PDA

View Full Version : Hoe kan ik weten wat voor Dimarzio in mijn gitaar zit?



stumpy
21 september 2006, 13:54
Topic onderwerp zegt aardig wat. Ik kreeg een gitaar inruil en mij werd verteld dat het een paf pro was. Maar uit foto's blijkt al dat hij dat niet is. Hoe kan ik er achter komen wat het wel is?

Orpheo
21 september 2006, 14:10
pickup eruit schroeven, en op de plaat kijken welk getal er staat, en eventueel ook welk octrooinummer (in het engels: patent number).

dan even in google dat intikken (bv: DP100 intikken levert super distortion, DP193 levert air norton, etc etc). eitje toch?

bumbasje
21 september 2006, 14:51
Als je een Ibanez hebt met een PAF Pro dan wijkt het typenummer wel af!!!!
Dimarzio maakt speciaal voor Ibanez PAF Pro's met afwijkend uiterlijk (nickel poles) en andere codering dan wat gemaakt wordt voor de "normale" verkoop.
Dit is dus wel een echte PAF Pro!!! Het typenummer wat Dimarzio hier voor gebruikt moet je me schuldig blijven...............(het was iets van T5 ofzo.....)
Je kan wel mailen met Dimarzio, het duurt alleen een tijdje voor dat ze antwoorden.

stumpy
21 september 2006, 15:27
Oké bedankt

stumpy
21 september 2006, 15:35
Het blijkt een gewone paf te zijn. Bedankt!

dml
21 september 2006, 15:38
Als Dimarzio voor Ibanez of welk merk dan ook, een PAF pro levert, dan heeft deze inderdaad nickel polepieces. Een after sales-exemplaar heeft zwarte polepieces. Maarrrrrr Dimarzio wijkt verder niet af van de bouw van het element, dus een Ibanez PAF pro (by Dimarzio) heeft weldegelijk 12 imbusjes, GEEN schroefjes en platte poles zoals dat op jouw LP wel te zien is!!

Er is hoe dan ook maar één manier om erachter te komen wat voor element het is en dat is inderdaad het element eruit schroeven. Ik ben benieuwd.........'


EDIT:
Ah, kijk een PAF dus.