PDA

View Full Version : randall V2 of T2 of niet?



Tho
19 september 2006, 22:11
hey allemaal! mede naar aanleiding van de post van michael amott ben ik eens op zoek gegaan naar een vette versterker.
Nou weet ik echt geen fuck van buizenamps, en zeker de specs op de sites die er bij staan zijn voor mij chinees..
Nou leek mij de Randall V2 of de T2 wel heel vet, maar ik zoek voornamelijk een versterker waar ik in kan pluggen, en gaan! en geen gezeik..

Zijn de V2 en de T2 daar geschikt voor? zo ja, welke is beter? En wat zijn de mogelijkheden van die dingen? en de verschillen?
Ik speel voornamelijk metal.

tnx guys!

gerrekat
20 september 2006, 01:03
Blijf alsjebvlieft verweg van SS randalls, koop voor metal gewoon een lekkere buizenbak. Voor modernere metal a la arch enemy ben je zeer goed af met een ENGL fireball/powerball of een peavey triple XXX

Emocide
20 september 2006, 10:19
of peavey 5150 :D

Michael Amott
20 september 2006, 10:32
De buizenbak van randall is niks mis mee hoor.. hij trekt de nagels uit de muur. ik denk dat je zelf op zoek moet naar een amp die jij goed vind klinken en niet wat een ander vind. dus get your ass naar musik-produktiv en probeer een shitload versterkers uit.. daar kom je vast tot een goeie conclusie :)

crrrN
20 september 2006, 12:16
Blijf alsjebvlieft verweg van SS randalls, koop voor metal gewoon een lekkere buizenbak. Voor modernere metal a la arch enemy ben je zeer goed af met een ENGL fireball/powerball of een peavey triple XXX

Het zijn deels SS amps, ze hebben een mosfet driven power sectie. Ik heb over de V2 gespeelt en ik moet zeggen dat ik hem erg metal vond klinken. Je moet er van houden maar hij ging heel erg hard en klonk erg vet.

Full tube amps klinken beter.

caliban
20 september 2006, 13:09
hey allemaal! mede naar aanleiding van de post van michael amott ben ik eens op zoek gegaan naar een vette versterker.
Nou weet ik echt geen fuck van buizenamps, en zeker de specs op de sites die er bij staan zijn voor mij chinees..
Nou leek mij de Randall V2 of de T2 wel heel vet, maar ik zoek voornamelijk een versterker waar ik in kan pluggen, en gaan! en geen gezeik..

Zijn de V2 en de T2 daar geschikt voor? zo ja, welke is beter? En wat zijn de mogelijkheden van die dingen? en de verschillen?
Ik speel voornamelijk metal.

tnx guys!
Powerball is zeer goed voor metal. En ik denk ook redelijk plug and play (je moet hem wel eerst aanzetten voor je kan spelen)

Michael Amott
20 september 2006, 13:18
oals ik al zei gewoon een hoop versterkers uitproberen die binnen je budget liggen. een versterker kan nog zo geschikt zijn voor metal als je hem thuis hebt staan en je komt later in de muziek winkel en je vind het geluid van een andere mooier dan baal je enorm..

Tho
20 september 2006, 13:49
Het zijn deels SS amps, ze hebben een mosfet driven power sectie. Ik heb over de V2 gespeelt en ik moet zeggen dat ik hem erg metal vond klinken. Je moet er van houden maar hij ging heel erg hard en klonk erg vet.

Full tube amps klinken beter.

Wat wil dat dan zeggen, fulltube? En wat is de v2 dan? En wat is het verschil van het geluid?

Davidian
20 september 2006, 14:05
Blijf alsjebvlieft verweg van SS randalls, koop voor metal gewoon een lekkere buizenbak. Voor modernere metal a la arch enemy ben je zeer goed af met een ENGL fireball/powerball of een peavey triple XXX

Yup iedereen heeft ook zo even 1000 euro liggen.... Het voordeel aan randall is dat het goedkoop is en dat de meeste mensen die net beginnen met optreden dan geen grote investering hoeven te maken maar nog wel redelijk klinken.

Michael Amott
20 september 2006, 14:05
Fulltube wil zeggen dat je een buizen voorversterker hebt en een buizen eindversterker. als je het over SS of solid state hebt is het een transistor die voor de geluiden zorgt een chip dus. Als je een hybride amp hebt zoals de T2 of de V2 betekend dat je dus wel buizen voorversterking hebt maar transistor eindversterking. Buizenbakken hebben veeel meer gas dan transistoren. Als je een buizenbak hebt leeft het geluid meer het heeft een aditude en dat wil je bij metal. transistor versterkers zijn aanzienelijk goedkoper gaan langer mee maar het geluid is ook aanzienelijk minder dan een buizenbak.

Maar zoals ik al eerder zei moet je gewoon een hoop uitproberen wat binnen je budget ligt. ook helpt het om uit te zoeken hoe de versterkers werken en wat ze kunnen. als je dit gedaan hebt maakt het het testen een stuk makkelijker. dan weet je ongeveer wat je wil. Er zijn vele goeie buizenbakken maar ook vele goeie hybride amps.. dus je moet echt gaan proberen.. aan wat mensen zeggen heb je niks.. Sound is erg persoonsgebonden.

Wat dan wel weer zo is.. ik heb tripple recto en een uberschall uitgeprobeerd beiden verschrikkelijk lekkere amps maar ik heb geen 7 ruggen liggen om zo'n set aan te schaffen.. toen bood de randall de uitkomst...

Tho
20 september 2006, 14:08
okey.. dus die mts van jou is ook transistor en half buis?

Ja tuurlijk lees ik de specs die er bij staan, maar het is écht chinees voor mij :satisfie: Ik ga binnenkort ff naar een speciaalzaak of zo

Michael Amott
20 september 2006, 14:25
dan heb je dus niet goed opgelet :P de MTS staat voor modular tube system en is een volledige buizenbak.

Als specs chinees voor je zijn zorg dan dat je de tijd neemt om het uit te zoeken wat het betekend. kom je er niet uit kun je het hier vragen.. een verkoper lult je toch wel naar de mond. daarom moet je gewoon naar musik produktiv gaan daar kun je op alle gemak van alles uit proberen.

Tho
20 september 2006, 15:36
hahah, okey, ja ik ben op m'n werk dus ik heb niet zo veel tijd om te lezen.. maar thnx guys!

gerrekat
20 september 2006, 15:52
of peavey 5150 :D

bijvoorbeeld!