PDA

View Full Version : Negative center > 3,5 mm jack plug



Pun
20 september 2006, 17:49
Ik ben vandaag zo'n beetje heel Den Bosch afgereden op zoek naar een verlangplug/kabeltje voor negative center naar 3,5mm jack plug. Did om m'n Big Muff aan te drijven, zonder een aparte adapter te hoeven kopen.
Uiteindelijk kwam ik uit bij een electronicazaak die zowel beide pluggen (negative center vrouwtje en 3,5mm jack mannetje) had liggen, maar geen kabeltje van die twee. Dus ik heb die pluggen gekocht en een eindje speaker kabel (waarmee het volgens hun goed zou moeten lukken).
Nou is alleen de vraag hoe ik het vast moet solderen, moet ik het midden van de negative center met de tip van de 3,5mm jack verbinden, of met de mantel?

BVD.

Dirk_Hendrik
20 september 2006, 18:47
Center naar sleeve van de minijack. Sleeve van de 2.1mm naar de tip van de minijack.

Dirk_Hendrik
20 september 2006, 18:48
Ik neem effe aan dat het om verlengen gaat? Zo ja, dan maakt het niet uit. Als je maar consequent blijft aan beide kanten. M.a.w. Kiezen wat het gemakkelijkst lijkt.


Foute aanname Nico, Het gaat om een verloopje van 2.1 mm plug (a la boss pedalen( naar mini-jack (a la EH en DOD) ;)

Pun
20 september 2006, 19:04
Heel erg bedankt! :rockon: