PDA

View Full Version : Pedal Power II/betere alternatieven



artnaz
20 september 2006, 17:58
Ik denk eraan om een Voodoolab Pedal Power II te kopen, maar die is behoorlijk duur (160 euro). En misschien zijn er wel betere alternatieven? http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100019387/sid/!18121995/quelle/listen

Misschien de T-Rex Fuel Tank van 110 euro?
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100021328/sid/!18121995/quelle/listen

En wat kwaliteit betreft, wat is de beste? Of scheelt het niks...

Tristan
20 september 2006, 18:11
Je kan de Burkey Flatliner ook nog checken, die is samen met de Voodoolab Pedal Power volgens mij het beste...
De Fuel tank is geloof ik minder flexibel en niet gebalanceerd, of in ieder geval niet zo transparant als de Flatliner en de Pedal Power...

Mike McCready
20 september 2006, 18:18
159 is een erg nette prijs!
Weet iemand wat 159,00 EUR statt UVP*: 189,90 EUR betekent? Komt er nog iets van btw bij ofzo?
Iemand wel een online besteld bij Musik Produktiv? Zo ja, wat zijn de ervaringen?

Mike McCready
20 september 2006, 18:19
Je kan de Burkey Flatliner ook nog checken, die is samen met de Voodoolab Pedal Power volgens mij het beste...
De Fuel tank is geloof ik minder flexibel en niet gebalanceerd, of in ieder geval niet zo transparant als de Flatliner en de Pedal Power...
De Fuel Tank heeft geen aparte geïsoleerde uitgangen voor alle 9V aansluitingen. Alle 9V aansluitingen bij elkaar zijn wel geïsoleerd t.o.v. de andere uitgangen (12V en nog eentje geloof ik).

the feable
20 september 2006, 18:26
Pedal Power als je voornamelijk 9 v pedalen hebt!
Burkey als je veel verschillende pedalen hebt ( 9v 12v 18v AC/DC etc.)

Dat zijn de beste naar mijn mening... Goed kopere opties zijn
DC brick van Dunlop, Fueltank, AC bank ( of hoe heet dat ding ook al weer), one spot daisy chain!

Mike McCready
20 september 2006, 18:48
Als ik de Pedal Power in mijn winkelmandje stop, krijg ik dit overzicht?
Weet iemand of die 12,30 euro vervalt als ik met credit card betaal? Zijn een soort rembourskosten volgens mij. Kan niet ver genoeg uitchecken om dat te zien. Moet meteen mijn credit card nummer ingeven.

Anzahl Bezeichnung Art.-Nr. Einzelpreis Gesamtpreis
1 Netzteil Gitarre/***Bass VoodooLab PedalPower-II, 9+12VAC reg. Mehrfachnetzteil, 9+12Volt [sofort lieferbar] 100019387 159,00 EUR
159,00 EUR
1 Nachnahmegebühr MP cash on delivery 100003639 12,30 EUR
12,30 EUR
1 Versandkosten MP Holland 100003626 8,00 EUR
8,00 EUR
Artikelmenge ändern
Artikel hinzufügen Summe: 179,31 EUR

dml
20 september 2006, 19:18
Je kan de Burkey Flatliner ook nog checken, die is samen met de Voodoolab Pedal Power volgens mij het beste...
De Fuel tank is geloof ik minder flexibel en niet gebalanceerd, of in ieder geval niet zo transparant als de Flatliner en de Pedal Power...

En ik maar denken dat de term "transparant" vooral aan geluid toebedeeld werd. Maar er zijn dus nu ook al powersupplies die transparant zijn, waarbij ik totaal geen idee heb waar het over gaat. Het zal zeker niet gaan over een transparante behuizing. Opheldering, graag!!

O ja, Visual Sound 1-spot, rond de 15 euro en levert 9V - 1700 mA.

Robbert
20 september 2006, 20:02
Voedingen kunnen niet transparant zijn, hooguit goed gefilterd (dus in principe geen brom als er een stoorzender op je stroomnet zit).

Geïsoleerd betekend dat iedere aansluiting een eigen aarde heeft, waardoor geen ground-loops kunnen ontstaan. Hiervoor is een duurdere transformator nodig, wat gelijk de prijs verklaard.

De PP2 is ondertussen goedkoper dan de Burkey Flatliner, die ik zelf ook heb.

Tristan
20 september 2006, 20:06
En ik maar denken dat de term "transparant" vooral aan geluid toebedeeld werd. Maar er zijn dus nu ook al powersupplies die transparant zijn, waarbij ik totaal geen idee heb waar het over gaat. Het zal zeker niet gaan over een transparante behuizing. Opheldering, graag!!

O ja, Visual Sound 1-spot, rond de 15 euro en levert 9V - 1700 mA.

Een andere powersupply geeft toch ook een ander geluid, of kan zeker in geval van de sag outputs een verandering van geluid geven...
Met transparantie bedoel ik dat de Flatliner en de Pedal Power het minst gevoelig zijn voor brom, ruis e.d.
Ze verneuken je geluid minder, dus zijn ze transparanter...

vdgraaf
20 september 2006, 23:35
Als ik de Pedal Power in mijn winkelmandje stop, krijg ik dit overzicht?
Weet iemand of die 12,30 euro vervalt als ik met credit card betaal? Zijn een soort rembourskosten volgens mij. Kan niet ver genoeg uitchecken om dat te zien. Moet meteen mijn credit card nummer ingeven.



Hoi! Nachname is inderdaad rembours. Het lijkt me dan ook dat die kosten vervallen. Maar als je het zeker wilt weten stuur ze dan even een mailtje.

grtn, Jan Anton

BeeJee
21 september 2006, 00:53
Als je met credit card betaalt, vervallen die 12,30 euro zeker. Scheelt dus weer iets ;)

yanto
21 september 2006, 01:08
Je kan bij Musik Produktiv op drie manieren betalen.

Rembours: je betaalt dan idd die € 12,30 extra.

Creditcard: geen rembours, alleen € 8 verzendkosten.

Of vooraf overmaken: Je betaalt dan wederom € 8 verzendkosten plus de kosten die je bank rekent voor internationale overboekingen.

Wat de voedingen betreft de PP en de Burkey kunnen ook andere voltages leveren voor Line 6 en andere afwijkende pedalen.
Goedkopere alternatieven zoals de one-spot of DC brick leveren alleen 9 volt.

peter_heijnen
21 september 2006, 08:10
159 is een erg nette prijs!
Weet iemand wat 159,00 EUR statt UVP*: 189,90 EUR betekent? Komt er nog iets van btw bij ofzo?
Iemand wel een online besteld bij Musik Produktiv? Zo ja, wat zijn de ervaringen?

UVP is naw unverbindlicher verkaufspreis, wat dus zoiets als (niet bindende) adviesprijs zal betekenen: 159,- ipv 189,90 adviesprijs.


Ik werk zelf met een Powerall gekocht bij Sander de Gier. Vergelijkbaar met Onespot, met daisychain, geen last van brom, ruis of andere pus, met alle mogelijke verloopjes. Geeft alleen 9 volt en ik ben er superblij mee.

Les Paul
21 september 2006, 08:20
Ik gebruik al een hele tijd de One-Spot en ik heb geen enkele reden om iets anders te gaan gebruiken.

Mike McCready
21 september 2006, 13:20
Shit, heb gemaild met Musik Produktiv en de Voodoo Lab voeding van 159 euro is de AC voeding. De Pedal Power II + kost 189 euro.
Jammer, anders had ik hem zeker gekocht daar.

artnaz
21 september 2006, 16:09
Bedankt allemaal jongens! Ik kom er wel uit nu!

Toevallig ben ik vandaag een kennis tegengekomen, die zegt dat hij ook zelf zo'n soort voeding als de PowerPedal kan maken(!!!). Ik zal dus eerst kijken wat hij precies kan...

Iemand toevallig ervaringen hiermee?

ponq
21 september 2006, 16:50
bekijk ook deze (recente) thread:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=80565

Robbert
21 september 2006, 20:46
Iemand toevallig ervaringen hiermee?

Nee, want die persoon zullen wij waarschijnlijk niet kennen he.

Maar het is geen rocket-science. Ik denk alleen dat er niet heel veel van de kostprijs afgaat. Een goed ontwikkelde voeding kost gewoon wat centjes.

Succes!

Punt
21 september 2006, 20:58
Ik heb een zo'n daisy chain, een DC Brick van Dunlop en een PDII+ en geloof me de pedalpower is Transparanter en daar bedoel ik inderdaad het geluid mee.

Techneuten zullen vertellen dat het niet kan en dat ik iets anders hoor vanwege spanningsverschillen etc etc etc.

Maakt geen bal uit ik HOOR het.

Dus als je echt voor toon gaat neem dan geen Brick of zo'n chain.

Mike McCready
21 september 2006, 21:12
Weet iemand toevallig waar de PP2 voor het minste geld te koop ligt (2ehands mag ook)?

Robbert
21 september 2006, 21:28
Weet iemand toevallig waar de PP2 voor het minste geld te koop ligt (2ehands mag ook)?

Volgens mij een stukje terug in dit topic. Goedkoper ga je ze NIET vinden.

Mike McCready
21 september 2006, 21:51
Volgens mij een stukje terug in dit topic. Goedkoper ga je ze NIET vinden.
Ja, maar dat was een PP AC. Dat is geen voeding om standaard 9V pedaaltjes mee te voeden, die was nl. 189 euro bij MP

DREAMMACHINE
22 september 2006, 21:00
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//kopen.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/effecten/c744.html

sla je slag, mooie prijs! ... ( niet van mij iig!)...

Mike McCready
23 september 2006, 14:12
Had hem al gezien ja. En gekocht! Thanks! 150 euro is inderdaad netjes.

DREAMMACHINE
23 september 2006, 16:55
leuke koop, idd mooie prijs! congrats

Wicked Willy
23 september 2006, 19:12
Ik ga waarschijnlijk voor de Burkey............alleen ff w88 tot ze bij GVEES eens een keertje een mail terugsturen!

DREAMMACHINE
23 september 2006, 20:00
stond ook op marktplaats zag ik, voor 200 ofzo.

dml
23 september 2006, 20:21
Ik ga waarschijnlijk voor de Burkey............alleen ff w88 tot ze bij GVEES eens een keertje een mail terugsturen!

De Flatliner kun je ook bij GtrGear krijgen, die hebben 'm zeker weten op voorraad!! http://www.gtrgear.com/Flatliner/Flatliner-NL.htm

DREAMMACHINE
25 september 2006, 09:24
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=67676

opvallend veel goedkope voedingen langsgekomen de laatste week....
( niet van mij he!.....)

Punt
25 september 2006, 18:57
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=67676

opvallend veel goedkope voedingen langsgekomen de laatste week....
( niet van mij he!.....)

Mooi ding, nadeel vind ik dat het zo groot is voor op het board

Wicked Willy
26 september 2006, 17:32
Ik heb inmiddels de Burkey tweedehands aangeschaft. Super solide ding met veel mogelijkheden. Ik heb er nu 180 euro voor betaald en het ding was in nieuwstaat. Moet alleen nog 3 extra kabeltjes bestellen (voor Wah en 2xLine6), maar ook al koop ik nu 5 of 6 pedalen bij......no problemo de Burkey kan het allemaal.

DREAMMACHINE
26 september 2006, 17:34
congrats, nice deal!

Wicked Willy
27 september 2006, 09:05
Gisteren de Burkey aangesloten op mijn pedalen en in band verband gebruikt. Ongelofelijk dat een goede voeding zoveel positieve invloed heeft op je gitaargeluid, ik heb nu veel meer definitie in mijn sound zitten, sprankelender en uiteraard geen ruis of brom meer. Bovendien is het erg lekker om het aantal adapters en batterijen terug te brengen naar slechts 1 stekker die je inplugt, zeker bij het spelen op festivals is dat ideaal, qua opbouwtijd.

Ik zal binnenkort foto's plaatsen van mijn opnieuw ingerichte pedalboard.

Mike McCready
27 september 2006, 19:07
Gisteren de Burkey aangesloten op mijn pedalen en in band verband gebruikt. Ongelofelijk dat een goede voeding zoveel positieve invloed heeft op je gitaargeluid, ik heb nu veel meer definitie in mijn sound zitten, sprankelender en uiteraard geen ruis of brom meer. Bovendien is het erg lekker om het aantal adapters en batterijen terug te brengen naar slechts 1 stekker die je inplugt, zeker bij het spelen op festivals is dat ideaal, qua opbouwtijd.

Ik zal binnenkort foto's plaatsen van mijn opnieuw ingerichte pedalboard.
Ben benieuwd. Vandaag mijn Pedal Power 2 binnen gekregen. Ga hem vrijdag installeren.

Mike McCready
27 september 2006, 19:54
Nog even benieuwd (ik neem aan dat mijn 2ehands setje hetzelfde is als anderen).

ik heb de volgende kabels erbij gekregen:
- 1x kabel met een batterij-clip
- 1x kabel met een mini-plug
- 1x kabel met een rode plug (Line6)
- 2x kabel met twee identieke plugs (2x zwart)
- 4x kabel met twee identieke plugs (aan de ene kant zwart en aan de andere kant grijs)

Wat is het verschil tussen die laatste twee?

Punt
27 september 2006, 20:02
Nog even benieuwd (ik neem aan dat mijn 2ehands setje hetzelfde is als anderen).

ik heb de volgende kabels erbij gekregen:
- 1x kabel met een batterij-clip
- 1x kabel met een mini-plug
- 1x kabel met een rode plug (Line6)
- 2x kabel met twee identieke plugs (2x zwart)
- 4x kabel met twee identieke plugs (aan de ene kant zwart en aan de andere kant grijs)

Wat is het verschil tussen die laatste twee?

Kijk in de handleiding, daar staat dacht ik wat je erbij hoort te krijgen.
In ieder geval 6 kabels. Waarschijnlijk zijn er een paar kwijtgeraakt en bijgemaakt/gekocht, vandaar de kleurverschillen.

Mike McCready
27 september 2006, 20:06
Kijk in de handleiding, daar staat dacht ik wat je erbij hoort te krijgen.
In ieder geval 6 kabels. Waarschijnlijk zijn er een paar kwijtgeraakt en bijgemaakt/gekocht, vandaar de kleurverschillen.
Ja, in de handleiding staat niet of er verschil zit in die 6 "normale" kabels. Zou een optie kunnen zijn.

Punt
27 september 2006, 20:40
Ja, in de handleiding staat niet of er verschil zit in die 6 "normale" kabels. Zou een optie kunnen zijn.

nee standaard zijn die hetzelfde

Mike McCready
27 september 2006, 20:42
Ik dacht ik zal nog even een tweetal foto's toevoegen

http://img172.imageshack.us/img172/743/p1010001hw3.jpg

http://img172.imageshack.us/img172/7018/p1010002ze8.jpg

DREAMMACHINE
27 september 2006, 23:18
mmh....die van mij heeft alleen maar zwarte pluggen....zijn die grijze er opgezet door de vorige eigenaar? ...en waarom?

Mike McCready
28 september 2006, 12:50
mmh....die van mij heeft alleen maar zwarte pluggen....zijn die grijze er opgezet door de vorige eigenaar? ...en waarom?
Dat vroeg ik me ook af. Misschien dat die met de grijze plugs ook te gebruiken zijn voor de 12,3V Boss aansluitingen? Of kunnen de "normale" plugs die ook gewoon voeden?

Punt
28 september 2006, 18:30
De PP2+ die ik een paar weken geleden heb verkocht had ook grijze pluggen, maar dat heb ik zelf gedaan omdat ik kabels kwijt was.

Gewoon de handleiding lezen, daar staat het keurig in.

Mike McCready
28 september 2006, 19:46
De PP2+ die ik een paar weken geleden heb verkocht had ook grijze pluggen, maar dat heb ik zelf gedaan omdat ik kabels kwijt was.

Gewoon de handleiding lezen, daar staat het keurig in.
In de handleiding staat het dus niet...

Mike McCready
30 september 2006, 18:28
Ik ben op zoek naar een voedingskabel voor mijn Pedal Power 2. Ik wil een haakse kabel (zodat ik de ruimte op mijn pedalboard wat meer kan benutten) en het liefst een meter of 5 of 6 lang.
Ik ben al een aantal elektronica- en computerzaken binnengelopen maar ik heb alleen haakse voedingskabels van 2,5 meter kunnen vinden. Is toch te kort als je pedalboard helemaal voor op het podium staat.
Weet iemand waar deze kabels te vinden zijn? Heb online en op ebay ook al gezocht maar zonder resultaat.
Het zijn dezelfde kabels als de kabels die worden gebruikt om een computer van zijn voeding te voorzien. De aansluiting op de voeding moet haaks zijn.

yanto
30 september 2006, 18:38
YES! Heb vandaag ook mijn PP2+ gekocht :-D Vandaag ff getest met wat pedalen die ik thuis heb liggen en hij is echt fantastisch, geen brom meer Ga hem volgende week op mijn pedalboard installeren. Die ligt in de oefenruimte.

@ Mike, waarom gebruik je geen verlengsnoer. Werkt net zo goed, mijn stroomblok op mijn pedalboard heeft standaard een kort snoer en gebruik daarvoor ook een verlengsnoer. Vanaf nu dus het snoer van de PP :-D

Mike McCready
30 september 2006, 18:44
YES! Heb vandaag ook mijn PP2+ gekocht :-D Vandaag ff getest met wat pedalen die ik thuis heb liggen en hij is echt fantastisch, geen brom meer Ga hem volgende week op mijn pedalboard installeren. Die ligt in de oefenruimte.

@ Mike, waarom gebruik je geen verlengsnoer. Werkt net zo goed, mijn stroomblok op mijn pedalboard heeft standaard een kort snoer en gebruik daarvoor ook een verlengsnoer. Vanaf nu dus het snoer van de PP :-D
Er komt maar een snoer van mijn pedalboard af dus ik heb het liefst dat deze gewoon zonder poespas in het stopcontact kan. Geen extra verlengsnoeren ofzo. Scheelt met ombouwen enzo

Mike McCready
1 oktober 2006, 11:16
Ik ben op zoek naar een voedingskabel voor mijn Pedal Power 2. Ik wil een haakse kabel (zodat ik de ruimte op mijn pedalboard wat meer kan benutten) en het liefst een meter of 5 of 6 lang.
Ik ben al een aantal elektronica- en computerzaken binnengelopen maar ik heb alleen haakse voedingskabels van 2,5 meter kunnen vinden. Is toch te kort als je pedalboard helemaal voor op het podium staat.
Weet iemand waar deze kabels te vinden zijn? Heb online en op ebay ook al gezocht maar zonder resultaat.
Het zijn dezelfde kabels als de kabels die worden gebruikt om een computer van zijn voeding te voorzien. De aansluiting op de voeding moet haaks zijn.
Iemand???

10 karakters

lampz
1 oktober 2006, 11:17
Ik ben op zoek naar een voedingskabel voor mijn Pedal Power 2. Ik wil een haakse kabel (zodat ik de ruimte op mijn pedalboard wat meer kan benutten) en het liefst een meter of 5 of 6 lang.
Ik ben al een aantal elektronica- en computerzaken binnengelopen maar ik heb alleen haakse voedingskabels van 2,5 meter kunnen vinden. Is toch te kort als je pedalboard helemaal voor op het podium staat.
Weet iemand waar deze kabels te vinden zijn? Heb online en op ebay ook al gezocht maar zonder resultaat.
Het zijn dezelfde kabels als de kabels die worden gebruikt om een computer van zijn voeding te voorzien. De aansluiting op de voeding moet haaks zijn.
Volgens mij zijn ze gewoon via Voodoo Labs te bestellen... Waag d'r ff een mailtje aan!

artnaz
1 oktober 2006, 11:32
Iemand ervaring hiermee trouwens?

Dunlop DC-Brick
http://www.spanjaardmuziek.nl/shop/product_info.php?cPath=25_42&products_id=3663

Carl Martin Big John
http://www.spanjaardmuziek.nl/shop/product_info.php?cPath=25_42&products_id=1026

Vooral die laatste lijkt me kwalitatief erg goed...

Mike McCready
1 oktober 2006, 12:08
Volgens mij zijn ze gewoon via Voodoo Labs te bestellen... Waag d'r ff een mailtje aan!
Ja vast wel, maar zoek er liever eentje die ik hier in Nederland voor een paar euro kan kopen. Het zijn tenslotte gewoon standaard voedingskabels die ook aan je PC hangen.

Punt
1 oktober 2006, 18:35
Iemand ervaring hiermee trouwens?

Dunlop DC-Brick
http://www.spanjaardmuziek.nl/shop/product_info.php?cPath=25_42&products_id=3663

Carl Martin Big John
http://www.spanjaardmuziek.nl/shop/product_info.php?cPath=25_42&products_id=1026

Vooral die laatste lijkt me kwalitatief erg goed...

Die Brick heb ik naast m'n PP2+.
De effecten klinken daarmee en stuk minder, ik gebruik hem alleen voor pedalen die geen geluidseffect hebben zoals een tuner.

Mitch
1 oktober 2006, 18:39
Ik heb ze wel gezien bij Praxis. Niet haaks, recht, maar da's toch geen punt ? Ze zijn daar los verkrijgbaar als onderdelen van een modulaire multi-stekkerdoos. Dus een losse stekkerdoos met 4,5 of 6 aansluitingen en beveiliging tegen pieken etc. en dan in verschillende lengtes de kabels.

Speeddemon
1 oktober 2006, 21:31
Misschien checken bij Conrad ofzo.
Als ik me niet vergis, heten die pluggen 'Euro'pluggen.
Je zou ook 2 losse pluggen kunnen kopen en er zelf een draad tussen zetten. NIET solderen, want dat is bij 230V kabels niet de bedoeling.

artnaz
7 oktober 2006, 15:55
Bedankt, ik weet nu genoeg. Alleen een laatste vraag: welke is de beste: de Flatliner of de PowerPedal. Want als ik iets doe, doe ik het meteen goed...;)

Tristan
7 oktober 2006, 16:09
Hangt ervan af, wat voor pedalboard heb je?
Als je een pedaltrain of een tonetrunk hebt dan zou ik voor de Pedal Power gaan, want die kan je dan onder je pedalboard kwijt, de Flatliner niet (die is niet zo flat)...
Als je een ander pedalboard hebt en je hebt ook pedalen die AC voeding nodig hebben en/of 24V dan zou ik misschien voor de Flatliner gaan...
Je kan ook de Voodoo Lab Pedal Power en de AC Power kopen, die kan je beide onder je pedaltrain of tonetrunk kwijt en dan kan je zowel DC als AC pedalen voeden, dat is dan de mooiste maar ook de duurste oplossing...

schizo910
7 oktober 2006, 16:39
Ik heb vanmorgen een one-spot voor mijn board aangeschaft. Ik heb een warwick board met ingebouwde voeding maar die leverde maar 300mA. Waardoor ik bij het gebruik van teveel pedalen een dip kreeg. En door jarenlang misbuik en getrapt werd het ding ook wat brak :p De one spot geeft 1700mA! Ik stond te kijken bij die DC-Brick maar in de winkel adviseerden ze de One-Spot, die is nog eens een berg goedkoper ook. Heb het zojuist thuis nog even getest en het werkt meer dan prima!

maestro_nl
7 oktober 2006, 16:41
Belangrijk is dat je bij je keuze meeneemt of de outputs geisoleerd zijn i.v.m. in serie zetten van 2 outputs om hogere voltage te krijgen.

Ik zie nl. een verschuiving van de voltages bij pedalen.

Diamond Compressor: 9-24VDC
Diamond HALO Chorus: 15-18VDC
Fulltone OCD en Fat-Boost 9-18VDC
Line 6 POD: 9VAC
Line6 DM4 en DL4: 12VDC
Masotti BlackBox: 9-25VDC reversed polarity
Silvermachine wah: 9-18VAC or DC
T-Rex Mudhoney: 9-12VDC

In 5 gevallen heb ik het getest en het klinkt gewoon beter met meer volt.
Uitzondering zou kunnen zijn een Tubescreamer en Fuzz die 'anders' gaan klinken met juist minder dan 9V. (sag-mode)

artnaz
7 oktober 2006, 16:53
Hangt ervan af, wat voor pedalboard heb je?
Als je een pedaltrain of een tonetrunk hebt dan zou ik voor de Pedal Power gaan, want die kan je dan onder je pedalboard kwijt, de Flatliner niet (die is niet zo flat)...
Als je een ander pedalboard hebt en je hebt ook pedalen die AC voeding nodig hebben en/of 24V dan zou ik misschien voor de Flatliner gaan...
Je kan ook de Voodoo Lab Pedal Power en de AC Power kopen, die kan je beide onder je pedaltrain of tonetrunk kwijt en dan kan je zowel DC als AC pedalen voeden, dat is dan de mooiste maar ook de duurste oplossing...

Ik wil een eigen pedalboard maken. Zo heel veel effecten heb ik nog niet, maar daar wordt langzamerhand aan gewerkt... Ik weet dus dat de Flatliner wat meer mogelijkheden heeft (AC voeding) en een groot formaat heeft. Maar wat ik me vooral afvroeg is of ze kwalitatief verschillen?

Als ze nagenoeg even goed zijn koop ik de PedalPower bij Muzik Produktiv, en als het dan echt nodig is die AC Power erbij.

Tristan
7 oktober 2006, 18:35
Ik geloof niet dat er kwaliteitsverschil is hoor...

artnaz
22 oktober 2006, 19:29
Ok. Bedankt! Ik heb de PP2 al besteld...:hippie:

artnaz
27 januari 2007, 18:55
Ok. Bedankt! Ik heb de PP2 al besteld...

Ben zo te zien al meer dan 3 maand verder, en nog steeds niets ontvangen...:( Kreeg eerst een Pedal Power AC met een sticker van de PP2 thuis. Voor 7,70 euro extra retour gezonden naar Musik Produktiv. Een maand later nog steeds niks... Ik weer mailen, en krijg ik verdomme weer de AC! Dus totaal bijna 25 euro aan verz.kosten kwijt, en beginnen ze te zeuren dat ik de PP2+ bedoelde of de PP-AC. Elke keer weer werden mijn vragen niet concreet beantwoord, en nu blijkt opeens dat ze de gewone PP2 opeens "toch niet hebben".........:angry:!!!

Valt me vies tegen van Musik Produktiv! Ze zeggen ook de de gewone PP2 niet meer wordt gemaakt. Kijkend naar de Voodoolab site, zie ik dat hij er idd niet opstaat...

Ik heb de volgende pedalen:
- Geoffrey Teese RMC2 (9V)
- Peterson Strobostomp (9V)
- Carl Martin Delayla XL (geintegreerd netsnoer)
- MXR Flanger (18V, ik heb wel zo'n Y-kabel van "2 x 9V naar 18V")
- Ernie Ball 6166 (passief)
- Treble Booster (9V)
- EHX Russian Big Muff (met 9V)

Volgens mij was dat het wel. Later komt er misschien een Compressor bij en een één of andere Overdrive. Wat nu? De PP2+ bestellen voor 200 euro, ergens in NL naar een "oude" PP2 zoeken, of toch maar voor de Flatliner gaan?

JorikDekkers
27 januari 2007, 19:22
voor de 18v een losse mxr adapter regelen á 40 euro, de rest met 2 one-spots daisy chainen (pre en post amp gescheiden), dan een goeie (zwarte) stekkerdoos:

het kost VEEL minder en je hebt echt geen last van ruis.

Tristan
27 januari 2007, 19:34
Er schijnt dat er binnenkort ook een nieuw ding op de markt komt van CIOKS, misschien is dat wat voor je?
Als je de zoekfunctie even gebruikt dan kan je daar wel meer over vinden...

strat58
28 januari 2007, 13:26
voor de 18v een losse mxr adapter regelen á 40 euro, de rest met 2 one-spots daisy chainen (pre en post amp gescheiden), dan een goeie (zwarte) stekkerdoos:

het kost VEEL minder en je hebt echt geen last van ruis.

Hoi ik heb 3 pedalen en die wil ik op 18 volt zetten en 3 die normaal 9 volt gebruiken, kan ik met 2 x 9 volt voedingen dit voor elkaar krijgen ?
Dus de 2 gekoppeld voor 18 volt en 1 alleen voor de volt pedalen.
Zat te denken om de Brick te kopen, maar ik lees dat die niet zo goed zou zijn.
Peace Strat58

Robbert
28 januari 2007, 14:31
Hoi ik heb 3 pedalen en die wil ik op 18 volt zetten en 3 die normaal 9 volt gebruiken, kan ik met 2 x 9 volt voedingen dit voor elkaar krijgen ?
Dus de 2 gekoppeld voor 18 volt en 1 alleen voor de volt pedalen.
Zat te denken om de Brick te kopen, maar ik lees dat die niet zo goed zou zijn.
Peace Strat58

Ja, je kan met 2x 9 volt op 18 volt komen. Maar NIET met de Brick of de OneSpot. Alleen met voedingen van Burkey of Voodoo Labs (Of straks misschien ook CIOKS). De grap zit hem in het feit dat de uitgangen geïsoleerd moeten zijn, anders kun je ze niet aan elkaar koppelen.

Dus. Dat wordt investeren voor je :)

strat58
28 januari 2007, 18:53
Ja, je kan met 2x 9 volt op 18 volt komen. Maar NIET met de Brick of de OneSpot. Alleen met voedingen van Burkey of Voodoo Labs (Of straks misschien ook CIOKS). De grap zit hem in het feit dat de uitgangen geïsoleerd moeten zijn, anders kun je ze niet aan elkaar koppelen.

Dus. Dat wordt investeren voor je :)

Hoi maar de Brick heeft 3 uitgangen met 18 volt dat zou dus genoeg kunnen wezen, en de rest kan dan op 9 volt. I sde brick dan misschien dan toch geen oplossing ? De voodoo powersupply is wel erg $.
Peace Strat58

Phyrexian
29 januari 2007, 15:32
Iemand deze Diago power supply al geprobeerd?

http://www.diago.co.uk/

http://www.diago.co.uk/images/stories/powerstation/03_diago_powerstation_pack.jpg
http://www.diago.co.uk/images/stories/powerstation/08_diago_powerstation_inboard.jpg

DREAMMACHINE
29 januari 2007, 15:54
lijkt me gewoon een adapter met daisy chain?....maar dan wel wat kleiner....?

dus gewoon 5x negen volt neem ik aan?

artnaz
30 januari 2007, 13:04
Hoezo is de PP2 eigenlijk discontinued? Of wordt hij volledig gedekt door de PP2+?

Hier over de CIOKS. http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=85721&highlight=cioks+pedal+power Weet iemand toevallig al een releasedatum van de Shizophrenic? Ik ben wel geïnteresseerd.

Mike McCready
30 januari 2007, 18:57
Hoezo is de PP2 eigenlijk discontinued? Of wordt hij volledig gedekt door de PP2+?

Hier over de CIOKS. http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=85721&highlight=cioks+pedal+power Weet iemand toevallig al een releasedatum van de Shizophrenic? Ik ben wel geïnteresseerd.
Hehe, ik heb ongeveer 2 jaar geleden een jaar lang contact gehad met de eigenaar van Cioks en er werd mij op zeer korte termijn een protoype beloofd. Na ene half jaar en vele emails verder nog steeds niks. Volgende half jaar weer hetzelfde. Toen heb ik na enkele maanden een Pedal Power gekocht en ik ben er zeer blij mee, mede omdat die van Cioks nog steeds niet uit is. Ik betwijfel of hij zelfs ooit het daglicht zal zien. Heeft wel eens op een beurs gestaan, maar daar is het ook bij gebleven.

Hmmm, zie nu pas de thread die je linkte. Hij schijnt er dus uiteindelijk toch aan te komen... heeft wel erg lang geduurd zeg.

Heb trouwens nog wel een foto van het prototype voor je...
http://img409.imageshack.us/img409/674/schizophrenicsx2.jpg

Phyrexian
31 januari 2007, 13:09
lijkt me gewoon een adapter met daisy chain?....maar dan wel wat kleiner....?

dus gewoon 5x negen volt neem ik aan?

9V DC @ 3,000 mA (25W)
Je sluit zelf zo veel plugs aan als je wil.
Beetje hetzelde systeem als een Visual Sound One Spot. Alleen plug je hier een kabeltje in't stopcontact. Waarbij de 1-Spot de adaptor eveneens de stekker is...

AutoStatic
1 februari 2007, 10:37
En zoiets als een Boss BCB 60, is dat wat? Of deze van Musicstore: linkie (http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000Qjnc5V5C?Pr oductUUID=.FTVqHzmvjAAAAEQ0jZQqhVu&CatalogCategoryID=87TVqHzlcGwAAAEOWW8xe6fF&JumpTo=OfferList)

artnaz
1 februari 2007, 13:49
Hmmm, zie nu pas de thread die je linkte. Hij schijnt er dus uiteindelijk toch aan te komen... heeft wel erg lang geduurd zeg.

Heb trouwens nog wel een foto van het prototype voor je...
http://img409.imageshack.us/img409/674/schizophrenicsx2.jpg

Het ziet er goed uit. Maar als ik het zo hoor kunnen we een half jaar verder zijn voordat hij verkrijgbaar is... Ik zal toch maar de PP2+ kopen denk ik...

Fondant
1 februari 2007, 14:34
check it out:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=73797

hansbaas
1 februari 2007, 14:38
Ik heb voor mijn pedalboard een Cioks Big John gekocht, maar deze stoort behoorlijk op mijn Crybaby Wah Classic. Ik moet de wah zover mogelijk van de voeding afzetten om een flinke brom te voorkomen wat niet handig is en mij tevens weinig vertrouwen geeft in deze voeding.

In een review van de Burkey Flatliner zag ik dat hij goed afgeschermd was zodat je je wah er vlak naast kan zetten.

Wie heeft hier praktijkervaringen mee? En dezelfde vraag geldt ook voor de Voodoo Labs Pedal Power II, die wat handiger is vanwege zijn formaat.

artnaz
1 februari 2007, 16:10
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=41447

170 voor de Flatliner twee jaar geleden, en nu opeens 65 euro duurder...:(

En die kerel van de PP2 wil 160 euro hebben, evenveel als Musik Produktiv vraagt/vroeg. Een PP2+ kost 200 euro.

Ik ben er dus nog steeds niet uit...

Mike McCready
1 februari 2007, 18:39
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=41447

170 voor de Flatliner twee jaar geleden, en nu opeens 65 euro duurder...:(

En die kerel van de PP2 wil 160 euro hebben, evenveel als Musik Produktiv vraagt/vroeg. Een PP2+ kost 200 euro.

Ik ben er dus nog steeds niet uit...
Die bij Musik Produktiv van 160 euro is niet de Pedal Power die jij bedoelt. Daar ben ik ook bijna de fout mee in gegaan. Die jij bedoelt kost daar 189,90 euro. Die van 160 euro is de Pedal Power AC.

artnaz
1 februari 2007, 22:05
Klopt, ik heb ook twee keer achter elkaar de AC gekregen... 15,40 euro extra aan verzendkosten kwijt boven de gewone 8 euro. Maar nu je het zegt... Er staat inderdaad 9+12VAC. Maar ervoor staat PedalPower-II, wat een beetje tegenstrijdig is...

Maar ze zeggen in ieder geval dat ze de gewone PP2 niet hebben omdat hij niet meer geproduceerd wordt. Alleen de AC en de PP2+ verkopen ze.

Speeddemon
2 februari 2007, 00:17
wat doet de 12V AC dan?
Alle uitgangen AC ipv DC?

Tristan
2 februari 2007, 01:43
Ja, alleen AC inderdaad...

artnaz
4 februari 2007, 14:40
Maarreh... Niemand een idee wanneer de Shizoprenic uitkomt? Ik heb CIOKS een weekje geleden gemaild en nog geen reactie gehad...

Speeddemon
4 februari 2007, 17:47
Ja, alleen AC inderdaad...
Da's wel heel erg stom, aangezien maar ZEER weinig pedalen (voornamelijk buizenpedalen, denk ik) AC slikken.

artnaz
4 februari 2007, 19:02
Idd, ik heb er zelf nooit één gehad en ik kan me niet voorstellen dat iemand meer dan één AC-pedaal op zijn board heeft. En die PP-AC heeft 4 outputs voor 160 euro. 40 euro per output...

Tristan
4 februari 2007, 19:02
Da's wel heel erg stom, aangezien maar ZEER weinig pedalen (voornamelijk buizenpedalen, denk ik) AC slikken.

Ja, het zijn voornamelijk een aantal vage Amerikaanse (al of niet buizen) pedalen die per se AC voeding nodig hebben...
De Burkey kan zowel DC als AC voeden (heeft twee of drie AC uitgangen), maar die is zo belachelijk groot dat je hem nergens kwijt kan, hij is ook nog eens belachelijk duur dus daar heb je weinig aan...

Mike McCready
4 februari 2007, 22:24
Maarreh... Niemand een idee wanneer de Shizoprenic uitkomt? Ik heb CIOKS een weekje geleden gemaild en nog geen reactie gehad...
Ik zou er niet op wachten als ik jou was...

Speeddemon
4 februari 2007, 22:29
Ja, het zijn voornamelijk een aantal vage Amerikaanse (al of niet buizen) pedalen die per se AC voeding nodig hebben...
De Burkey kan zowel DC als AC voeden (heeft twee of drie AC uitgangen), maar die is zo belachelijk groot dat je hem nergens kwijt kan, hij is ook nog eens belachelijk duur dus daar heb je weinig aan...
ik heb maar 1 12V AC uitgang nodig, voor m'n Tubefactor.

Rest mag allemaal netjes 9V zijn en die Schizophrenic lijkt me ideaal qua formaat en aantal outputs.

artnaz
4 februari 2007, 22:45
Ik zou er niet op wachten als ik jou was...

Jammer, jammer... Toch een mooi dingetje voor een mooie prijs... Nu moet ik 200 euro uitgeven voor de PP2+. Je staat er niet eens bij stil: 200 euro (voor de liefhebbers: 441 gulden) om je pedaaltjes van stroom te voorzien...

Punt
5 februari 2007, 18:51
Jammer, jammer... Toch een mooi dingetje voor een mooie prijs... Nu moet ik 200 euro uitgeven voor de PP2+. Je staat er niet eens bij stil: 200 euro (voor de liefhebbers: 441 gulden) om je pedaaltjes van stroom te voorzien...

Ook van de best mogelijke toon :)
Geloof me al die goedkope oplossingen zijn hoorbaar slechter.

Mike McCready
5 februari 2007, 18:56
Ook van de best mogelijke toon :)
Geloof me al die goedkope oplossingen zijn hoorbaar slechter.
Inderdaad. Ik zou zeggen leen er even een een keer van iemand en ik weet zeker dat je verkocht bent. Zijn geld dubbel en dwars waard!
Ik heb het ook jaren uitgesteld vanwege de prijs, maar zo denk ik allang niet meer.

strat58
5 februari 2007, 18:57
Jammer, jammer... Toch een mooi dingetje voor een mooie prijs... Nu moet ik 200 euro uitgeven voor de PP2+. Je staat er niet eens bij stil: 200 euro (voor de liefhebbers: 441 gulden) om je pedaaltjes van stroom te voorzien...

Hoi dan koop ik liever 6 Ibanez trafo's a 17,95 voor mijn 6 pedalen dan hebben ze ook allemaal aparte voedingen, maar alle gekheid ik vind het zelf ook nogal prijzig allemaal. Ik weet nog goed dat ik 1 PSA had van Boss en alles daarmee voede en nooit geen last van ruis of brom.
Denk dat ik daar maar naar terug ga, speelde toen semi-prof was toen goed genoeg is het nu ook.
Peace Strat58

artnaz
5 februari 2007, 22:21
Inderdaad. Ik zou zeggen leen er even een een keer van iemand en ik weet zeker dat je verkocht bent. Zijn geld dubbel en dwars waard!
Ik heb het ook jaren uitgesteld vanwege de prijs, maar zo denk ik allang niet meer.

Ik geloof het best, maar het neemt niet weg dat het enorm veel geld is... En mijn levensmotto is (helemaal wat apparatuur betreft): "Als je iets doet, doe het dan goed, of doe het helemaal niet". Dus het moet maar...:D

Iemand goede ervaringen met bepaalde online-winkels? De dichtsbijzijnde winkel is 20km verderop... En als ik erover begin zullen ze mij net dat ene model adapter wat zij hebben mij proberen aan te smeren...:p

AutoStatic
6 februari 2007, 09:43
Hoi dan koop ik liever 6 Ibanez trafo's a 17,95 voor mijn 6 pedalen dan hebben ze ook allemaal aparte voedingen, maar alle gekheid ik vind het zelf ook nogal prijzig allemaal. Ik weet nog goed dat ik 1 PSA had van Boss en alles daarmee voede en nooit geen last van ruis of brom.
Denk dat ik daar maar naar terug ga, speelde toen semi-prof was toen goed genoeg is het nu ook.
Peace Strat58

Yup, same here. Heb al 2 adaptertjes met draadbreuken opengezaagd en in een plastic behuizinkje gepropt. Werkt tot nu toe prima.

artnaz
7 februari 2007, 08:39
Iemand goede ervaringen met bepaalde online-winkels?Hmmm guys?

Punt
7 februari 2007, 18:03
Hmmm guys?

Ja met:
Musik-produktive
Music Store Koeln
Thomann

artnaz
7 februari 2007, 18:18
Van de genoemde zie ik de PP2+ alleen op de site van Musik Produktiv. Momenteel is het niet op voorraad, en ze weten niet wanneer ze het wel hebben. En gezien mijn slechte ervaringen wil ik het liever ergens anders proberen...

artnaz
8 februari 2007, 22:38
Nederland Muziek: http://www.nederlandmuziek.com/html/gitaren_prod_effecten_voodoo-lab_1.html
Music Maniacs: http://www.musicmaniacs.nl/pricelist.asp?HoofdGroepID=1&ObjectGroepID=5
Jukebox: http://www.muziekhandel-jukebox.nl/index.html

Dit is wat ik gevonden heb in NL. Over Jukebox hoor ik goede verhalen van jullie. Alleen staat er op de site de gewone PP2 voor maar 10 euro goedkoper. Maargoed, ze hebben de PP2+ vast wel.

Maar voordat ik ze contacteer: hebben jullie goede ervaringen met online bestellen bij Jukebox of de andere winkels?

Punt
8 februari 2007, 23:55
Nederland Muziek: http://www.nederlandmuziek.com/html/gitaren_prod_effecten_voodoo-lab_1.html
Music Maniacs: http://www.musicmaniacs.nl/pricelist.asp?HoofdGroepID=1&ObjectGroepID=5
Jukebox: http://www.muziekhandel-jukebox.nl/index.html

Dit is wat ik gevonden heb in NL. Over Jukebox hoor ik goede verhalen van jullie. Alleen staat er op de site de gewone PP2 voor maar 10 euro goedkoper. Maargoed, ze hebben de PP2+ vast wel.

Maar voordat ik ze contacteer: hebben jullie goede ervaringen met online bestellen bij Jukebox of de andere winkels?

Jukebox is een prima winkel en ze sturen je bestelling gewoon op.

Tristan
9 februari 2007, 01:36
Jukebox vind ik echt een supertoffe winkel, maar het is vooral ook de moeite waard om er eens langs te gaan, goede testruimte, vriendelijke en relaxte gasten, goede koffie/thee en veel amps om te testen... :D

artnaz
9 februari 2007, 12:26
Mooi, bedankt! Ik was er graag heen gegaan, maar helaas is het een behoorlijk eindje. En aangezien ik geen auto heb...