PDA

View Full Version : Raar: ik ben tevreden?



Chroxy
21 september 2006, 16:31
Ik heb al 1,5 jaar een leuke Marshall JCM2000 DSL401 combo.. hier ben ik altijd tevreden over geweest en na een aantal mods en andere buizen etc.

Omdat het toch een middenmoter is probeer je af en toe wat anders:
Nu heb ik ondertussen verschillende versterkers geprobeerd en ook een aantal thuisgehad:

JCm900
Mesa Boogie .50 Caliber
Hughes and Kettner Trilogy

Alles vond ik echt minder, alleen de Trilogy nie.. Die heb ik nu 2 weken en eerst was het JA!.. en nu is het nog steeds ja.. maar wanneer ik mijn marshall aansluit, vind ik die toch net wat lekker.. wat ik kook doe met de trilogy (andere buisjes, instellen, instellen, instellen, andere speakers).. niets helpt..

Ook heb ik even een Fender USa Strat gehad.. die ik ook weg heb gedaan omdat hij in mijn oren nie beter was dan mn Epi LP (met SD's) en squier showmaster (ook met Sd's)

Is het nu zo dat ze echt nie beter zijn? En ik tevreden ben en gewend aan mijn eigen geluid..? Of is dr wat mis met mij!?

Fumi SG
21 september 2006, 16:42
Wees blij joh!! Zo heb je ook geen GAS voor die ene 'onbereikbare amp'!:satisfie:

Verder, ach... ik denk dat het ook hier gewoon een kwestie van smaak is. Jouw smaak ligt toevallig bij de goedkopere dingen, hieruit blijkt des te meer dat het niet allemaal duur hoeft te zijn. Zo is ook niet iedereen te spreken over bijvoorbeeld Bogner.

Chroxy
21 september 2006, 16:43
nee, ik heb juist wel gas.. maar iedere keer wanneer ik dan den kvan: dit wordt mijn nieuwe versterker of gitaar..

blijkt een maand later en een hoop testen het toch nie zo te zijn.. en blijkt mn oude/trouwe marshall toch lekkerder..!

fullorder
21 september 2006, 16:52
nee, ik heb juist wel gas.. maar iedere keer wanneer ik dan den kvan: dit wordt mijn nieuwe versterker of gitaar..

blijkt een maand later en een hoop testen het toch nie zo te zijn.. en blijkt mn oude/trouwe marshall toch lekkerder..!

mooi toch? zo hou je je geld in je zak. ;)
ik denk echter dat er vele amps zijn die beter klinken dan een jcm2000, maar die heb je blijkbaar nog niet uitgeprobeerd. maar waarom niet een tijdje houden zo? er is namelijk 1 ding nog mooier dan een nieuwe amp/effect/gitaar kopen die beter klinkt dan de vorige, en dat is: erachter komen dat je nog meer uit de spullen kunt halen die je al hebt! dat is een soort gratis GAS zeg maar :satisfie:

DaveItUp
21 september 2006, 17:00
Je Nocki tijd is over :P

Chroxy
21 september 2006, 17:00
dat klopt! Het zorgt dat ik niet HEEL veel geld uitgeef.. en ja, er zijn nog veel amps die beter zijn, maar waarom kom ik ze dan nie tegen?

Maar het geeft mijn zo'n dubbel gevoel: dan heb ik weer wat geruild.. in dit geval tegen de Hughes and Kettner.. Super enzo! En dan 2 weken later vind ik uiteindelijk mijn veel goedkopere Marshall lekkerder klinken..

vandaar dat ik het eens postte, of meerdere mensen dat hebben :)

DaveItUp
21 september 2006, 17:03
Ik ben ook content met mijn spul. Misschien nog een ander p-90 elementje, maar voor de rest precies wat ik zoek. Het kan dus toch.

Is toch ideaal om je standaard tone te hebben. Je leert alles zo veel beter kennen en je hebt een eigen sound.

Mitch
21 september 2006, 17:30
Speelt zeker mee dat je aan je eigen geluid gewend bent. Het leeuwedeel hier is vooral en vaak op zoek naar iets dat ze in hun hoofd hebben, maar ik ken ook best wat gitaristen die heel erg happy zijn met hun sound, hoe crappy de amp etc. ook is. Dat heeft overigens niets te maken met "toon zit in de vingers", maar heeft alles te maken met gewenning en gehecht zijn aan een bepaalde sound.

Your gear might be crappy, you can still be happy !

Orpheo
21 september 2006, 18:26
ik had een tone in mijn hoofd, en na veel omzwervingen kwam ik bij de 6101 uit (en de jcm800). wat ik ook probeer, t blijven die 2 amps. niks kan voor mij eraan tippen. niet omdat ik perse marshall wil (nu wel, maar voor heen minder) maar er zit iets in die amps waardoor geen enkele andere amp me kan bekoren.

jorrit
21 september 2006, 18:27
Ik heb een peavey ultra plus, oud bakkie die het al heeft gewonnen van een single rect. jcm800, powerball etc.. zoek nog steeds iets waar ik echter 100% tevreden over ben..

BartL
21 september 2006, 19:10
Ik speel nu dus over mijn PRS en Peavey Delta Blues (ik heb hem al lang hè ;)) en ben redelijk tevreden. Als het zou moeten heb ik eigenlijk niets anders meer nodig. Ik stel de amp gewoon in (lekker veel drive en lekker romige clean) en voor de rest doe ik alles met volumeknop en de splitbare elementen van de PRS (afgrijselijk lekkere & veelzijdige sound komt uit die plank :D)

Maaruhm...Nick, probeer eens een Rivera (met goeie buizen). Daar kan niet veel tegenop imo (onder de 750 euro). Alhoewel, als jij zo tevreden bent...BETER ZELFS! :)

fullorder
21 september 2006, 19:23
Your gear might be crappy, you can still be happy !

Wooooow! Uitspraak van de maand wat mij betreft :D

Punt
21 september 2006, 20:37
Ik heb ook lang op Marshalls gespeeld en die hebben een bepaalde voicing en/of gain die heel toegeefelijk is. Je kan behoorlijk sloppy spelen en er komt wel geluid uit. Dat zal best voor meer amps gelden, vooral goedkopere omdat die waarschijnlijk minder detail weergeven oid.

Andere amps zijn niet zo vergevingsgezind, daar moet je echt netjes op spelen anders klinkt het voor geen meter. De Shiva is zo'n amp b.v.
Het heeft mij best wat moeite gekost om daar weer op te leren spelen, maar uiteindelijk na doorzetten wordt je beloond met een betere techniek en met een beter geluid.

Fumi SG
21 september 2006, 21:19
Ghehe... hier gaan een aantal mensen het niet mee eens zijn Punt!8-)

Punt
21 september 2006, 21:24
Ghehe... hier gaan een aantal mensen het niet mee eens zijn Punt!8-)

Tja, ik heb toch echt shredders meegemaakt die geen poot op m'n Shiva konden spelen...:)

AART
21 september 2006, 21:51
Tja, ik ken het.

Sinds ik mijn Mark IV heb weet ik dat ik de sound heb waar ik naar op zoek was.
Er zij n genoeg dingen die ik nog wel zou willen hebben, maar dat komt niet of alleen als ik teveel geld heb.

Ben blij met mijn sound en dara gaat het om, niet?

Chroxy
21 september 2006, 22:31
Het heeft niks te maken met dat die amps die ik geprobeerd heb, dat je daar harder op moet werken.. De H&K komt kortbij wat ik echt zoek.. een lekkere crunch en een wat dikkere crunch voor wat incubusachtig en guns n roses achtig werk..

wanneer ik dan gewoon een akkoord aansla zitten dr een hoop frequenties die me echt storen.. en die zijn op geen enkele manier weg te krijgen.. ook lijkt het geluid minder diepte te hebben dan mijn Marshall.

Verder vind ik de Marshall idd prima, maar in mijn ogen kan het nog zoveel beter klinken.. en zulke amp/gitaar heb ik nog nie gevonden. En ik vind het dus wat raar nu dat ik na een aantal vrij dure versterkers/gitaren het nog niet vind.

Mitch
21 september 2006, 22:32
Wooooow! Uitspraak van de maand wat mij betreft :D

Sig it, bitch :D

Punt
21 september 2006, 23:09
En ik vind het dus wat raar nu dat ik na een aantal vrij dure versterkers/gitaren het nog niet vind.

Is niet zo raar. De top amps hebben hun eigen specifieke karakter, je moet er gewoon een vinden die bij jou past.

BartL
22 september 2006, 00:13
En ik vind het dus wat raar nu dat ik na een aantal vrij dure versterkers/gitaren het nog niet vind.
Heb je lijst van amps die je echt een paar weken regelmatig hebt gebruikt? Heb je ook verschillende amps regelmatig bij je band gebruikt? Ik weet namelijk van (bijvoorbeeld) mijn ENGL Screamer en Sovereign, dat deze totaal anders klinken dan je zou verwachten wanneer je ze alleen hoord...veel softer :)

Chroxy
22 september 2006, 10:50
jah, ik heb ze een aantal weken thuis gehad. Ik heb verschillende gitaren geprobeerd, verschillende (extreme) settings, verschillende pre-amp buisjes.. en in het geval van de H&K 3 verschillende speakers

Zo heb ik afgelopen week alleen maar over de H&K gespeeld: totdat ik eigenlijk zoiets had van : ja hij klinkt echt lekker. Ook in de band speelde ikerover: minder tevrden.. ik hoorde mezelf niet meer etc etc..

Toen speelde ik gisteren weer over de Marshall.. en toen was het zo van: hij klinkt zoveel lekkerder dan de H&K

DaveItUp
22 september 2006, 11:57
Een oude marshall is allesbehalve toegeefelijk. Sloppy spelen op een superlead of jtm45. Je hoort alles. Snap die post dan ook voor geen meter of gaat dat over een jcm900 dual of jcm2000 ofzo?

Chroxy
22 september 2006, 12:37
mijn post of punt's post?
ik heb namelijk een jcm2000 DSL401.. gain filnk teruggedraait.. :)

DaveItUp
22 september 2006, 13:20
Die van punt.

Punt
22 september 2006, 18:40
Een oude marshall is allesbehalve toegeefelijk. Sloppy spelen op een superlead of jtm45. Je hoort alles. Snap die post dan ook voor geen meter of gaat dat over een jcm900 dual of jcm2000 ofzo?


Het gaat hier toch niet om een oude Marshall....
Ik bedoel die nieuwerwetse high gain Marshalls met een sound als een bij in een jampot.

Hell's Engl
22 september 2006, 19:20
Ik speel nu dus over mijn PRS en Peavey Delta Blues (ik heb hem al lang hè ;)) en ben redelijk tevreden. Als het zou moeten heb ik eigenlijk niets anders meer nodig. Ik stel de amp gewoon in (lekker veel drive en lekker romige clean) en voor de rest doe ik alles met volumeknop en de splitbare elementen van de PRS (afgrijselijk lekkere & veelzijdige sound komt uit die plank :D)

Maaruhm...Nick, probeer eens een Rivera (met goeie buizen). Daar kan niet veel tegenop imo (onder de 750 euro). Alhoewel, als jij zo tevreden bent...BETER ZELFS! :)

Ben eigenlijk ook wel tevreden met m'n amp (H&K triamp MKI met Mesa 2x12),
alleen begin ik 'n beetje van 't gewicht te balen... Ik moet 'm telkens van zolder halen en dan moet ik wel zo gruwelijk m'n evenwicht houden... En m'n cab kan ik niet eens alleen van en naar zolder halen, omdat 't een staande 2x12 is en dus bijna net zo groot is als 'n 4x12...
Maar toch...... telkens als ik 'm inplug.... ben ik toch wel tevreden.
Heb m'n set daarom ook maar 'ns te koop gezet... en ben eigenlijk wel 'n beetje aan 't gassen op 'n Rivera Knucklehead...Weet alleen niet hoe zwaar die is...
En dan nog 'n liggende 2x12.....

DaveItUp
23 september 2006, 09:40
Het gaat hier toch niet om een oude Marshall....
Ik bedoel die nieuwerwetse high gain Marshalls met een sound als een bij in een jampot.

Dan moet je specifieker zijn in je post.

Punt
23 september 2006, 10:37
Dan moet je specifieker zijn in je post.

Dit slaat alles.
Lees pottdome de thread voor je met opmerkingen komt, het gaat idd over een JCM2000.
Slecht lezen en dan mij vertellen dat ik specifieker MOET zijn!
Ik MOET helemaal niks en ik adviseer jou eens beter te lezen en te proberen de booschap te vatten voor je met losse flodders begint te schieten.

Wormaap
23 september 2006, 12:00
Gisteren op de repetitie met m'n band toch wel heel dicht in de buurt gekomen van de sound die ik wil :)
Fireball en 5150 samen met'n 30ms delay ertussen.
Enorm brute ritmescheur, maar wel dat enorme ronde, 'vloeiende' sologeluid als ik in de 6e versnelling ga, heerlijk!

DaveItUp
23 september 2006, 18:43
Trek t je niet zo aan. Je zegt Marshalls hebben een bepaalde voicing enz enz, niet marshall jcm 2000's of wat dan ook, maargoed heeft weinig zin om t daar verder over te hebben.

Punt
23 september 2006, 19:05
Trek t je niet zo aan. Je zegt Marshalls hebben een bepaalde voicing enz enz, niet marshall jcm 2000's of wat dan ook, maargoed heeft weinig zin om t daar verder over te hebben.

Die indruk krijg ik ook :)
Toch wel handig als je posts in de context plaats van de thread en niet als opzichzelfstaande uitspraken....