PDA

View Full Version : custom color options mesa boogie dual rectifier



brunodb
21 september 2006, 11:30
ik ben van plan om mij een mesa boogie dual rectifier te bestellen. nu, ik vind die traanplaat aan de voorkant ontzettend lelijk en hij zou gerust in een ander kleurtje mogen.
heeft iemand een idee van hoeveel dat extra kost om zo een dual rectifier te bestellen met ipv zo een traanplaat gewoon een bruinachtige stof en voor de buitenkant gewoon bordeaux of winered zoals ze het bij boogie noemen?

http://www.mesaboogie.com/gallery/gallery.php?id=127

dit is een link naar hoe ik hem zou willen.

en zijn er mensen waar ik dit eventueel nog achteraf kan laten doen moest dat veel te duur uitvallen als je het bij boogie zelf laat doen?

future2future
21 september 2006, 11:54
Als je het bij Mesa zelf laat doen is het echt heeeel duur en kan je er heel lang op wachten. Soms komen ze zelfs uiteindelijk niet. Ik heb een geinformeerd voor een bruin speakerdoek bij mesa, dat alleen was al 200 euro duurder en zou een half jaar duren, laat staan een helemaal customised amp.

brunodb
21 september 2006, 12:12
ok, dat plan zal ik dan maar uit mijn hoofd zetten.

geen hobbyisten die het goedkoop kunnen?

Josdevos
21 september 2006, 12:14
Ik denk wel dat een Roadster niet veel duurder is... en die heeft minder traanplaat aan de voorkant... Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat de Recto's gediscontinued gaan worden omdat de Roadsters en dergelijke niet veel duurder zijn... Maar ben daar niet zeker van...

Anders kan je ook op zoek gaan naar een okkazie Rectoverb...

Zou bij Caerts is horen, hebben zeer goeie prijzen voor Mesa...

Ik zou zeker ook de Stiletto testen ...

brunodb
21 september 2006, 12:32
heb de stilletto getest en vond hem echt erg tegenvallen. wel lekkere crunch en clean maar high gain was hij allesbehalve strak. high gain klinkt een marshall jcm 900 SL-X een stuk beter bijvoorbeeld en die vind je voor 5 à 600 euro.

ik ben bij caerts geweest. ik ging in eerste instantie om die stilletto te testen. maar na een half uur stond mijn besluit al vast, dat was geen versterker voor mij. de verkoper van dienst(bart) vroeg mij dan eens uit te leggen wat ik er niet goed aan vond. na mijn uitleg zei hij meteen, dan zou je echt de rectifier eens moeten proberen, dat gaat meer jouw ding zijn. zo gezegd zo gedaan. en ik was meteen verkocht.

nu ja, ik had enkel geld genoeg voor een stilletto, die stond in aanbieding voor 1800 euro. een dual rectifier is meteen een dik pak meer. daarom dat ik eerst wat spullen moest verkopen. maar volgende week ga ik hem zeker bestellen. alleen haat ik die metallook van die high gain versterkers. ik zie het graag klassieker maar ja. dat blijkt dus een heel dure grap te zijn dus

brunodb
21 september 2006, 12:37
vind een standaard roadster zowaar nog lelijker dan de dual rectifier, daar zit een zwarte traanplaat op een stuk zwart leder erboven. alles zwart, jakkes.

Josdevos
21 september 2006, 12:39
Op welke cab was dat, dat je getest hebt? Vind een Recto ook alles behalve strak hoor...
Kunnen ze geen Dual Recto leveren voor 2000 EUR?

brunodb
21 september 2006, 12:45
was op een mesa boogie cabinet. voor een dual rectifier zou ik 2200 euro moeten betalen bij leo caerts

Josdevos
21 september 2006, 12:48
Das veel, Recto is normaal even duur als Stiletto, maar die hadden ze in aanbieding natuurlijk.

Nu ik zou bij een Recto niet snel een Mesa cab, en zeker geen oversized Recto cab nemen, ik vond een Marshall met V30s al een pak beter... Bogner is ook zeer nice icm Recto denk ik, en is nog goedkoper dan een Mesa cab ook.

brunodb
21 september 2006, 12:52
twas een mesa cab met vintage 30's

een cabinet heb ik trouwens nog. ik heb een Engl cabinet met vintage 30's staan en ik vind dat een heel goed cabinet

Josdevos
21 september 2006, 13:04
Mijn 2x12 bedoel je... :)

brunodb
21 september 2006, 14:35
ah? is dat van jou dat ik dat gekocht heb? :)

yep.

dat mesa cabinet waar ik die stilletto en die rectifier op getest heb, was ook een 2X12 en ook met vintage 30.

kwestie van objectief te kunnen luisteren. ik veronderstel dat er toch niet verschil zal zitten in geluid tussen mijn Engl cab met vintage 30's en een mesa cab met vintage 30's?

een 4X12 moet ik sowiezo niet hebben. probeer dat maar eens alleen van een trap te sleuren :)

Josdevos
21 september 2006, 15:10
Wel ja ik had het idd vooral over 4x12s van klank...

Engl 2x12 en Mesa Recto 2x12 verschillen ook wel wat maar zitten in't zelfde straatje...

BLOK182
22 september 2006, 13:59
Misschien dat een ampbuilder/customizer voor je aan de slag kan? Die kunnen ook aan allerlei soorten tolex komen, denk aan Van Weelden / CWM amps etc. Kunnen hem ook voor je bekleden, maar dat zal relatief duur zijn. Ander frontpaneeltje is ook zo te maken. Op die manier kan je proberen zo goedkoop mogelijk een standaard rectifier te scoren en dan te laten verbouwen in de buurt.

almarvk
22 september 2006, 14:11
ok, dat plan zal ik dan maar uit mijn hoofd zetten.

geen hobbyisten die het goedkoop kunnen?

Misschien moet je het aan Franc Vernet vragen. Die doet dat nog wel 's

brunodb
22 september 2006, 19:52
ik heb besloten dat dat iets is dat ik in de toekomst mij nog wel zie doen. maar dat ik voorlopig hem ga standaard laten. hij is al pokkeduur genoeg

Josdevos
26 september 2006, 10:52
Bruno,

Is dit niks voor je?

Beyers is een heel goeie shop, en verzenden deze amp gratis dacht ik.
Zitte ook niet zo ver in geval van problemen.

1500 Voor een nieuwe Rectoverb Single Recto, not bad denk ik...

http://81.169.170.65/beyers/ebay/rectoverb%20front2.jpg

future2future
26 september 2006, 11:25
Ik vind em mooi! En is nog een goede amp ook

imlikeajungle
26 september 2006, 16:41
Bruno,

Ik woon in de buurt van Leuven en heb nog een Single (zonder reverb) en een Bogner 2x12 staan, moest je die nog eens willen testen.

Single mag nog weg ook...

brunodb
30 september 2006, 19:58
bedankt voor het aanbod maar ik ga een dual rectifier kopen