PDA

View Full Version : effect



Pee
10 november 2001, 09:39
Welk effect wordt het meest gebruikt? Is dat distortion?

SteavisSmokin
10 november 2001, 14:22
Als je toonregeling niet als een effect ziet dan reverb en overdrive/distortion toch wel het meest gebruikt..

gangsta
10 november 2001, 22:19
wordt overdrive/distorsion als effect gezien? ik d8 alleen chorus, flanger delay enz enz
maarja laten we maar zeggen dat ik niet degene ben op dit forum met de meeste kennis van zaken....

ekkerman
11 november 2001, 14:52
als je een beetje knappe versterker hebt dan zit de scheur er al in en bij een 3 kanaals versterker de crunch ook .
eigenlijk vind ik scheur geen effect.
chorus kan een iets te aggresieve scheur mits met mate toegepast mooi afronden en een clean geluid breed maken .een flanger laat je d.m.v. zijn jet sounds bijna opstijgen en met een wah ,wah kun je uit je dak gaan en dromen dat je jimmy bent..... de delay kan ook hele mooie dingen doen te veel om op te noemen en galm heb je constant nodig.
dan heb je nog phasers en ring modulators,pitch shifters etc maar als je een mooie scheur wil hebben die niet in je amp zit zou ik beginnen met een boss overdrive en een equalizer om met die twee jouw eigen idee en smaak te zoeken hoe jij het wil hebben.