PDA

View Full Version : Voor de eerste keer piano , gitaar en bass in een nummer gedaan :) !!!



DTmaster
20 september 2006, 23:09
Hallo


Ik heb even wat nummers opgenomen, normaal begin ik altijd gelijk de gitaar in te spelen maar ik heb het dit keer anders aangepakt door een heel nummer in spelen met alle instrumenten die kan. het resultaat is wel redelijk alleen ik kan niet drummen dus vond ik het jammer dat dat Digitaal was maar ja :) toch heeft mij dit 3 dagen geduurd om af te mixen , wou eens testen waar mijn max ligt .. hoor graag reacties alle meningen zijn welkom !!!

anyway dit zijn ze

anyway dit zijn ze , ga even naar mijn webpage http://www.putfile.com/dtmaster en dab zie je die nummer , gewoon erop klikken en thats it .... das voordelig :)

/Level-42---Lessons-in-love
Something-about-you-68[/url] (deze is volgens mij het beste gelukt !!!

Level-42---Hot-water
runningg-in-the-family

Level 42 - Running in the family

Level 42 - Something about you


Me gear hiervoor gebruikt is.

- KORG Triton
- Fender Ultrastrat 99
- POD XT
- Cool edit pro


PS: ik ga in een level 42 cover spelem dus daarom wou dit eens doen , mocht het zijn dat ik een ander instrument moet spelen dan ben ik teminste voorbereid of niet hahah :)


Greetz

DT

DTmaster
21 september 2006, 00:02
mochten 2 en 4 het niet doen

http://rapidshare.de/files/33852558/Level42_2nummers.rar
MD5: 4B3EC02C0CEEA8169F44237AE8820AA2 :)


Thanx

-=JEROEN=-
21 september 2006, 14:49
niet slecht maar ik hoor je toch liever gitaar spelen :hippie:

DTmaster
21 september 2006, 17:46
ach ja , dat is ook mijn hoofdvak :) !!! maar ik vond het eens leuk om eens wat verder te gaan


Thanx

Jeroensnake
24 september 2006, 03:14
Zie hiervoor:

http://www.gitaartabs.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Lessen;action=display;num=1157378670
http://www.gitaartabs.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Algemeen;action=display;num=11587972 73
http://www.gitaartabs.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Lessen;action=display;num=1157122979 ;start=0

DTmaster
24 september 2006, 13:44
Wat is er met jouw aan de hand , zekerzz geen goed leven (nou ja dat blijkt wel) verklaar je eens ff nader want waar slaan die links op , ik post op verschillende site mijn werk SO WHAT ! maar jouw redenatie snap ik niet. Ik denk dat je zelf gewoon geen reet van je instument begrijpt en daarom maar andere mensen gaat trashen met vooroordelen.


triest triest

DTmaster
24 september 2006, 14:03
Beste DTmaster,

Ik ben erg blij dat je er helemaal zelf uitgekomen bent! Ik hoop dat het zoeken het waard was. Die septiem akkoorden in mineur, majeur, harmonisch, melodisch, melancholisch en alcoholisch waren zeker een gevoelige snaar in de toonaarden van jouw gedachten. Uiteraard ben ik het alleen niet eens met je theorie over het EbM7#5 akkoord, maar omdat dat slechts principieel is kun je dat misschien begrijpen. Nog een kleine fout maak je door te beginnen bij de D als de iets wilt weten over de 6e trap (waarbij ik mij afvraag of je de verminderde, verouderde en verlate trap bedoelt...). Mollen moet je er inderdaad niet bij nemen, want als er teveel kruizen in je tuin staan, dan blijven de mollen vanzelf weg. Of ze graven er gewoon omheen. Ik hoorde laatst dat iets met flessen ook wel tegen de mollen helpt. Helaas moet je daarvoor eerst de inhoud opdrinken (tip; koop geen giftige vloeistoffen!). Omkeren van meerklanken is heel simpel! Ik zal het kort proberen uit te lichten. Je begint met een akkoord (3- of 4-klank, dat maakt voor het verhaal ook niet veel uit...). Als dat akkoord nou bijvoorbeel een C majeur is ( c e g dus ), dan is de volgorde c e g de 1e posititie, ligging of whatever you may call it. Als je dan de onderste toon oppakt en naar boven smijt, zodat je dus e g c krijgt, dan heb je de 2e (let er ook op dat de volgorde nu met de 2e toon van het akkoord begint). Vervolgens voeren we weer hetzelfde principe uit (we gooien de onderste toon, nu e, weer naar boven), zodat we g c e krijgen. Dit is de 3e positie. Hoe dit verder in zijn (of haar) werk gaat met 4-klanken etc, dat laat ik aan je fantasie over. Het uitrekken is voor vele musici een groot en onbekend geheim. Een goed verborgen mysterie, om het zo maar te zeggen. Het is ook niet niks (wat wel eigenlijk?!). U bedoelt toch wel UIT-REKKEN he? Geen UIT-TREKKEN ? Dat gaat namelijk alleen met een electrisch muziekinstrument, omdat er anders helemaal geen kabel IS om eruit te trekken. Goed, verder met uit-REKKEN dan maar; de simpele en goedkope manier om uitrekken voor elkaar te krijgen is om een akkoord aan te slaan, en dan als een malloot in overdrive de spanning van je snaren aan te passen. De dikke snaren draai je losser, de dunne snaren draai je strakker. Hoe hoger hoe strakker, hoe dikker hoe losser. Zorg er wel voor dat je alles weer precies terugdraait voordat het akkoord is uitgeklonken. Hiervoor raad ik je een electrische gitaar aan die een goede en lange "sustain" heeft. Vooral het terugdraaien vergt erg veel precezie en oefening. Maar zoals ze zeggen: als drie appels van de boom vallen, dan baart oefening thuis altijd een hoop kunst, terwijl hele kudde's apen uit de mouw stromen.

Verder wil ik nog even minder inhoudelijk ingaan op je geschreven tekst. Je schrijft namelijk een aantal keer dingen zoals:
"nu moet ik die"
"en dan moet jij"
"alles was fout"
"anders gaat HET FOUT"
"en HOE DIT MOET"
"kan vertellen hoe het moet"
"gaat helemaal mis"

Laat ik je vertellen dat in de muziek (en kunst in het algemeen) helemaal NIETS moet. Als ik vals en uit de maat wil spelen, dan doe ik dat. Kennelijk doe jij dat ook, maar dan niet in de muziek...
Als iets fout loopt, of mis gaat, dan is dat slechts omdat mensen VINDEN dat het mis loopt. Als jij alles een probleem vind, dan vind jij dat.

Als slot zeg je: "thanx ook voor het lezen hiervan"
Ik weet dat het leuk is als mensen de tijd en moeite nemen om je berichten door te lezen, of ze nou totale onzin zijn of niet. Nog leuker is het als je totale onzin weet te verkopen, zonder dat iemand iets door heeft. Uiteraard werkt het goed als je tussen de onzin door wat termen gooit die WEL betrekking hebben op het onderwerp. Ik heb erg om je stukje moeten lachen, dus daarvoor dank. Maar haal volgende keer de rest van je publiek naderhand ook even uit hun onwetendheid...Humor is niet leuk als de meeste mensen niet lachen.

Voor de rest: neem het leven, en alles wat daarbij hoort, eens een keer met een korrel zout. Niet alles hoeft serieus te zijn!

(ik moet wel nog even kwijt dat ik dit eigenlijk forum-vervuiling vind, maar het blijft leuk!)





__________________________________________________ _______________

Aan Jeroen (niet JEROEN op gitaarnet wat das een toffe gozer !!!! en mocht hij het zijn dat valt me het tegen !!

Alles wat daar staat was ook zo dus mocht je er niks mee willen verwijder de post DAN ?... maar waarom kom je op gitaarnet.nl (nogmaal een grote ?) ergens kan ik het wel begrijpen , ik heb eens gekeken op je site. " ER komt echt geen HOND op dat forum echt niemand het is lettelijk LOST ... (kijk eens op je link http://www.gitaartabs.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.pl sommige dingen zijn al sinds de zomer niet meer op gereageerd tja .. dus je zoekt wat gezelligheid (zucht)

kom op ga terug naar dat hok en doe wat nuttigs o nee da kan niet want op dat forum is NIKS NUTIGS

Adieu

DTmaster
24 september 2006, 14:13
Verder wil ik nog even kwijt dat ik graag berichten wil over hoe mijn gitaarspel is en niet over voorordelen omdat kut ben in Theorie (dat weet ik ook wel :) ...


Dank u

DTmaster
24 september 2006, 16:59
http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?searchid=330755 zeg je dan echt niks anders hier mmmm