PDA

View Full Version : 70s fender stratocaster kenners gezocht !



Dude
21 september 2006, 10:48
Hoiii

Ik kan de body van mijn 79er stratocaster omruilen voor een olympic white, jongensdroom was altijd een olympic white met zwarte slagplaat uit de 70s... strakke plasser dus !

nadeel is alleen dat ik niet weet of die witte body orgineel is (maar laten we er erven vannuit gaan van wel) en ws gerefinished. Hij wil er 500 euro voor hebben en anders gewoon als ruil, in mijn optiek aangezien die overgespoten is iets aan de hoge kant, ook bij directe ruil voor mijn orginele zwarte body. Mijn vraag is nu, hebben body's uit die tijd ingestampte nummers of iets dergelijks, ben dat bij mijn body nog niet tegen gekomen namelijk..

iemand ?

taylor
21 september 2006, 11:00
79e body heeft wel vaak van die ronde gele frr stickers met nummer erin, soms is de neckpocket niet meegespoten dan staat er ook wat in soms ook zo'n rechhoekige sticker met frr stempels enz
ook kun je het zien aan de bodyvorm en de fresing of het een originele is, 500 euro vind ik belachelijk duur.
ik heb wel eens een 74 refinish body gekocht voor 75 euro dat is nog geen 2 jaar terug.

een refinish is opzich voor de verzamelaar niks/weinig waard.

Dude
21 september 2006, 11:05
Mjah het houdt idd snel op geloof ik, hij is gerefinished in de 80's en vervolgens weer terug geverft in de orginele olimpic white kleur... en de ruil zou met gesloten beurs gaan.

Dan laat ik liever mijn eigen body refinishen... iemand een idee wat dat zou moeten kosten (grofweg)

taylor
21 september 2006, 11:20
nee, als die origineel is niet doen daar krijg je spijt van!

Dude
21 september 2006, 11:23
Hij is orgineel ja, maar het is nou niet zo dat 79er strats zo zeldzaam zijn, wat ik al schreef is de tone uit deze strat me zoveel waard dat die ws tenzij er oorlog uitbreekt nooit meer verkocht wordt. Geen idee wat een respray kost, of wellicht een imitatie body die ik wit zou laten spuiten.. effe goed de opties overwegen haha

LaurentB
21 september 2006, 11:25
Hij is orgineel ja, maar het is nou niet zo dat 79er strats zo zeldzaam zijn, wat ik al schreef is de tone uit deze strat me zoveel waard dat die ws tenzij er oorlog uitbreekt nooit meer verkocht wordt.
(...)

Nou, in dat geval zou ik er al helemaal niet aan gaan klussen. Wie weet wat dat met de toon doet. Nu is de body van een electrische gitaar van minder invloed dan bij een akoestische, maar ik geloof toch ook weer niet helemaal zonder invloed.

taylor
21 september 2006, 11:27
nee het is zeker niet zeldzaam maar al wel vintage, weet jij veel wat dat over 20 jaar moet opleveren dus doe het niet wat dat betreft is het beter dan geld op de bank hebben.

ik heb zelf ook oa 79er voor 600 gulden gekocht niet eens zo heel lang gelden jaar of 10+ ...dus moet je nagaan wat dat betreft gaat dat skyrocket.
al kocht ik die gitaar niet met geld in mee gedachte maarja het is ook wel leuk als iets toch wat waard word

iwamoto
21 september 2006, 11:32
ik zou echt een vervang body kopen, of gewoon een 2e 79, dit keer wel OW

Dude
21 september 2006, 12:10
Iemand een idee waar je goeie body's kan kopen met de 70s fender 3 punts hals bevestiging dan ?

iwamoto
21 september 2006, 13:06
Iemand een idee waar je goeie body's kan kopen met de 70s fender 3 punts hals bevestiging dan ?
zouden ze die hebben bij warmoth?

Orpheo
21 september 2006, 13:11
zouden ze die hebben bij warmoth?


jep. warmoth heeft ze. alleen ze hebben NIET de 3 punts plaat (of was t juist niet de 3 punts tilt plaat....)

California Jam
21 september 2006, 13:11
Als jouw 79er een origineel is dan zou ik die lekker zo laten en op zoek naar een complete Olympic White. Dan sla je twee vliegen in 1 klap; je eigen strat wordt op den duur meer waard (mits nog steeds in originele staat) en je hebt er een originele OW bij. Je bent dan waarschijnlijk wel iets duurder uit maar wel 'rijker' als je snapt wat ik bedoel.
Daarnaast is 500 euro voor alleen een kale body belachelijk..

heavy-metal-thunder
21 september 2006, 14:23
Hij is orgineel ja, maar het is nou niet zo dat 79er strats zo zeldzaam zijn, wat ik al schreef is de tone uit deze strat me zoveel waard dat die ws tenzij er oorlog uitbreekt nooit meer verkocht wordt. Geen idee wat een respray kost, of wellicht een imitatie body die ik wit zou laten spuiten.. effe goed de opties overwegen haha

mmm... nog geen 2 jaar geleden kon ik een heel nette hardtail 79 strat kopen voor een kleine 900. Net iets te lang gediscussieerd over de prijs (850-875) dus toch maar niet gekocht. Nu vind je geen 79 meer onder 1250. Vraagprijzen gaan eerder richting +1500. Dus, jouw body niet weg doen, zou'k je adviseren.

ddx1975
22 september 2006, 08:09
heeey dude vraagje.
heb je nu eigenlijk van bodys geruild ?
500 eurie is best wel veel maar er gaan soms olympic bodys van 900 de ebay deur uit als of het niets is.
en mischien kan je zakken naar 400

taylor
22 september 2006, 10:40
originele body's geen refinish ,zoals ik al zei is dat voor de verzamelaar niet eens 1 euro waard het is niet meer origineel dus.

voor een player maakt het niks uit natuurlijk,maar 500 euro voor een originele body is denk niet eens zo heel gek,onderdelen zijn altijd duurder dan een hele gitaar in vintage.

hansoonk
22 september 2006, 10:58
ebay.com is een goede plek om onderdelen, halzen en bodies te kopen. Moet je wel Paypal hebben. Er zijn een paar handelaren (o.a. 'reliablefender' en 'stratosphere') in de States die replacements hebben van vrijwel alle nieuwe Fender-gitaren en ik zag dat ze bodies hebben van Mexicaanse 70's reissues, bijvoorbeeld:

http://cgi.ebay.com/Vintage-70s-RI-Fender-Stratocaster-Strat-BODY-Guitar_W0QQitemZ200029700104QQihZ010QQcategoryZ414 06QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Misschien is dit iets voor je. Zou moeten passen als body-replacement.

Voor wat betreft marktplaats: er zijn een paar kereltjes actief met '70's Stratocasteronderdelen die ik zelf niet te veel vertrouw. De ene week vragen ze een 70's-hals, en hebben ze een body in de verkoop. De volgende week hebben ze een complete 70-er jaren strat te koop. Oppassen dus op
Marktplaats.

ddx1975
22 september 2006, 15:15
waarom vertrouw je het dan niet hans?
mischien had hij wel 2 strats ?

ddx1975
22 september 2006, 15:17
oooooh ik begrijp het uit losse onderdelen een orginele verkopen
sorrie

Dude
22 september 2006, 15:28
Nee tis niet doorgegaan, hij heeft hem geruilt tegen een andere... daarnaast had ik dr nooit zoveel geld voor betaald trouwens.

Anyway, uit amerika kopen zie ik niet zo zitten, probeer het wel eens via de gitaarbouwert hier in vlaardingen !

Ciao

Dude
22 september 2006, 15:54
Vreemde dingen hierzo !! (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1026847#post1026847)