PDA

View Full Version : Ik zoek.... een mooie chorus!



Zino Z
21 september 2006, 17:48
de titel zegt het al, ik zoek dus een chorus die ik zeker even moet gaan proberen. Hij gaat vooral clean gebruikt worden.

De gene waar ik al goede dingen over gehoord heb zijn:

Boss CH-1 (super chorus)
Boss CE-5 (chorus ensemble)

nog nie zo veel dus doe maar suggesties, mijn budget is ong. €100,- en al het advies is welkom.

Pat85
21 september 2006, 18:02
Electro Harmonix Small Clone, goed, heel goed, en niet duur :)

Vickman
21 september 2006, 18:06
CH-1 en CE-5, waarom geen CE-2 van Boss. Dit is de beste chorus die ik ken. Simpel en gewoon goed.

strat58
21 september 2006, 18:22
Hoi,
Probeer de CS9 van Ibanez ik heb hem al jaren (black Label) en ben er er tevreden over klinkt beter dan mijn Dunlop Univibe.
Hij is stereo dus ideaal voor meerdere amps.
Peace Strat58

dacrow
21 september 2006, 18:24
Hoi,
Probeer de CS9 van Ibanez ik heb hem al jaren (black Label) en ben er er tevreden over klinkt beter dan mijn Dunlop Univibe.
Hij is stereo dus ideaal voor meerdere amps.
Peace Strat58


Inderdaad Ibanez rules, koop een SC10 voor 40€ en je hebt éen van de beste!!
luister maar : www.dacrow.be (De laatste die je hoort is de SC10)

Dirk_Hendrik
21 september 2006, 18:28
Inderdaad Ibanez rules, koop een SC10 voor 40€ en je hebt éen van de beste!!
luister maar : www.dacrow.be (De laatste die je hoort is de SC10)
Niets aan toe te voegen..... tenminste, persoonlijk ga ik voor een BC9 maar die is lastiger en duurder. De SC10 is een onderkent toppertje.

BartL
21 september 2006, 18:41
Of probeer een Ibanez RC-99 te vinden! Beter dan de Ibanez CS-9, SC-10 en Boss CE-5 en CE-2 die ik gehoord heb. Heerlijk spacy geluid. De rotary gebruik ik niet, maar klinkt ook wel geinig :)

fullorder
21 september 2006, 19:27
Uit eigen ervaring:
definitely de Boss CE-2. Heerlijke chorus en voor weinig te vinden. Verslaat alle andere Boss chorussen in ieder geval (behalve de CE-1 dan ;))

Van horen zeggen:
EHX Small Clone
Ibanez CS-9

ranvan2000
21 september 2006, 19:36
Ik gebruik op mijn pedalboard op dit moment de Ibanez BCL. Deze heeft twee aparte kanalen die je ook kunt combineren. Heb hierna ook nog een Ibanez CS9 gekocht, maar die klonk nauwelijks anders/beter dan het rechter kanaal van de BCL.

Is de BCL trouwens hetzelfde als de BC9?

ateng
21 september 2006, 20:22
de titel zegt het al, ik zoek dus een chorus die ik zeker even moet gaan proberen. Hij gaat vooral clean gebruikt worden.

De gene waar ik al goede dingen over gehoord heb zijn:

Boss CH-1 (super chorus)
Boss CE-5 (chorus ensemble)

nog nie zo veel dus doe maar suggesties, mijn budget is ong. €100,- en al het advies is welkom.

Zoek je een subtiele chorus of wat vibe achtige ala Landau?
Ik heb zelf een Arion Sch-1 en is vet voor vibe achtige dingen zeg maar 'waterig'.
Voor hele subtiele chorus is zo'n Boss Dimension C heel cool.
Misschien is Line6 MM4 wat voor jou. Heb je een CE-1, Tri-chorus en Dimensional D tot je beschikking.

Dirk_Hendrik
21 september 2006, 20:51
Ik gebruik op mijn pedalboard op dit moment de Ibanez BCL. Deze heeft twee aparte kanalen die je ook kunt combineren. Heb hierna ook nog een Ibanez CS9 gekocht, maar die klonk nauwelijks anders/beter dan het rechter kanaal van de BCL.

Is de BCL trouwens hetzelfde als de BC9?

Zo goed als

Punt
21 september 2006, 21:10
Inderdaad Ibanez rules, koop een SC10 voor 40€ en je hebt éen van de beste!!
luister maar : www.dacrow.be (De laatste die je hoort is de SC10)

Ik moet inloggen....?

Zino Z
21 september 2006, 21:17
Zoek je een subtiele chorus of wat vibe achtige ala Landau?
Ik heb zelf een Arion Sch-1 en is vet voor vibe achtige dingen zeg maar 'waterig'.
Voor hele subtiele chorus is zo'n Boss Dimension C heel cool.
Misschien is Line6 MM4 wat voor jou. Heb je een CE-1, Tri-chorus en Dimensional D tot je beschikking.

Ik zoek een wat subtiele chorus, ééntje die net dat 'randje' aan je cleane sound geeft.
Bedankt voor de reacties trouwens, ik heb weer wat om over na te denken :hippie:

schizo910
21 september 2006, 21:20
Ik zelf heb een RC-99 en wil nooit meer een andere chorus. Het is alleen wel even zoeken voor je er een tegenkomt.

Punt
21 september 2006, 21:21
Voor vibe gebruik ik de Fulltone MiniDejavibe...geen chorus meer nodig.

Dirk_Hendrik
22 september 2006, 09:12
Ik zelf heb een RC-99 en wil nooit meer een andere chorus. Het is alleen wel even zoeken voor je er een tegenkomt.

Kan ik me erg goed voorstellen. Zalig apparaat.. behalve dat ik enkele weken geleden die van BartL ter reparatielogeren had en hem opbasis van het SC10 schema in een half uurtje revere engineerde. Ik ben daarmee geneigd de SC10 als een soort van "poor man's" RC99 op de vatten.

schizo910
22 september 2006, 09:40
Kan ik me erg goed voorstellen. Zalig apparaat.. behalve dat ik enkele weken geleden die van BartL ter reparatielogeren had en hem opbasis van het SC10 schema in een half uurtje revere engineerde. Ik ben daarmee geneigd de SC10 als een soort van "poor man's" RC99 op de vatten.

cool, bedankt voor de tip. Misschien goed als back-up.

thieske
22 september 2006, 23:05
rc99 van ibanez is ook al een tijdje mijn lekkerste chorus.. heel relaxt pedaaltje.. van over da top lasergun effecten tot een pure verdikking van je geluid tot een soort univibe/rotating speakersound..

jaycee
24 september 2006, 21:52
Ik wil ook een chorus kopen. Iemand ervaring met die TC Electronic, de SCF (Stereo Chorus Flanger)? Ik ga sowieso een aantal pedalen testen natuurlijk maar de omschrijving van deze spreekt me wel aan.
Groet!

bluegate
24 september 2006, 22:11
Er staat geloof ik ook nog een Fulltone Choralflange te koop op marktplaats.

Ik heb 'm nu een paar maanden en ik vind 'm erg goed.

Les Paul
24 september 2006, 22:25
ChoralFlange is inderdaad erg goed. Nadeel vind ik wel dat je behoorlijk kan en moet tweaken voor je je eigen geluid te pakken hebt. CE1, CE2 of CS9 is eenvoudig in te stellen en klinkt lekker. Ook leuk (als je hem te pakken krijgt) is de Red Twister van EBS.

Rhythm Machine
24 september 2006, 22:26
Mijn chorus top-5:

1. Analogman mini chorus
2. Fulltone Choralflange
3. Boss CE-2
4. Boss DC-2
5. Arion SCH-1

Ik heb ze allemaal (gehad) en ik gebruik veel chorus. De Arion vind ik als chorus zwaar overschat, maar hij is wel beter dan de Boss pedalen voor een benadering van het leslie effect. De Analogman en de Choralflange steken er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit.

RM

future2future
24 september 2006, 23:15
Ik vind de TC Chorus/Flanger erg goed, is alleen erg duur

Michael AE
25 september 2006, 00:04
Ik ben zelf nogal te spreken over de Voodoolab Analog Chorus. Het is een wat meer phaser-achtige chorus; een beetje meer vibe. Schijnt een kopie te zijn van de CE1, maar ik hoor wel verschillen.

Michael AE
25 september 2006, 00:16
Hmmz, ik lees nu dat je hem vooral clean wil gebruiken. De VL overstuurd een klein beetje, dus dat lijkt me niks.

ewout
26 september 2006, 19:22
Ik heb een retro-sonic chorus. Een boss ce-1 kloon. Te gek ding, en is nu ook in stereo versie en met 9vdc aansluiting. Erg aan te raden.

dano
26 september 2006, 19:59
Rocktron Tsunami

robert-gitarist
26 september 2006, 20:14
Ik gebruik ook veel chorus.Ik heb er 3:

Boss CE-3: niet erg mooi maar wel stereo
Boss CE-2: heerlijk geluid,vol en warm en 2 knoppen(meer heb ik echt niet nodig ;) )
Boss DC-3: mijn favo.Het is niet echt een chorus maar heeft een heel eigenaardig geluid.Ik vind het een geweldig effect.

Veder heb ik de MXR Chorus uitgetest en vond ik ook reuze mooi klinken.Veel mogelijkheden mee.Ibanez CS9 heb ik tijdje te leen gehad en klonk ook prima.Deed me ergens wel denken aan de CE-2 van Boss.Hoe de huidige CS9 is weet ik niet.Ik had een oudje te leen ;)
Ik ben overgens nog een keer erg benieuw na de Choralflange.Ding is echt rete duur maar hoor/lees veel goeie dingen er over.

Zino Z
27 september 2006, 16:59
ok genoeg te testen dus... maar zijn er ook mensen die ervaring hebben met de CH-1 van Boss? Ik heb aardig veel positieve reviews gelezen over dit apperaat maar er wordt hier niet over gesproken...

Niet dat ik op de CH-1 wil doordrammen hoor...

robert-gitarist
27 september 2006, 17:02
ok genoeg te testen dus... maar zijn er ook mensen die ervaring hebben met de CH-1 van Boss? Ik heb aardig veel positieve reviews gelezen over dit apperaat maar er wordt hier niet over gesproken...

Niet dat ik op de CH-1 wil doordrammen hoor...

Vaak geprobeerd maar vind hem dun klinken.Niet zo heel mooi vol en warm.De een is er gek op en de ander niet ;)