PDA

View Full Version : Gibson es-335



netheric
20 september 2006, 22:11
Hallo iedereen, ik heb gehoord dat Gibsons van zo'n tien jaar geleden minder van kwaliteit zijn. Weet iemand hier iets van? Bedankt!

Orpheo
20 september 2006, 22:14
klopt gedeeltelijk. vanaf ongeveer 1997 tot 2002 zaten ze in een 'slopje' (kleintje vergeleken bij de jarem 70, half jaren 80, volgens de meesten!) maar daarvoor, zeg, 1989 tot 1996, maakten ze toppers hoor.

strat58
20 september 2006, 22:18
klopt gedeeltelijk. vanaf ongeveer 1997 tot 2002 zaten ze in een 'slopje' (kleintje vergeleken bij de jarem 70, half jaren 80, volgens de meesten!) maar daarvoor, zeg, 1989 tot 1996, maakten ze toppers hoor.

Hoi ik heb een cherry red ES 335 dot reissue uit 1987 en die is echt te gek.
Klinkt heel warm en duidelijk die doe ik nooit meer weg :)
Voor mijn nieuwe Blues Rock trio schijnt het de perfecte gitaar te zijn
Peace Strat58

http://img103.imageshack.us/img103/7397/2laastesessieindesixties14mei006008nm5.th.jpg (http://img103.imageshack.us/my.php?image=2laastesessieindesixties14mei006008nm 5.jpg)

Watch the matching shoes ;)

netheric
20 september 2006, 22:30
ok Orpheo, hartelijk dank!

netheric
20 september 2006, 22:54
Weet je ook wat er minder aan de Gibsons is uit die periode? Is de afwerking minder of de houtsoort. En het geluid? Is dit ook hoorbaar minder?

Orpheo
20 september 2006, 23:00
afwerking. minder 'luxe'. bv minder vaak een supermooie top. nu nog hoor, nog steeds zijn de heel mooie tops gereserveerd voor de high end modellen. ook de gehele afwerking. de manier waarop de brug gemonteerd is was 'vroeger' ook wel eens verkeerd, schijnt.


ik weet het zelf eigenlijk niet eens precies wat er 'mis'is met een LP uit de periode 1997-2002. ik weet WEL dat ie iets mist, een bepaalde vibe, die voor mij een norlin (1970-1985 simpel gezegd) en een 2002+ lp wel heeft.

Bluesbreaker
20 september 2006, 23:00
Uit welk jaar dan ook, je bent sowieso helemaal de man als je met een Gibson ES335 op het podium een vette show staat te geven!

brunodb
20 september 2006, 23:44
pff, alsof een fabriek van de ene dag op de andere verleert om een gitaar te bouwen? en al die gasten op het zelfbouwforum bouwen hun eerste gitaar en het is een pareltje?

manman, wat een gezeik


test gewoon een gitaar voor je ze koopt en lul niet over de geboortedatum. If there's grass on the field, play ball! :)

Punt
21 september 2006, 00:07
pff, alsof een fabriek van de ene dag op de andere verleert om een gitaar te bouwen? en al die gasten op het zelfbouwforum bouwen hun eerste gitaar en het is een pareltje?

manman, wat een gezeik


Ze verleren het niet, het management van dat moment kiest gewoon goedkopere materialen en/of productiemethoden maar houden de prijs hoog om meer winst te maken. Heeft niks met gezeik te maken maar met economie. En dat werkt nog steeds zo.

netheric
21 september 2006, 06:34
Origineel gepost door Punt
Ze verleren het niet, het management van dat moment kiest gewoon goedkopere materialen en/of productiemethoden maar houden de prijs hoog om meer winst te maken.

Dat bedoel ik inderdaad.
Bij inruil gebruiken ze dit argument om de inruilprijs omlaag te krijgen.
Ze vertelden dit er helaas niet bij toen ik die gitaar nieuw kocht.

niekb
21 september 2006, 10:18
pff, alsof een fabriek van de ene dag op de andere verleert om een gitaar te bouwen? en al die gasten op het zelfbouwforum bouwen hun eerste gitaar en het is een pareltje?

manman, wat een gezeik


test gewoon een gitaar voor je ze koopt en lul niet over de geboortedatum. If there's grass on the field, play ball! :)

Voor een Gibson betaal je ook grof geld, dan mag je ook verwachten dat je wat goeds koopt!

De gitaarbouwers op het forum zijn gewoon enthousiastelingen die het mooi vinden om te zien wat anderen bouwen, een wereld van verschil. De meesten bouwen zowieso voor zichzelf.