PDA

View Full Version : bc rich warlock zwaartepunt\herboring



Emocide
20 september 2006, 16:05
help! ik heb nu ongeveer een jaarl ang mijn geweldige 7 string bc rich maar het ding heeft 1 nadeel hij is ONGELOVELIJK zwaar... dat is nog niet eens zo erg. maar er is geen enkele gitaarband die het kan tegenhouden dat ik mijn gitaar ongeveer 45 graden kan houden. meestal als ik mijn band loslaat dan zakt die naar de horizon.
dus mijn vraag: WAAR moet ik dat gaatje herboren ? aan de achterkant ?

http://images.misupply.com/products/full/BC%20Rich/98825F.jpg

het is deze gitaar (allen heb ik dan de NJ series) en het bovenste schroefje moet dan volgens mij herboort worden

Lord Abortion
20 september 2006, 16:11
Je zal er moeten mee leren leven hoor ... Elke verplaatsing van je strapbuttons zal het enkel erger maken.

Danny Drug
20 september 2006, 16:27
zoek de breedste gitaarband die je kan vinden..

SG heeft dit prob ook en daar werkt een hele dikke band tegen.. (beetje)

Emocide
20 september 2006, 16:29
zoek de breedste gitaarband die je kan vinden..

SG heeft dit prob ook en daar werkt een hele dikke band tegen.. (beetje)

jah ik heb er al na gekeken en heb er ook al 1 gehaald
(40 euro) maar dat ding houd hem zo tegen dat me t shirt bijna uitscheurt en ikzelf krijg dan het gevoel dat me schouder uit de kom gaat na 10 min hou je dat echt niet meer vol. en ik dacht dat ooit iemand hier een oplossing voor had door herboren. maarik zou niet weten waar

Emocide
20 september 2006, 18:58
heeft echt niemand hier een andere oplossing voor ? :)

RS-Rik
20 september 2006, 19:00
tis ook gewoon een lelijke gitaar, en lelijke gitaren verdienen dat nou gewoon! begrijp dat nou! Aan je naam te zien ben je emo en dan verdien je het ook gewoon! zo simpel zit het in gitaarland.

Emocide
20 september 2006, 19:05
tis ook gewoon een lelijke gitaar, en lelijke gitaren verdienen dat nou gewoon! begrijp dat nou! Aan je naam te zien ben je emo en dan verdien je het ook gewoon! zo simpel zit het in gitaarland.

Mod-edit wegens taalgebruik

jorrit
20 september 2006, 19:16
herplaatsen van de strapknop help wel. tenminste bij mijn explorer werkte het goed. je gitaar is trouwens niet zwaar genoeg, als de body zwaarder zou zijn geweest wassie niet kopzwaar geweest en had ie normaal blijven hangen.
Ik heb mijn strapknop achter de hals geplaatst. dus zeg maar op of rond de plaats van je ijzeren kapje achter je hals. je kunt ook je knop aan de achter kant van je gitaar (bij de brug) verplaatsen mocht de eerste optie niet goed genoeg zijn.

succes!

Emocide
20 september 2006, 19:20
herplaatsen van de strapknop help wel. tenminste bij mijn explorer werkte het goed. je gitaar is trouwens niet zwaar genoeg, als de body zwaarder zou zijn geweest wassie niet kopzwaar geweest en had ie normaal blijven hangen.
Ik heb mijn strapknop achter de hals geplaatst. dus zeg maar op of rond de plaats van je ijzeren kapje achter je hals. je kunt ook je knop aan de achter kant van je gitaar (bij de brug) verplaatsen mocht de eerste optie niet goed genoeg zijn.

succes!

kijk :) daar heb ik wat aan :D ik zal is ff met mijn pa er zo naar kijken
en ik wou hem toch alten wegbrengen voor controle (ff laten intoneren en hals recht zetten (denk dat die scheef staat)) hopen dat die gast het dan ff wil doen :)

caelin
20 september 2006, 23:43
ik had hetzelfde met de ironbird .....
ook gewoon de strap verplaatst naar de achterkant van de body waar de neck geschroefd zit ..probleem opgelost