PDA

View Full Version : fretbuzz normaal bij "metalgitaren"?



Mr Brightside
19 september 2006, 21:24
Ik heb dit weekend een cort X2 gekocht en heb deze thuis uitgetest op een hoog volume, de dag erna heb ik op deze gitaar gespeeld op een laag volume en hoorde een metaalachtig geluid op de drie bassnaren dus volgens mij fretbuzz ben vandaag naar de winkel geweest en de verkoopster zei dat dit een normaal lawaai is bij "metalgitaren" ik ben dan in discussie gegaan en ik zei dat dit niet normaal is.Ze wil de gitaar niet terugnemen en gaat morgen naar de vertegenwoordiger bellen om te zien of mijn verhaal klopt wat hierop volgt weet ik niet maar ik zal denk ik mijn gelijk niet krijgen.Moest ik deze gitaar niet kunnen inruilen of wat dan ook kan ik aan de fretbuzz dan iets doen?het is maar miss 200 euro dat ik kwijt ben maar ik vind het toch genoeg geld voor er maar een uur genot van the hebben.

wietse
19 september 2006, 21:27
wat een bullshit gewoon de actie iets omhoog draaien en klaar, hij zal wel erg laag en dus snel afgesteld zijn, in dit geval dus iets te laag met fretbuzz als gevolg.

Jeffrey
19 september 2006, 21:30
Dan staat de actie (afstand tussen de snaren en je frets) laag. Dit kun je gewoon (laten) verstellen. Sommige mensen houden van een lage actie en sommige van een hoge. Gewoon een kwestie van smaak dus.

Als je de gitaar nieuw hebt gekocht moet je het gewoon bij de winkel laten afstellen.
Waar heb je de gitaar eigenlijk gekocht? Als ik je verhaal zo lees lijkt het me dat de verkoopster er niet zo veel van af weet ofzo.

EDIT: Wietse was me voor zie ik :satisfie:

Mr Brightside
19 september 2006, 21:43
De verkoopster weet inderdaad niet veel van gitaren dat heb ik vandaag opgemerkt.Ze zei zelfs dat dit zou komen door d fabrieksnaren en dat ik enkel moest de snaren vervangen. En ik ben er zeker van als ik ga vragen voor de gitaar goed aftestellen dat ze dat ook nie gaat kunnen.Ook nog als ik een hammer-on op 1 van de 3 bassnaren doe komt er geen "bassig" geluid uit de gitaar hoort dit bij fretbuzz of is dit nog iets anders?

sinneD
19 september 2006, 21:44
zowiezo heb je het recht om gekochte artikelen binnen een bepaald aantal dagen terug te brengen, weet niet precies meer hoeveel dagen maar die tijd kan nog niet verstreken zijn ...

stumpy
19 september 2006, 21:59
Prachtig verhaal, ik kan me goed voorstellen dat de gemiddelde metalgitarist (met shredinvloeden) de actie relatief laag zal hebben, met de nodige gevolgen van dien. Maar dit slaat toch alles.

Tho
19 september 2006, 22:05
zowiezo heb je het recht om gekochte artikelen binnen een bepaald aantal dagen terug te brengen, weet niet precies meer hoeveel dagen maar die tijd kan nog niet verstreken zijn ...

Ik dacht dat dat iets van 18 dagen was of zo.. maar volgens mij had het ook iets te maken met leeftijd.. Als je volwassen bent ligt het iets moeilijker, maar dat weet ik niet zeker.
Het komt er wel op neer dat een product ter aller tijden correct afgeleverd hoort te worden, dus in dat geval moet er gewoon wat aan gedaan worden.
(niet dat dat zo veel werk is)

Pun
19 september 2006, 22:35
een metaalachtig geluid

Daarom heet het ook metal :)

Ok, een beetje flauw, maar inderdaad wat er al gezegd is, gewoon opnieuw af laten stellen. Ik houd zelf van een zo laag mogelijke actie zonder dat ik fretbuzz krijg.
Wat dikkere snaren wil wel helpen tegen fretbuzz, omdat de spanning van dikkere snaren wat groter is, waardoor ze wat minder uitslaan en dus lager gezet kunnen worden zonder fretbuzz te krijgen.

Gearjunkie
19 september 2006, 23:18
Erg jammer dat je in die winkel zo slecht geholpen bent/wordt.

Wel is het zaak om zelf te gaan leren hoe je dit soort problemen kan oplossen. Het is namelijk goed zelf te doen. Op dit forum kan je er veel over lezen. Het is ook goed als je met een meer ervaren persoon mag meekijken, als hij of zij een gitaar afsteld.

succes!

Robbert
20 september 2006, 00:45
zowiezo heb je het recht om gekochte artikelen binnen een bepaald aantal dagen terug te brengen, weet niet precies meer hoeveel dagen maar die tijd kan nog niet verstreken zijn ...

Bullshit.

Het terugbrengen van artikelen is vaak een service. De winkel er ook voor kiezen om jou als klant dan tegoedbonnen te geven. Juridisch hebben ze een poot om op te staan, mits er dus niet een 7 (oid) dagen niet goed geld terug actie is.

Damage Inc.
20 september 2006, 01:11
Weet je wat... je moet de snaren minder laag afstellen : P .
Woehoe, nu nog 100 van die posts!

Als die gitaar ALS een "Metal-gitaar" verkocht is, dan zal die ook wel standaard laag afgesteld zijn ja, dus door de reden dat het een "Metal-gitaar" zou zijn.
Maar volgens mij is er helemaal niet zoiets als verschillende gitaren voor verschillende soorten muziek.
Ja, misschien sommige wel, maar de meeste algemene standaard gitaren, in wat voor vorm en van welk merk dan ook kan voor zowat elke soort muziek zijn toch?
Alles (aan electronica enz.) wat erin gaat en hoe alles ingesteld word ligt aan degene die erop speelt.

GreetingZ
- Damage Inc.

GunMetalBlue
20 september 2006, 11:04
zowiezo heb je het recht om gekochte artikelen binnen een bepaald aantal dagen terug te brengen, weet niet precies meer hoeveel dagen maar die tijd kan nog niet verstreken zijn ...

Had je gedroomd, in België toch. Of het moet in de verkoopsvoorwaarden staan.

woody
20 september 2006, 14:45
Had je gedroomd, in België toch. Of het moet in de verkoopsvoorwaarden staan.

Volgens mij is het hier (in België dus) echt wel zo dat je binnen de 7dagen alle gekochte goederen mag terugbrengen, behalve bepaalde artikelen zoals verbruiks-artikels of cd/dvd's.

sinneD
20 september 2006, 15:57
Bullshit.

Het terugbrengen van artikelen is vaak een service. De winkel er ook voor kiezen om jou als klant dan tegoedbonnen te geven. Juridisch hebben ze een poot om op te staan, mits er dus niet een 7 (oid) dagen niet goed geld terug actie is.

is vaak een service maar waarom kan ik dan bij iedere willekeurige winkel waar ik kom in nederland met de bon me artikelen terug brengen...

(tot op een zekere hoogte idd met bijv dvd's wat al gezegd was)

Mr Brightside
20 september 2006, 17:41
ik heb het voorgesteld om de gitaar terug in te leveren maar zij zei dat dit niet mogelijk was wat ik persoonlijk zelf bullshit vind.Ze zei nog dat ze deze gitaar niet kon terugnemen en weer in de winkel te koop kon zetten als nieuw :confused: .

Tho
20 september 2006, 17:45
is vaak een service maar waarom kan ik dan bij iedere willekeurige winkel waar ik kom in nederland met de bon me artikelen terug brengen...

(tot op een zekere hoogte idd met bijv dvd's wat al gezegd was)

nou volgens mij is dat in nederland OFFICIEEL ook zo.. met de nadruk op officieel.. Het je lukt je niet, daar niet van, maar het is officieel..

Danny Drug
20 september 2006, 17:46
net als dat je ALTIJD je geld kan terugvragen

zelfs als ze zeggen dat je het tegen een ander dvdtje moet omruilen..

pol
21 september 2006, 11:56
komaan, die gitaar heeft gewoon een goeie afstelbeurt nodig, soms kan je wel fretbuzz hebben door een nut die te diep ingeveild is, maar meestal ligt het aan de hals die te recht staat, of de actie die te laag ligt, of een uitstekende fret, kan allemaal voorkomen.
Maar een deftige winkel maakt dit dadelijk gratis in orde ipv met van die flauwekul af te komen.