PDA

View Full Version : linkshandige gitaren..



Kapoo
20 september 2006, 11:11
hey, ik ben dus al een tijdje van plan een nieuwe gitaar te kopen (budget ~700 euro), maar merk dat ik nogal beperkt in m'n keuze ben doordat ik linkshandig ben :(

ik zag in 500-1000 gitaar adviezen topic al een mooie LH gitaar staan, maar ik zou dus graag nog wat meer rond willen kijken... dus ik zou graag wat advies willen hebben :B

maylingjv
20 september 2006, 11:57
je hebt een mailtje,jelle

woutB
20 september 2006, 20:54
Nog een mailtje :)

drap
20 september 2006, 21:04
Tip! Zie m'n onderschrift! :cooler:

Wout is inderdaad ook een goeie optie weet ik uit ervaring. M'n tele bevalt nog steeds Wout :)

Kapoo
20 september 2006, 21:16
wow bedankt mensen, ik ga ze allemaal bekijken :)

-> ik heb er trouwens geen van wout ontvangen

Philippe
20 september 2006, 21:53
Kijk ook eens op http://www.leftyguitars.be

Hector_Tsolodimos
21 september 2006, 09:17
hebben de linkshandige gitaristen onder ons geen spijt dat ze zich niet reachtshandig gitaar spelen aan hebben geleerd?
ik heb 2 vrienden die linkshandig zijn, maar rechtshandig spelen..
(zelf ben ik rechtshandig)
ze zeggen zelf:
'op het begin is het wennen, maar nu is het gewoon' enz

Philippe
21 september 2006, 12:52
Ligt net aan de persoon.
Simpelweg is het gewoon: lukt het rechtshandig, doe het dan ook. Lukt het niet (voelt het niet goed/juist), ga dan lekker linkshandig spelen. Het is moeilijk om uit te leggen. Voor de meeste lefty's wordt het helaas meestal optie 2. Net zoals bij mij. Ik heb het écht geprobeerd om rechtshandig te spelen, maar het voelt gewoon niet "juist".

Hiddie
21 september 2006, 19:44
Ligt net aan de persoon.
Simpelweg is het gewoon: lukt het rechtshandig, doe het dan ook. Lukt het niet (voelt het niet goed/juist), ga dan lekker linkshandig spelen. Het is moeilijk om uit te leggen. Voor de meeste lefty's wordt het helaas meestal optie 2. Net zoals bij mij. Ik heb het écht geprobeerd om rechtshandig te spelen, maar het voelt gewoon niet "juist".

Ik vind rechtshandige spelen wel oke zitten als zit een linkshandige iets beter.

Maar het is niet zo dat hij niet "juist zit". Je hebt altijd 1 hand die het goed kan en 1tje die het iets minder kan. In theorie is het dan makkelijk als je je linkerhand bij de fretten hebt.

Voor mij zit een rechtshandige goed.

Speel een paar keer erop. Als je er na een tijdje niet aangewend raakt of heel erg klote zit neem dan een linkshandige.

Maar het kan ook heel erg ana mij liggen: ik kan bijna netzoveel met mijn rechter als mijn linker. Op de piano gebruik ik vaak ook bv mijn rechter ipv de linker.

maar doe gewoon waar jij je het pretigst bij voelt. Een goeie koop voor een linkshandige vinden is ws moeilijker maar als je een beetje goed zoekt is het niet onmogelijk.

Je kan anders ook altijd de snaren omdraaien. (Dat deed Jimi Hendrix dacht ik ook) al heb je dan wel meestal een wat slechter geluid.