PDA

View Full Version : EMG's in mn gitaar?



Jeffrey
20 september 2006, 19:09
Hey

Ik ben van plan betere pickups in mijn gitaar te zetten.
Het is een Jackson Stars (made in Japan) DK-04.
De gitaar heeft een alder body. Is dit goed in combinatie met Emg 81 en 85 (of eventueel 60)? Of klinkt het juist niet goed?

Verder krijg ik er als het goed is 4 potmeters bij, als ik (zo'n Zakk Wylde) setje nieuw koop. Ik heb echter op mijn gitaar 1 volume en 1 tone knop. Is dat een probleem?

Bedankt.

Jeffrey

vasnd
20 september 2006, 19:31
die pots zijn 2 lange en 2 korte, voor verschillende body's, dus daar heb je geen problemen.

En of het goed klinkt... jah dat zal je voor jezelf moeten bepalen. Het is een redelijk domme vraag om hier te stellen of EMG in combinatie met iets klinkt. Meestal komt eruit dat EMG's gewoon niet klinken.(iig volgens velen hier, ik hoor daar niet bij)

Maar je moet het gewoon zelf proberen en vergelijken met andere alder gitaren

Jeffrey
20 september 2006, 20:32
Thnx.

Ik had btw gelezen dat emg's i.c.m agathis body's erg slecht klinken, dus ik dacht, hoe zou dat met alder zitten dan. Vandaar mijn vraag.

Danny Drug
20 september 2006, 20:52
emg's die slecht klinken... ik moet ze nog vinden ;)

Elixir
20 september 2006, 21:23
Thnx.

Ik had btw gelezen dat emg's i.c.m agathis body's erg slecht klinken, dus ik dacht, hoe zou dat met alder zitten dan. Vandaar mijn vraag.

De Signature van Kirk Hammett is ook van alder en heeft EMG's, en deze klinkt naar mijn mening erg goed.

Tho
21 september 2006, 10:11
Mensen vinden ze vaak wat 'koud' en gevoelloos klinken, maar als je echt wil scheuren zijn ze prima! ik heb er ook 2 in m'n gitaar 8-)

Danny Drug
21 september 2006, 11:21
Mensen vinden ze vaak wat 'koud' en gevoelloos klinken, maar als je echt wil scheuren zijn ze prima! ik heb er ook 2 in m'n gitaar 8-)

ik vind het geluid van een clean emg60 juist bijzonder mooi en warm.

let wel, ik heb hem in ee LP zitten..

gibls6
23 september 2006, 23:18
Ik heb een "Steve Lukather EMG-set" in mijn Zion zitten en dat klinkt ontzettend goed, gaat voor mij zelfs bóven een Blade! Dus ik denk inderdaad dat de combinatie met de gitaar bepalend is of het wél of niet klinkt

cardinal
24 september 2006, 09:43
Gewoon doen jeffrey, ze klinken prima (81/85). Alleen is het wel zo dat emg een vrij eigen sound hebben en daar moet je van houden. Het is een zoemerig en zeer strak/cleane sound. Zeer geschikt voor metal/rock.

Qua gitaar zal het weinig uitmaken denk ik, die emg zullen het geluid in ieder geval behoorlijk opkrikken als je van deze sound houdt. Ik ben er helemaal gek op. Elementen zijn alleen wel spuuglelijk, gewoon een zwart blok. Maar dat is natuurlijk ook kwestie van smaak.

Jeffrey
24 september 2006, 13:21
Thnx voor de reacties.
Ik ben er nog een beetje over aan het nadenken. Ik zit nu ook te kijken naar Seymour Duncans. (Duncan Jazz in de neck en Invader in de brug)

Het is wel jammer dat ik ze nergens in het echt in mijn gitaar kan horen ofzo.

pol
24 september 2006, 14:46
de invader is wel compleet iets anders als de emg81, ik vond die zelf niet zo goed, de invader is mij wat te modderig.
als je toch voor duncan gaat zou ik eerder gaan voor een duncan custom (sh5/tb5)

Jeffrey
24 september 2006, 16:46
Hmm lastig keuzes hehe. Is er misschien een plek waar ik deze elementen kan horen? Natuurlijk zijn er geluidssamples op de Duncan site, maar ik weet niet of ik daar mijn keuze op moet baseren.