PDA

View Full Version : weer eentje die tekeningen zoekt



doedski
20 september 2006, 19:38
hey mensen,

ik had een tijdje terug al es melding gemaakt van een zelfbouwproject waar ik al hout en alles voor had. nu ben ik van plan om de ernie ball van john petrucci na te bouwen; alleen 1 probleempje: ik kan nergens tekeningen vinden. heb de zoekfunctie van het forum al gebruikt en de diverse sites die daar naar voren kwamen ook al geprobeerd, maar zonder resultaat. kan iemand mij aan tekeningen helpen? even voor de duidelijkheid: het gaat me om de 7-STRING versie.
als iemand me hierbij kan helpen zou dat zeer gewaardeerd worden.

gegroet, marcel

Nickname
20 september 2006, 19:42
Deze dus:

http://www.dubaldomusic.com/EBsold/DSCN0607.JPG

Helaas weet ik ook niet waar je tekeningen kunt vinden, maar ze zullen ongetwijfeld wel ergens te vinden zijn. :)

vester86
21 september 2006, 15:25
mooi gitaartje ;-)

doedski
23 september 2006, 15:41
dayum, is er dan werkelijk niemand die me hierbij kan helpen?:nervous: zijn er dan inderdaad nergens tekeningen te vinden...

weet iemand dan een manier om het plaatje hierboven op ware grootte uit te printen; dan kan ik toch aan de slag.

nouja... groeten,
marcel

kiem
23 september 2006, 22:35
dayum, is er dan werkelijk niemand die me hierbij kan helpen?:nervous: zijn er dan inderdaad nergens tekeningen te vinden...

weet iemand dan een manier om het plaatje hierboven op ware grootte uit te printen; dan kan ik toch aan de slag.

nouja... groeten,
marceldas vrij simpel, je moet 2 dingen hebben.

1, goede foto waar de hele gitaar opstaat BELANGRIJK, de gitaar moet recht van voren gefotografeerd zijn. nja die foto die gepost was is al behoorlijk goed dus gebruik je die gewoon.

2. je moet weten wat de originele schaallengte is.

heb/weet je deze dingen.

dan importeer je foto naar illustrator, maak je een balkje/kader/lijntje die net zolang is als de schaal van de gitaar (moet je vrij simpel kunnen instellen)

en dan vergroot je t plaatje net zolang totdat de schaal van de gitaar op de foto net zolang is als t balkje/lijntje die je de lengte hebt gegeven van de originele schaal. voila, nu heb je (als t goed is) ene vrij precieze tekening van de gitaar, tis naturlijk niet perfect t zelfde, margoed, je bent dan erg in de buurt.

uitprinten (meestal 4 a4tjes voor de body) en dan aan elkaar plakken, uitknippen.


ik wil t wel voor je doen, ik heb illustrator op mijn andere computer staan, dus als jij mij kan vertellen welke schaal de gitaar is (ik neem aan 25,5'' maar je weet maar nooit) dan maak ik wel een plaatje op ware groote die je dan zelf kan uitprinten. :D

piezo
23 september 2006, 22:45
Je zou natuurlijk ook gewoon een originele MM JP-7 kunnen opmeten.

doedski
24 september 2006, 12:12
@kiem: bedankt voor deze tip, ben nu een beetje aan het aankloten met illustrator

@piezo: zou inderdaad wel het makkelijkste zijn, maar ik weet die dingen niet zo één, twee, drie te vinden, laat staan dat ik er een kan opmeten hahaha...

goed anyway, ik ga nu aan de slag, en fotoreportage van de bouw komt eraan.

Stief
24 september 2006, 12:19
je kan evt ook autocad gebruiken om te verschalen en te printen, als je niet al te handig met illustrator bent :)

piezo
24 september 2006, 12:19
@piezo: zou inderdaad wel het makkelijkste zijn, maar ik weet die dingen niet zo één, twee, drie te vinden, laat staan dat ik er een kan opmeten hahaha...Ik weet niet waar je woont, maar de andere gitarist van mijn band heeft zo'n 7-snarige "signature mystic dream", dus misschien kunnen we het mogelijk maken.

doedski
24 september 2006, 15:37
@kiem: je hebt PM

@everyone else: bedankt voor de tips




kort maar krachtig :sssh:

kiem
24 september 2006, 19:13
wat is de schaallengte van die 7string???, als ik die weet kan ik aan de slag.

Nickname
24 september 2006, 20:01
wat is de schaallengte van die 7string???, als ik die weet kan ik aan de slag.

Hee.. ik heb even gezocht voor doedski en de maten zijn:

Scale 25-1/2"
Radius 15"

Er staat meer op de volgende pagina:
http://www.ernieball.com/mmonline/specs/instruments_jp7.html

kiem
24 september 2006, 21:04
ok, de tekening is onderweg per email

doedski
24 september 2006, 22:47
ehhh... allereerst hartelijk bedankt dat je de moeite hebt genomen om em "ff" te re-scalen. ten 2e: ik kan em niet openen. illustrator komt met een foutmelding dat "the illustration ended unexpectedly" en dat zegt-ie niet een keer, dat zegt-ie elke keer dat ik em probeer te openen.

anyway, de uitleg in je mailtje was vrij duidelijk, dus ik denk dat ik het nu zelf wel kan. (mijn broer heeft me ook een beetje geholpen, dus een combinatie van beiden is genoeg om mij vooruit te helpen.)

in ieder geval: nogmaals bedankt :)

kiem
25 september 2006, 00:09
ehhh... allereerst hartelijk bedankt dat je de moeite hebt genomen om em "ff" te re-scalen. ten 2e: ik kan em niet openen. illustrator komt met een foutmelding dat "the illustration ended unexpectedly" en dat zegt-ie niet een keer, dat zegt-ie elke keer dat ik em probeer te openen.

anyway, de uitleg in je mailtje was vrij duidelijk, dus ik denk dat ik het nu zelf wel kan. (mijn broer heeft me ook een beetje geholpen, dus een combinatie van beiden is genoeg om mij vooruit te helpen.)

in ieder geval: nogmaals bedankt :)oh wat raar :S

mja tis vrij simpel dus ik denk dat je dr wel uitkomt, desnoods vraag je t me ff als je iets niet voor elkaar krijgt.
SUCCES :D

doedski
25 september 2006, 18:47
yo kiem,

bedankt man... zoals hierboven al gezegd heb ik naast de uitleg in je mailtje nog wat hulp gehad van mn broer, en zodoende heb ik ook een contour op ware grootte weten uit te printen. ik wacht nog even op lijm, zodra die binnen is begint de bouw en zoals ook al eens gezegd: ook een fotoreportage hier op 't forum (als alles een beetje wil lukken :sssh:)

iig... wordt ongetwijfeld vervolgd :p