PDA

View Full Version : Single Rectifier biassen voor EL34



Analie-G
20 september 2006, 14:32
Hoi,
Wie weet wat er gedaan moet worden om in mijn net aangeschafte single Rectifier de 6L6 buizen te laten vervangen door EL34......

Single heeft namelijk geen keuze switch achterop om te kiezen tussen 6L6 en EL34....

Is het gewoon een paar gematchte EL34 erin en dan .....met apparaat biassen ????? hihihi sorry , ben niet zo thuis in buizen techniek .....

Thanks,
Anand

chennie
20 september 2006, 16:00
Volgens mij kan het dan niet. Mesa heeft een fixed bias. Punt. Die staat afgesteld op 6L6 buizen. Zonder een bias switch is het onmogelijk om hem voor EL34 geschikt te maken.
Een andere oplossing is om hem om te bouwen naar een niet fixed bias zodat je het alsnog zelf in kan stellen.

chennie
20 september 2006, 16:01
Overigens de tweede series van de single rectifiers heeft wel een bias switch.

kirk19
20 september 2006, 17:10
laten ombouwen met bias pot anders onmogelijk...

Tristan
20 september 2006, 17:16
Hee Anand!

Je hebt toch de Single Recto van Michael overgenomen zie ik, gefeliciteerd...
De versie 1 schijnt wel beter te zijn van klank dan de versie 2, ondanks dat de versie 1 geen EL34 bias switch heeft...
Zo veel mis je er dus ook niet aan i.m.o...
In ieder geval veel plezier met je nieuwe amp!

Analie-G
20 september 2006, 20:17
Bedankt allemaal , goed om te weten dat het dan niet kan ...mits de top dan omgebouwd wordt ....

Tristan, houdt dus in dat ik versie 1 heb ervan omdat ie GEEN bias switch heeft ......?

Hij klinkt mij ook super maar wilde toch graag de mogelijkheden ervan weten...

Nogmaals dank,
Anand

Tristan
20 september 2006, 20:36
Ik weet niet precies wat de verschillen zijn tussen versie 1 en versie 2, maar Michael zei mij duidelijk dat het een versie 1 was en dat die beter klonken, dus dat neem ik dan gelijk van hem aan, bovendien weet ik wel dat ik ooit een Single Recto heb getest die een EL34/6L6 bias switch had, dus dat moet dan een versie 2 geweest zijn...

Michael AE
20 september 2006, 21:11
Hey Anand,

Bevalt hij een beetje? ;)

Ik weet de verschillen tussen de twee series niet, behalve dan de klank. Je kan even de twee handleidingen van de Mesa site halen, daar staan de verschillen wel in.

Als je naar EL34 wil, zul je een biaspot moeten laten installeren. Kost niet de wereld, maar is sowieso geen slechte investering.

Is het nog gelukt met de Nobels ms4?

Succes ermee!

Negative K3 fan
21 september 2006, 00:18
zo'n bias pot in laten bouwen is sowieso geen slecht idee anand...

Analie-G
21 september 2006, 00:18
Hi Michael,
Ja, alles dik voor mekaar !! Wel ff sowieso andere 12AX7 buizen want deze kraken en de brom schijnt gewoon Mesa eigen te zijn....Gewoon een noise gate erachter en weg is brom !!

Net vanavond gerepeteerd ermee en ik kreeg em met de solo volumes makkelijk aan het oversturen in de eindtrap...dat was me zelden gelukt met mijn Powertone2 die 120 w heeft terwijl de Erectifier `slechts` 50 w heeft....

Nu volgende week ff 2 gigs doen met SoS en kijken hoe alles w/d/w gaat klinken....!

Thanks ,
Anand

Michael AE
21 september 2006, 03:05
Laat me weten hoe het allemaal gegaan is, man. Ik ben benieuwd wat je er live van vindt.

Analie-G
21 september 2006, 09:01
Yep, Bias potmeter gaat er zekers komen want ik wil die EL34 sound wel eens horen op een Rectifier .....las er erg veel reviews over op harmony Central dus.....nu nog ff kijken wie dit het beste kan doen bij mij in de buurt..

Bedankt voor alle advies en als ie klaar is hoort U het allemaal !!

Gr,
A+

Harm
21 september 2006, 09:43
Zou Negative3K dat kunnen?? :-D

Harm

Anand: ik kom heel snel ff bij je langs.... dit weekend tijd?? Hehehehe, ff horen!!!
Ik bel wel ff.....

Dude
21 september 2006, 10:51
Dr Tube heeft veel ervaring met mesa / bias switch installeren.. zit alleen wel vlakbij r'dam

Negative K3 fan
21 september 2006, 14:00
Zou Negative3K dat kunnen?? :-D

ik kan het zeer waarschijnlijk wel, maaar ik heb het nog nooit gedaan en ik ga ook niet zomaar in een dure PCB amp van iemand anders solderen, daarvoor zul je toch echt naar de profs moeten.

Nocki
21 september 2006, 15:20
Hee Anand,

Mail Bob van Eurotubes eens.

best kans dat hij een goede oplossing voor je vraag heeft!

succes

Nocki

vester86
21 september 2006, 15:29
Dr Tube heeft veel ervaring met mesa / bias switch installeren.. zit alleen wel vlakbij r'dam

jep, erg goeie ervaring mee overigens, heeft mijn DC-2 onder handen genomen en daar beni k nog steeds érg blij mee :)

jorrit
21 september 2006, 18:29
mijn single rect. ging naar de gitaarshop om gebiasd te worden en el34 buizen te krijgen. bleek dat de 6l6 instelling ook goed was voor mijn el34 buizen. misschien wel mazzel... t is wel de uitvoering met schakelaar.

Iceman
21 september 2006, 20:15
mijn single rect. ging naar de gitaarshop om gebiasd te worden en el34 buizen te krijgen. bleek dat de 6l6 instelling ook goed was voor mijn el34 buizen. misschien wel mazzel... t is wel de uitvoering met schakelaar.

Uhh, je EL34's in de 6L6 stand? Dan staan de EL34's wel heel erg koud.

Analie-G
22 september 2006, 01:30
Okidokie dan, genoeg adressen .....heb momenteel eersy met Aaldert van Weelden afgesproken . Als hij het niet kan dan zal ik Dr Tubes zekers benaderen ....

Thanks & bel ff Harm want zaterdag ben ik rond 12 uur weg vanwege optreden etc.....

Gr,
A+