live te koop staan. Ik weet niet goed wat/welke ik het beste kan kopen. Mijn Budget gaat tot 350,00. P.s. ik wil het apparaat ook icm mijn versterker gebruiken als vrouw (en buren) niet thuis zijn. 8-) :)

SimonS
21 september 2006, 20:05
opmerking: de GT-8 is een betere match vergeleken met de XT-live.

dunnoaname
21 september 2006, 20:06
Pod XT live is mischien een beetje overkill voor thuis in de woonkamer. Dan kan je net zo goed een normale POD ( dus geen floorboard) gebruiken, die is geloof ik goedkoper. De Gt-6 heb ik geen ervaring mee maar de GT-8 vond ik weinig aan. Niet erg levendig. Met een line 6 vetta verstyerker heb ik wel ervaring, die klonk lekker vond ik. Die modeling dingen zijn ideaal als je met een koptelefoon een goede, veelzijdige sound wil hebben.

Punt
21 september 2006, 21:11
Wat dacht je van zo'n Vox AD15 of 30?

Prullert
22 september 2006, 21:19
Bedankt mannen,

Ik denk dat ik voor een POD-XT live ga, concept is nieuwer dan de Boss en mocht het zijn dat ik over een paar jaar ineens gitaar kan spelen dan kan ik dit effect gebruiken in een band.

hassent
22 september 2006, 21:27
He, vergeet de Zoom G9.2TT niet. Die minstens zo geavanceerd en goed als de XT-live, zoniet beter. En prijstechnisch nog ietsjes voordeliger!

Ben alleen, nu Scali er niet meer is, een soort van roepende in een woestijn....:angry: