PDA

View Full Version : Jaguar ???



Jay75
21 september 2006, 16:10
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/48690724.html

Wat zou deze waard zijn, ik heb interesse, nu een Jazzmaster maar deze scale is iets kleiner dus fijner spelen voor mij denk ik.

Small Hand Jay ;)

Luke-wannabe
21 september 2006, 16:12
600 euro ongeveer. Da's een mooie prijs.

Ik PM je even.

vulvasonic
21 september 2006, 16:26
Lekker ding. Setje 012 er op en GAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!! :rockon:

Jay75
21 september 2006, 16:28
600 voor een 2e handse lijkt me veel niet?
Een nieuwe jap kost 650 ofzo

Ik zat zelf zo rond de 400 te denken eigenlik

Jay75
21 september 2006, 16:33
En 0.11 is genoeg:)

Luke-wannabe
21 september 2006, 16:47
Denk niet dat je m daar voor mee krijgt.
Fender jap behoud zn waarde wel.

Jay75
21 september 2006, 17:13
hij wil 850

Onrealistisch?

Voor mij sowieso te veel hoor, ik wilde er maks 500 voor geven ;)

Luke-wannabe
21 september 2006, 17:16
Ja echt veeeeeeeeel te veel. 500 550 is goed 600 echt de max der maxen. Dus...

Jay75
21 september 2006, 17:26
Het schijnt een bijzondere editie te zijn en daardoor meer waard?
Of valt dat mee?

Luke-wannabe
21 september 2006, 17:31
Ja t is alleen maar gouden hardware, da's alles...

Pat85
21 september 2006, 17:59
wat een heerlijke gitaar!

ziet er super uit:)

en short scale speelt inderdaad superfijn :) daardoor ben ik ook verliefd geworden op mn jag-stang :)

Jay75
21 september 2006, 18:21
Ja, ben geen fan van goud maar bij deze is het wel mooi vind ik persoonlijk.
Maarja, ik kan wel mailen dat z'n vraagprijs te hoog is, maar ik zou zelf ook niet zomaar 350 euro van mijn vraagprijs afdoen dus tis er een in de categorie jammer maar helaas.

Ik had ooit een Fender Cyclone II, die was ook super maar bij een inbraak ooit weggehaald door een of andere klote junk!

Ik heb 'm in ieder geval gemaild dat ik m wel wil hebben voor 500, woont in Eindhoven dus ideaal........maar ik denk 't niet :(

:D

Pun
21 september 2006, 19:13
Het is een blonde (dus geen oude vintage white), met gouden hardware, is inderdaad een limited edition model:
http://www.fenderjaguar.net/reissue.htm en dan naar: Japanese Jaguars, en dan een van de laatste zinnen van de 1e alinea.

Lucluc
21 september 2006, 20:14
Ik heb een jazzmaster gehad in de dezelfde kleurstelling. Verkocht voor 650 euro met koffer en SD pickups. Is echt exact hetzelfde als de gewone modellen, limited edition slaat alleen op de gouden hardware en kleur van de lak. Persoonlijk vind ik die rode slagplaat echt niet mooi, bij de mijne had ik die vervangen door een witte.

Bij Brugman in Gaanderen hangt een nieuwe waar ze vanaf willen. Ik mocht hem meenemen voor 520 euro, N I E U W. Ik kan alleen echt niet overweg met shortscale en als ik echt heeeeeel erg eerlijk ben, dan betaal je twee keer zoveel voor zo'n gitaar omdat er Fender op staat. De kwaliteit is niet beter dan een London City bijvoorbeeld.

rembo
21 september 2006, 22:57
Hallo,..

Toch even wat berichten ontkrachten. De Fender Jaguar en jazzmaster waar we het hier over hebben zijn gemaakt ter introductie van de reissues in Japan en werden verkocht samen met eenzelfde versterker. Er zijn er een paar duizend van gemaakt en ze verschillen van de normale japanse edities door middel van kleur (blonde) hardware(gold) en ook de pickups die van seymour duncan afkomen. De rest is hetzelfde. Zijn maar in 1 jaar geproduceerd en zijn sindsdien nooit meer gemaakt. Ze hebben een behoorlijke verzamelaarswaarde en dat maakt ze gewilder dan de gewone reissues waar er veel meer van zijn. Referenties zijn er op internet overal te vinden.

bas

Ritch
21 september 2006, 23:08
Hallo,..

Toch even wat berichten ontkrachten. De Fender Jaguar en jazzmaster waar we het hier over hebben zijn gemaakt ter introductie van de reissues in Japan en werden verkocht samen met eenzelfde versterker. Er zijn er een paar duizend van gemaakt en ze verschillen van de normale japanse edities door middel van kleur (blonde) hardware(gold) en ook de pickups die van seymour duncan afkomen. De rest is hetzelfde. Zijn maar in 1 jaar geproduceerd en zijn sindsdien nooit meer gemaakt. Ze hebben een behoorlijke verzamelaarswaarde en dat maakt ze gewilder dan de gewone reissues waar er veel meer van zijn. Referenties zijn er op internet overal te vinden.

bas

En u bent...?


:D

Luke-wannabe
21 september 2006, 23:20
Bas, dat zie je toch!

Jay75
22 september 2006, 10:44
Hehe :)

Ja, ik hoef niet perse een exclusieve gitaar, liefst wel natuurlijk, maar ik zou er nooit zoveel geld meer voor betalen. Ook al blijft de gitaar het waard, en natuurlijk is verzamelaarswaarde vrij relatief. Ik zoek gewoon een mooie Jaguar en deze was eigenlijk perfect, mooie kleur en lekker dichtbij en ik dacht zelfs een redelijk bod van mij voor een Japanse Fender van meer dan 10 jaar oud. Ik was mijn versterker al aan het opwarmen gisteravond maar helaas.....

Een gitaar kan nog zoveel waard zijn op papier en op forums op het internet maar er moet natuurlijk wel iemand zijn die er dat voor wil betalen. Ik heb zelf ooit een gitaar gehad die was getaxeerd op 2000 euro maar na 6 maanden op marktplaats ebay etc te hebben gestaan is die uiteindelijk gekocht van me voor 1100 euro. En dat was een exclusieve Gibson.....

Dus het is maar net wat de gek ervoor geeft zegmar :)

Ik heb de verkoper gemaild dat mij bod van 500 staat dus wie weet :)
De gitaar zou goed terechtkomen hehe

Lucluc
22 september 2006, 20:16
...ze verschillen van de normale japanse edities door middel van kleur (blonde) hardware(gold) en ook de pickups die van seymour duncan afkomen.

Dat de pickups van seymour duncan komen is pertinent NIET WAAR. In de jazzmaster zitten dezelfde strat-achtige elementen in een wijder kapje als in de normale reissues. Het ventures model, die lelijke zwarte met blokken en binding, heeft wel SD pickups.

De reissues uit japan zijn onafgebroken gemaakt van ongeveer 1984 tot heden en in die tijd is er weinig veranderd. De meest in het oog springende verandering is het opschrift 'crafted in japan' (CIJ) ipv 'made in japan' (MIJ).

Lucluc, gitaarhistoricus.

Jay75
23 september 2006, 15:00
Dus wat zou nou een redelijke prijs zijn?

Dude
23 september 2006, 17:45
sja 500 zou toch wel een beetje mijn max zijn eerlijk gezegd.... ti's en blijft geen amerikaan en een nieuwe jaguar (japan) koste volgens mij een guldentje of 1300/1500 ?

Luke-wannabe
23 september 2006, 21:36
Jep zoiets..

drap
23 september 2006, 21:45
Bijlange na niet. Kijk hier (http://www.transamguitars.com/fj-other.htm) maar eens. Ik weet dat een pond aardig wat meer waard is dan de euro, maar niet zoveel.

Tupelo
23 september 2006, 22:06
Ik vind het wel grappig, wat hier doorgaans als redelijke prijs voor een 2e hands gitaar in uitstekende staat genoemd wordt, daar zou ik de gitaar liever voor houden en nooit verkopen behalve wanneer ik naarstig geld nodig zou hebben.

Dude
23 september 2006, 23:29
Bijlange na niet. Kijk hier (http://www.transamguitars.com/fj-other.htm) maar eens. Ik weet dat een pond aardig wat meer waard is dan de euro, maar niet zoveel.

naar mijn weten worden jaguars en jazzmasters niet meer gemaakt in japan, alleen nog de usa versies...

in de tijd dat ze nog gemaakt werden was 1300/1500 gulden 600/800 euro de prijs (japanse versie dan he)

degene die jij laat zien is een special met meegspoten headstock, altijd duuder geweest !

drap
24 september 2006, 00:57
naar mijn weten worden jaguars en jazzmasters niet meer gemaakt in japan, alleen nog de usa versies...

in de tijd dat ze nog gemaakt werden was 1300/1500 gulden 600/800 euro de prijs (japanse versie dan he)

degene die jij laat zien is een special met meegspoten headstock, altijd duuder geweest !

Ja hoor, worden nog steeds gemaakt. Alleen je kan ze hier in Europa niet meer via Fender zelf krijgen. Die dingen komen alleen nog maar op de Japanse markt uit.

Lucluc
24 september 2006, 11:35
Ik zeg het nog maar een keer: bij Brugman in Gaanderen een rode met meegespoten kop voor 520 euro NIEUW, NIEUW, NIEUW, etc. Dan kan iemand wel 850 euro voor een 2e handsje vragen, maar waar hebben we het dan nog over???

vulvasonic
24 september 2006, 11:49
Ik zeg het nog maar een keer: bij Brugman in Gaanderen een rode met meegespoten kop voor 520 euro NIEUW, NIEUW, NIEUW, etc. Dan kan iemand wel 850 euro voor een 2e handsje vragen, maar waar hebben we het dan nog over???

Gaanderen?
Daar woont onze zanger!

Zal ik 'm toch maar even langs laten gaan. Voor mij heeft het geen zin, ik versta die gasten daar toch niet, maar die zanger van ons kan lullen als Brugman, MOEWAAAAAAAAHAHAAAAAAAA

Nee serieus, voor dat geld?
Jammer dat ie rood is.