PDA

View Full Version : Weer eentje in de aanbouw dames en heren.



Wouter J
21 september 2006, 01:23
Okee ongeveer een jaar terug hielp ik mijn moeder met het weg brengen van vuilnis naar het milieu park toen ik een tafelblad zag staan wat van een cafe bar afkomstig was. Dat blad was van massief vuren en groot en dik genoeg om er een aantal bodies uit te halen. Toen Jan Knooren in October vorig jaar naar Japan vertrok om daar zijn bassen op de beurs te showen, heb ik in zijn afwezigheid van de gelegenheid gebruik gemaakt om dat tafel blad in drie bodies te verzagen. Twee daarvan heb ik succesvol tot bruikbare goedklinkende gitaren gemaakt maar de derde (een Jazzmaster model) kwam maar niet af omdat het steeds drukker werd bij Firma Knooren.

Toen ik in Juli bezig was met het maken van de "Rookie" kwam ik de derde body weer tegen en heb hem apart gelegd met de bedoeling hem later in de vakantie te voltooien, helaas kwam er heel wat tussen en is dat niet gebeurd.

Tot vandaag, Jan moest weg en liet mij op de werkplaats passen tot hij of zijn Vrouw weer terug zouden zijn. Ik pakte de body, de nodige freesmallen en voltooide de body.

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/gitaarinaanbouw.jpg

Ik hou van Jaguar en Jazzmaster modellen omdat ze er mooi uitzien en vanwege de vibrato. Maar ik word knetter gek van al die knopjes en schakelaars dus het is mijn bedoeling een te maken die alles wat ik vet vind van dat model heeft en alles wat ik haat niet heeft. De witte vlekken op de body is de plamuur die ik gebruikt heb om de oneffenheden eruit te halen.

Ik denk er aan om hem in een kleur te zetten, waarschijnlijk metallic Rood of anders Blauw.

hassent
21 september 2006, 08:26
Ziet er leuk uit, maar is vuren niet te zacht? Hoe is het klanktechnisch?

Aron Maiden
21 september 2006, 18:23
hey vet!!

teminste eens iets anders als telecasters!!
super vet idee man!

jan jansen
21 september 2006, 18:32
Ziet er prima uit... :rockon: :rockon:

jj

Luke-wannabe
22 september 2006, 00:30
Vehet! Gasgasgasgasgas

jan jansen
22 september 2006, 14:47
Heb je toevallig van deze ook bouwplannen cq een schema oid?

JJ

Wouter J
21 december 2006, 21:13
En zo haal ik een oud topic weer boven.

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/jazzmaster.jpg
Niet de allerbeste foto maar ik had weinig keuze in dit geval.

Zoals jullie zien is de gitaar sunburst geworden en heb ik er een Fender non trem burg opgezet. De vibrato zit er wel op maar aleen voor de show.

Kaïn
21 december 2006, 21:28
Cool man :) Leuk geworden! Hoe klinkt ze?

G.G.
21 december 2006, 22:18
Zonde van die burst. Niet echt mooi gelukt naar mijn mening, verder wel een tof projectje.

ieme
21 december 2006, 22:46
had em gewoon naturel gehouden,dit is zonde!

Squier4ever
21 december 2006, 23:00
idd jammer van die burst en ook jammer dat je er geen originele trem + brug op hebt gezet....
maarja kunt niet alles hebben, doe het je voorlopig nog lang niet na

Wouter J
21 december 2006, 23:07
De foto doet de gitaar geen eer aan, de sunburst is eigenlijk veel dieper. De tremolo kan gebruikt worden, de brug heeft namelijk de snaren achterin zitten en dus niet door de body heen dus het is een kleine moeite om de snaren door de tremolo te laten lopen naar de brug toe.

Zo heb ik dus de optie om met of zonder tremolo te spelen en ik heb hem dus nu als vaste brug ingesteld.

G.G.
22 december 2006, 09:38
De foto doet de gitaar geen eer aan, de sunburst is eigenlijk veel dieper.

Maar de burst maakt geen gebruik van de mooie bodyvorm. Soms loopt de zwarte lak twee keer zo ver als ergens anders van de rand vandaan. Persoonlijk zou ik hem met zwart ff strak maken en met rood uitvullen naar het midden toe.