PDA

View Full Version : Barstjes in lak bij schuren



zonniewiw
20 september 2006, 09:36
Hoi ,


ik ben een beetje in paniek

Gisteravond ben ik met waterschuurpapier (wat 24 u in water met een beetje afwasmiddel had gelegen) mijn cellulose lak beginnen opschuren om de onregelmatigheden eruit te halen.(om m daarna met commandant 4 op te blinken)

Bijna direct begon er her en der een klein barstje in de aflak te komen

ik heb voor ik de laaste lagen vernis erop heb gezet al eens geschuurd (maar dit was niet met waterschuurpapier) en toen was er niets aan de hand

tot nu toe valt het nog mee het is een fenderbody en de barstjes bevinden zich onder de slagplaat

ik heb een week gewacht met schuren (is dit te vroeg ?)

Ikzelf denk dat het komt door het water , de barstjes bevinden zich namelijk aan de zijkant van de uitgefreesde holtes

Is dit te voorkomen en hoe ??


Thanx in advance Johnny

charlotte
20 september 2006, 19:10
Hey zonieuw,

moeilijk te zeggen zonder foto.... .

Kan door verschillende dingen komen, idd, te vroeg begonnen met schuren, lak moet minstens 2 weken uitharden.
Ook niet geforceerd drogen door verwarming oid.
Wat ook kan is dat er water in het hout getrokken is, en onder de lak gekomen is, en daar het scheuren veroorzaakt.
hout dus beschermen tegen het water met was of kaarsvet oid tijdens het schuren
Wat ook kan , is dat je te weinig laklagen hebt gebruikt, minstens 8 is absoluut noodzakelijk.

succes, groetjes Charlotte :hippie:

zonniewiw
20 september 2006, 20:08
hier is een foto van het probleem

http://users.pandora.be/twisterstudio/gtb_bestanden/IM002218.JPG

ik heb de zijkanten niet afgedekt , geforceerd drogen is zeker niet het geval

nu is het nog minimaal , maar zou het verder gaan barsten , dus beter afschuren en opnieuw beginnen of het voorlopig zo laten

zonniewiw
20 september 2006, 20:09
en der zitten een heleboel laklagen op hoor , meer dan 8

fred dons
20 september 2006, 20:29
omdat het cellulose is is het wel goed te repareren, een nieuwe laag spuiten maar dan iets meer verdunt met thinner zodat de laklag weer smelt en dan afsluiten met een normale laklaag

zonniewiw
20 september 2006, 21:00
omdat het cellulose is is het wel goed te repareren, een nieuwe laag spuiten maar dan iets meer verdunt met thinner zodat de laklag weer smelt en dan afsluiten met een normale laklaag


Dankjewel fred je bent een engel

je hebt een pint van mij te goed

fred dons
23 september 2006, 08:34
ja maar ik drink niet :(
(maar ik hoop wel dat het allemaal in orde komt)

zonniewiw
24 september 2006, 14:49
even kleine update , heb de tip van fred gebruikt , barstjes smelten idd dicht , nu terug geschuurd , en ga vandaag 2e vernislaag eroverheen zetten.

Daarna terug 14d wachten uitharden , dan schuren met grid 2000 en commandant 4 erover

dit overkomt me niet meer , heb nu de uitgefreesde delen meegevernist zodat er geen water meer onderin kan