PDA

View Full Version : Marshall 4*12 greenback



heavy-metal-thunder
20 september 2006, 14:05
Ik kwam deze advertentie tegen http://muziek.2dehands.be/markt/muz_access/gitaarversterker/16407119-marshall-vintage-4x12-100w-greenbacks.html?order=3_2&q=marshall

en het interesseert me wel. Dit moet fantastisch klinken onder mijn JMP 1987 50W. Toch heb ik vraagtekens:
- gaat dat niet veel luider spelen dan mijn 1936 cab?
- wat is de waarde van zoiets?
- hoe kan ik zeker weten of de speakers goed zijn? Ja, luisteren, maar omdat ik zo'n cab niet alle dagen hoor, ben ik niet in staat om het verschil tussen goed en middelmatig te horen (denk ik).
- nog tips?

http://img.2dehands.be/f/normal/16407119_4-marshall-vintage-4x12-100w-greenbacks.jpg

hidde630
20 september 2006, 14:36
Zo, best prijzig, maar hij is dan ook nog wel erg mooi!
Zelf heb ik een 1960tv met greens (wel re-issue) Het zijn erg fijne cabs en hebben en warmer geluid dan de standaard 1960 cabs. Je hoort het verschil direct! Hoe het verschil is met een 1936 heb ik geen weet van.

hidde630
20 september 2006, 14:39
voor die re-issue heb ik overigens 450 betaald. Ik zie ze geregeld voor 500-600 voorbij komen. Deze heb ik nog nooit gezien. De combinatie: ziet er goed uit, vintage waarde, wat een gek ervoor geeft en coolheidsgehalte maakt natuurlijk die prijs van 750 euro.

birt
20 september 2006, 14:54
als je eventueel wat van de prijs kan afpraten zit je wel goed denkik

DaveItUp
20 september 2006, 15:25
Vintage waarde is een stuk gedaald doordat de tolex weg is.

Negative K3 fan
20 september 2006, 15:39
ja precies, ikzelf heb een marshall 1960TV uit ongeveer dezelfde periode (jaren 70) met tolex in verder behoorlijk goede staat voor de leeftijd voor een stuk minder gekocht... daar moet nog wat afkunnen

grappig trouwens die eenheid die celestion voor frequentie hanteert.

heavy-metal-thunder
20 september 2006, 16:20
euh, K3, hoe weet jij dat het een jaren 70 is? En kun je zien hoe oud ongeveer?

Tevreden van deTV kast? Zijn die een beetje handelbaar? Deze zou lichter zijn dan een gewone Marshall 1960. Dat spreekt me natuurlijk erg aan, want ik heb geen roadies.

En bovenal, waar moet ik op letten? Gitaren ken ik wel het één en ander van, maar speakers niet.

DaveItUp
20 september 2006, 16:31
Uh er staat 71 in de advertentie.

hidde630
20 september 2006, 16:58
Tevreden van deTV kast? Zijn die een beetje handelbaar? Deze zou lichter zijn dan een gewone Marshall 1960. Dat spreekt me natuurlijk erg aan, want ik heb geen roadies.



Ik heb er helaas nog niks van gemerkt dat die van mij lichter is dan een gewone 1960. Maar iemand met zo'n username moet niet zo piepen om een paar kilo's. Je valt zo behoorlijk door de mand :P
Ik ben er wel echt suuuuper tevreden mee. Dit ding gaat niet meer weg!

Negative K3 fan
20 september 2006, 17:01
euh, K3, hoe weet jij dat het een jaren 70 is? En kun je zien hoe oud ongeveer?

dat heeft de vorige eigenaar mij verteld


Tevreden van deTV kast? Zijn die een beetje handelbaar? Deze zou lichter zijn dan een gewone Marshall 1960. Dat spreekt me natuurlijk erg aan, want ik heb geen roadies.
vrij tevreden, ik vervoer hem niet vaak, maar hij is niet echt superzwaar ofzo, met 2 man prima te tillen


En bovenal, waar moet ik op letten? Gitaren ken ik wel het één en ander van, maar speakers niet.

gewoon hard over spelen, goed naar de individuele speakers luisteren en opletten of kraakjes of lelijke vervorming.

heavy-metal-thunder
20 september 2006, 17:10
Uh er staat 71 in de advertentie.

ja, maar je moet niet alles geloven wat ze zeggen, hé. Mijn vrouw zegt ook altijd dat ze net 30 is geworden, maar dat is ondertussen ook al een decennia voorbijgestreefd :-)

Kan ik dat zien aan codes ofzo. Op mijn JMP head staat een Tag (met de datum) en bovendien kan ik a.d.h.v. de letter c in de serial zien dat hij van 71 is. Maar hoe het met cabs/speakers zit???

heavy-metal-thunder
20 september 2006, 17:11
bedankt voor de tips.

DaveItUp
20 september 2006, 20:16
ja, maar je moet niet alles geloven wat ze zeggen, hé. Mijn vrouw zegt ook altijd dat ze net 30 is geworden, maar dat is ondertussen ook al een decennia voorbijgestreefd :-)

Kan ik dat zien aan codes ofzo. Op mijn JMP head staat een Tag (met de datum) en bovendien kan ik a.d.h.v. de letter c in de serial zien dat hij van 71 is. Maar hoe het met cabs/speakers zit???


Niet aan codes van de cab zelf, want daar staat niets. Wel aan de codes op de speakers.

Qua cab zelf kun je dingen afleiden van de handvaten, speakerdoek, wieltjes etc.

www.plexipalace.com/plexiboard

Post je foto's daar en je zult naar alle waarschijnlijkheid een goed antwoord krijgen.

Ik zou er gewoon een euro of 100 a 150 aflullen en die cab lekker kopen.

imlikeajungle
21 september 2006, 12:35
Ik heb met deze verkoper al eens een iets minder fijne transactie gedaan, al is het niet bewezen dat het zijn schuld was.

Josdevos
21 september 2006, 12:41
Ik heb met hem ooit een JCM800 2x12 combo ingeruild met een Silver Jubilee 1x12, niet van te klagen gehad. Werkt zelf ook wel af en toe aan amps, maar ik weet niet hoe bedreven hij daar in is...

heavy-metal-thunder
21 september 2006, 13:09
Ik heb met deze verkoper al eens een iets minder fijne transactie gedaan, al is het niet bewezen dat het zijn schuld was.

Bregt, verklaar je nader (evt. via PM). Ik heb er ooit al pedaal van gekocht en daar was niets mis mee.

imlikeajungle
4 oktober 2006, 08:38
Raf, heb ik je hier nu al voor gePmd?

heavy-metal-thunder
4 oktober 2006, 09:23
nee

en nu heb ik 10 karakters

imlikeajungle
4 oktober 2006, 09:36
Bij deze dan dus gebeurd...