PDA

View Full Version : 0.011 op mn gitaar?



Jeffrey
19 september 2006, 18:53
Hallo allen :)

Omdat ik gewend ben om op mijn Jackson (elektrische) gitaar te spelen, vind ik het spelen op mijn akoestische gitaar wat lastiger.
Bij Barré akkoorden merk ik dat de b-snaar bijna nooit goed meeklinkt. Op mijn elektrische gitaren is dit dus geen enkel probleem.

Nu zat ik er aan te denken om van 0.012 over te stappen naar 0.011.
Zal dit een goede oplossing zijn? Ik heb al een keer de actie wat verlaagd. Het speelt wat makkelijker, maar het is dus nog niet opgelost. Misschien nog lager zetten?

Dus wat lijkt jullie het beste: overstappen naar 0.011 of de actie verlagen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Jeffrey

--=HANS=--
19 september 2006, 19:25
Beste Jeffrey, geen enkel probleem. Ik speel op een van mijn akoestische gitaren alleen maar met 11, de gitaar klinkt er gewoon mooier mee. Op mijn andere twee gitaren heb ik het ook geprobeerd maar daar houd ik het toch op 12, dan is de klank het mooist. Ik denk overigens dat vooral de gewenning aan een akoestische t.o.v. een elektrische meer een rol speelt.
Succes! :rockon:

gertdm
19 september 2006, 19:58
Ik zweer op al mijn 6string gitaren bij simpele 011 SLP van Martin. Gewoon een lekker soepele snaar met voldoende body (en een goeie bas).
Van alle 011's die ik in de loop der jaren heb geprobeerd zijn de Martins' en de Tomastiks voor mij de beste gebleken.

012 is mij iets te stug en het volumeverschil tussen 011 en 012 is niet zo heel groot. Het hangt dan meer af van het merk en type gitaar waarop ze zitten.

Jeffrey
19 september 2006, 21:22
Bedankt. Ik ga dan gewoon maar een setje 0.011 proberen.
Moet ik dan nog wat gaan afstellen eigenlijk?

Eko
19 september 2006, 23:19
Ja,als het goed is staat je gitaar afgesteld voor .012. Dat houd in dat de halspen iets te strak staat voor .011. Hij zal dus iets losser moeten. Kleine moeite voor een ervaren speler.

gertdm
19 september 2006, 23:34
van 012 naar 011 is dat niet echt nodig.....misschien na een paar maanden...moet je gewoon even afwachten.