PDA

View Full Version : relaxte solo



new deep
20 september 2006, 23:44
wel lekker getimed allemaal en funky achtergrondje

http://www.youtube.com/watch?v=0Ll4WkAFgMs&mode=related&search=

Ik zit hem zelf nu al iets van 6 keer te kijken, maar ik denk dat ik mijn gitaar nu maar ga verbranden ofzo!

Luca P
23 september 2006, 22:18
mmm...wat voor gitaar heb je?

Anders even langs mij rijden!
:)
Het klinkt allemaal wel lekker ja.
Maar kom op, je kan toch wel iets wat hij niet kan?
Je hebt vast een eigen geluid, feeling enz.
Of je kan goed koken, zingen of kleuren?

Das Schaap
23 september 2006, 23:09
Ach het blijft heel veel pentatoniek met een relatief gezien best "gemakkelijke" backing track. Waarmee ik bedoel dat je er al snel wat leuks mee kan spelen.

Het klinkt zeker wel lekker wat ie doet, goed de changes benadrukken en laid back spelen ipv gewoon race werk. En een heerlijke sound waar ik wel echt jaloers op ben. Maar dit is nog geen reden om je gitaar te verbranden. :)

Daevren
23 september 2006, 23:50
Zijn timing is behoorlijk 'off'. Er zitten een paar fouten in en in zijn totaal speelt hij te gehaast.


Ik heb zoveel gezien, dit is echt geen rede om 'je gitaar te verbranden'.

Trouwens, als ik iemand hoor die erg goed is wil ik juist het tegenovergestelde doen. Immers, gitaarspelen is aangeleerd, niet aangeboren. Als iemand anders heel goed speelt dan trek ik juist de conclusie dat dat betekent dat ik ook meer kan als ik er maar genoeg energie en tijd in stop.

new deep
24 september 2006, 02:10
Nou bedankt voor de bemoedigende woorden dudes, mijn gitaar nog net uit het vuur kunnen trekken op de valreep!

Luke-wannabe
24 september 2006, 17:09
...gitaarspelen is aangeleerd, niet aangeboren...
Niet mee eens. Je kunt het wel of je kunt het niet. Maar daarom moet je het nog wel ontwikkelen.

Daevren
24 september 2006, 21:15
Ik dacht dat 'gitaarspelen is aangeleerd, niet aangeboren' een enorme cliche was. Maar schijnbaar is niet eens iedereen het er mee eens. Vreemd.

Kijk maar eens naar mensen die heel erg goed zijn in wat ze kunnen, of het nu muziek of schaken of nog iets anders is, die mensen zijn allemaal zo ver gekomen (met geluk en) hard werken.

Das Schaap
24 september 2006, 22:01
Kijk maar eens naar mensen die heel erg goed zijn in wat ze kunnen, of het nu muziek of schaken of nog iets anders is, die mensen zijn allemaal zo ver gekomen (met geluk en) hard werken.

Niet mee eens, denk maar eens aan het bekende "idiot savant" fenomeen.
Er is wel degelijk een mogelijke biologische aanleg, zonder stimulering kom je er nergens mee. De hersenen kunnen in die gevallen ook eigenlijk ietwat onbewust bepaalde informatie sneller en beter verwerken terwijl op een algemeen niveau het gehele cognitieve functioneren op een lager niveau ligt.

Daarnaast heb je bij het gros van de mensen inderdaad een ontwikkelde cognitieve expertise voornamelijk door ervaring, maar er zijn altijd nog die speciale gevallen. :hippie:

Maar goed, het ging hier om een solo. :roll:

FruscianteFan
24 september 2006, 22:32
Niet mee eens, denk maar eens aan het bekende "idiot savant" fenomeen.
Er is wel degelijk een mogelijke biologische aanleg, zonder stimulering kom je er nergens mee. De hersenen kunnen in die gevallen ook eigenlijk ietwat onbewust bepaalde informatie sneller en beter verwerken terwijl op een algemeen niveau het gehele cognitieve functioneren op een lager niveau ligt.

Daarnaast heb je bij het gros van de mensen inderdaad een ontwikkelde cognitieve expertise voornamelijk door ervaring, maar er zijn altijd nog die speciale gevallen. :hippie:

Maar goed, het ging hier om een solo. :roll:min of meer wel mee eens. Het gaat vooral ook om dat begrip 'talent'. En uiteraard wat je daarmee doet.

Danny Drug
25 september 2006, 10:54
het is allemaal wat gehaast en druk... wel een mooie sound.. maar iets meer breathingroom mag best :)

Daevren
25 september 2006, 14:09
Niet mee eens, denk maar eens aan het bekende "idiot savant" fenomeen.
Er is wel degelijk een mogelijke biologische aanleg, zonder stimulering kom je er nergens mee.


Ja, maar dat is wat anders. Idiot Savant-mensen zijn bijna altijd mensen met een vorm van autisme of zelfs hersenbeschadiging, gek genoeg. Hun hersenen zijn uit balans. Zij hebben inderdaad talenten die op andere gebieden liggen dan bij normale mensen.

En genetische aanleg is er altijd, overal voor. Maar bijna alles moet je daarna ook nog erg sterk ontwikkelen. Mensen die veel talent hebben maar niet hard kunnen werken of geen enorme passie/obsessie hebben halen het vaak niet.

Trocar
25 september 2006, 14:57
Ja, maar dat is wat anders. Idiot Savant-mensen zijn bijna altijd mensen met een vorm van autisme of zelfs hersenbeschadiging, gek genoeg. Hun hersenen zijn uit balans. Zij hebben inderdaad talenten die op andere gebieden liggen dan bij normale mensen.


Daarbij, het is een abnormaal en zeer weinig voorkomend fenomeen, dus als argument vind ik het niet echt overtuigend - zeker als je het projecteert op de vele gezonde (getalenteerde) gitaristen.
En of het gaat om biologische aanleg is maar zeer de vraag, aangezien savantisme ook na een ongeluk kan optreden; dan heb je het niet meer over aanleg, maar als een gevolg van hersenbeschadiging.



Mensen die veel talent hebben maar niet hard kunnen werken of geen enorme passie/obsessie hebben halen het vaak niet.

Ik denk dat dit het meest in de buurt komt van de werkelijkheid: het is geen 'nature' óf 'nurture', maar (vrijwel) altijd de combinatie van die twee. Althans dat is de huidige opvatting over het algemeen.

[EDIT:]

Ik vond de solo trouwens best leuk; er zitten, wat mij betreft, echt een paar leuke fraseringen en van die dingen in!

STW
10 oktober 2006, 00:01
leuk om te zien.. maar ik vind dit nou helemaal geen mooie sound en ik voel zn spel ook niet echt

toch knap, dat wel