PDA

View Full Version : hummbucker stuk.. help....



daisho
20 september 2006, 21:28
He daar ben mn eerste zelfbouw aan het bedraaden.
Kreeg em maar niet aan de praat tot ik mn brug pickup
dr uit haalde. Bleek het kabeltje stuk te zijn. Drie van de 4 waren stuk.
Dus die heb ik gesoldeerd. Hoe kan ik deze nu weer het best isoleren?
Het zijn nogal kleine stukjes naamlijk....

Is er trouwens ook een faq over pickups en switches? Over bvb serie parallel
out of phase.
Kep naamlijk een 6 switch van stewmac maar kan nergen een plan vinden. Ik kom een heel eind met "common sence" maar ik snap bepaalde dingen niet.
:rockon:

cheers en bedankt

B_2_the_a
20 september 2006, 22:53
gewoon draadje afknippen en op nieuw strippen?

piezo
21 september 2006, 00:04
Je had vóór het solderen wat stukjes krimpkous om de adertjes moeten doen en 1 dikke krimpkous om het geheel. Overigens is het in zo'n geval nog beter om een compleet nieuw kabeltje aan je humbucker te maken, maar dat vereist wel wat durf, handigheid en voorzichtigheid.

Er zijn verschillende sites waar je elementschakelingen kunt vinden, zoals de site van Seymour-Duncan. Daarbij wordt wèl meestal uitgegaan van afzonderlijke DPDT schakelaars, niet van bijzondere zoals de jouwe. Ik neem aan dat dat een 4-pole 6-position rotary is. Die zijn zeer veelzijdig, maar veel gitaristen houden toch niet zo van draaischakelaars, omdat het wat minder intuitief werkt, dan de traditionele.

Ik heb veel proefnemingen gedaan met gitaarschakelingen en dat is het enige wat ik jou ook kan aanraden om te ontdekken wat voor jou en op jouw gitaar wel en niet werkt.

B_2_the_a
21 september 2006, 00:08
beetje erg extreem

heb je nog genoeg draad aan je element hangen? dan kan het

daisho
21 september 2006, 17:50
tja dat van die krimpkous bedacht ik me vanacht ook opeens...

Wat die schakelaar betreft.Ik heb dus steeks gewijs van alles geprobeert
maar soms snap ik dus niet echt wat er gebeurt... Je heb vier draaden en een ground. De zwarte is hummbucker , de witte en rode samen klinken meer strat achtig en de groene joost mag het weten.Als ik de witte of de rode los van elkaar doe krijg ik twee maal dikke modder en 1 maal schoon versterkt op mn hummbucker kanaal.Dus ik heb het idee dat ik met een aansteker een meter kast probeer te repareren...

:rockon:

G.G.
21 september 2006, 18:04
Kleurtjes klinken bekend :)

Rood en wit soldeer je aan elkaar en een stukkie krimpkous over de verbinding (of voor coilsplit rood en wit samen op een schakelaar die ze met de massa kan verbinden)

Groen naar de pickupschakelaar en zwart naar de massa. Klinkt dit niet lekker in combinatie met je andere elementen? Zwart en groen omwisselen.