PDA

View Full Version : Eerste gig



Rude Perception
19 september 2006, 18:48
:cheerup:

in oktober heb ik eindelijk m'n eerste gig!!!
Ik speel gitaar in een punkrockbandje.

Nou vroeg ik me af of jullie nog tips/ervaringen hebben voor een eerste gig?

Het is in een jongerencentrum. Ik ken het zelf niet, maar ik heb gehoord dat er geen podium is. Dit zegt denk ik al wat over de voorzieningen. Is het bijvoorbeeld verstandig om mijn nieuwe PRS SE mee te nemen. Dit is mijn beste gitaar, en nog onbeschadigd. Dit hou ik liever nog even zo. Verder heb ik wel een strat, maar dat klinkt veel minder. Bij die strat maakt het me geen flikker uit als hij een keertje omvalt. Wat is jullie mening daarover?
Btw, er staan een randall rg75, is dit genoeg om over te spelen? Zal het zinvol zijn om stereo te spelen? (aby-boxje is aanwezig)

ixque
19 september 2006, 19:15
:cheerup:

in oktober heb ik eindelijk m'n eerste gig!!!
Ik speel gitaar in een punkrockbandje.

Nou vroeg ik me af of jullie nog tips/ervaringen hebben voor een eerste gig?

Het is in een jongerencentrum. Ik ken het zelf niet, maar ik heb gehoord dat er geen podium is. Dit zegt denk ik al wat over de voorzieningen. Is het bijvoorbeeld verstandig om mijn nieuwe PRS SE mee te nemen. Dit is mijn beste gitaar, en nog onbeschadigd. Dit hou ik liever nog even zo. Verder heb ik wel een strat, maar dat klinkt veel minder. Bij die strat maakt het me geen flikker uit als hij een keertje omvalt. Wat is jullie mening daarover?
Btw, er staan een randall rg75, is dit genoeg om over te spelen? Zal het zinvol zijn om stereo te spelen? (aby-boxje is aanwezig)

Welk jongerencentrum ga je spelen :O (gezien je woonplaats/omgeving)

glacius
19 september 2006, 19:19
gewoon die strat erin pluggen met je Y boxje en gaan met die banaan !!

Dude
19 september 2006, 19:19
Nou vroeg ik me af of jullie nog tips/ervaringen hebben voor een eerste gig?

Biertje drinken, geen zenuwen, en knallen !



maar ik heb gehoord dat er geen podium is.

Des te beter joh, sta je tussen het publiek, ik had altijd wat moeite met podia, sta je hoog en "alleen"



Is het bijvoorbeeld verstandig om mijn nieuwe PRS SE mee te nemen.

Tuurlijk joh... tenzij je er zelf mee gaat gooien is er niemand die er aan zit toch ? en na het afbouwen gewoon goed op je spullen letten maar dat doe je zoiezo, of je nou festivalletje of kroeg doet.



Btw, er staan een randall rg75, is dit genoeg om over te spelen? Zal het zinvol zijn om stereo te spelen? (aby-boxje is aanwezig)

Zal wel loslopen joh... 75 watt transistor combootje zal het prima doen !

Thom TK
19 september 2006, 19:25
Dat biertje van tevoren kan wel eens een belangrijk aspect zijn ;).
Maar verder VOORAL niet te veel nadenken of zenuwpezen van tevoren, dan komt alles wel goed.

Rude Perception
19 september 2006, 21:00
de zenuwen en het biertje had ik zelf wel bedacht.
Zijn er nog dingen die ik niet moet vergeten?
extra batterij, genoeg snoer, setje extra snaren, genoeg plectrums....
Verder nog dingen waar je niet snel aan denkt, maar die wel handig zijn?

het is btw op 13 oktober (jaja, vrijdag de 13de :rockon:) in de til.
www.bcdetil.nl (http://www.bcdetil.nl)

FruscianteFan
19 september 2006, 21:11
- goed stemapparaat
- gitaarstandaard (zeker met de PRS SE)
- straplocks (je wilt niet dat je gitaar uit de strap schiet tijdens een optreden!)
- goede kabels, veel plectra, snaren en batterij zijn inderdaad erg verstandig

Niet teveel zorgen maken..

Hoewel, bij mijn laatste optreden was ik totaal niet zenuwachtig. Uiteindelijk boeiden de foutjes me niet zoveel, net als bij repetities. Dat voelde ook weer niet goed aan.

Ohja, indrinken is goed, maar zorg wel dat je nog strak kunt spelen ;).

Rude Perception
19 september 2006, 21:17
ik weet precies hoeveel ik kan drinken zonder dat ik minder ga spelen. Straplocks heb ik niet, maar ik heb een dikke gitaarband, en met de rubbertjes grolsch beugels heb ik hem er nog nooit af gekregen. Goed gitaarstandaard is zeker handig.
Ik ken de versterker niet. Zijn er nog tips voor het afstellen van die versterker? Ik gebruik m'n eigen distortion, omdat ik met 1 trap moet kunnen wisselen van clean met chorus en delay naar alleen distortion. Waarschijnlijk is het tegen die tijd een boss ds-1. Het moet een beetje een sex pistols-geluid worden, dus gewoon ruig, rauw en hard scheurend, maar geen metal.

terrasbeest
19 september 2006, 21:22
niet dronken worden

hubert
19 september 2006, 22:22
en wat je zeker niet moet vergeten is: Spelen!!
veel plezier en succes

bloodboiler
23 september 2006, 03:06
:cheerup:

in oktober heb ik eindelijk m'n eerste gig!!!
Ik speel gitaar in een punkrockbandje.

Is het bijvoorbeeld verstandig om mijn nieuwe PRS SE mee te nemen. Dit is mijn beste gitaar, en nog onbeschadigd. Dit hou ik liever nog even zo.

Je speelt punkrock, je gitaar moet beschadigd zijn :angry: !


Ik heb maar een tip, maar niet de makkelijkste.
Mensen gaan naar een band kijken, dus zorg dat er ook wat te kijken valt!
Probeer contact te krijgen met het publiek, niet bang zijn, kijk in de zaal, ga uit je plaat, spring rond...whatever. Ok je zult wat foutjes maken maar het enthousiasme wat je op het podium uitstraalt slaat over naar het publiek.
Daar gaat het om bij live optredens (behalve by Dream Theater en dat soort technisch geneuzel).

Ga dus niet als een houten klaas naar je fretboard staan te gapen, maar gooi al je remmen los en je kan de hele wereld aan!!

Tis godverdomme punkrock :hippie:

arjanb01
23 september 2006, 09:44
Je speelt punkrock, je gitaar moet beschadigd zijn :angry: !


Ik heb maar een tip, maar niet de makkelijkste.
Mensen gaan naar een band kijken, dus zorg dat er ook wat te kijken valt!
Probeer contact te krijgen met het publiek, niet bang zijn, kijk in de zaal, ga uit je plaat, spring rond...whatever. Ok je zult wat foutjes maken maar het enthousiasme wat je op het podium uitstraalt slaat over naar het publiek.
Daar gaat het om bij live optredens (behalve by Dream Theater en dat soort technisch geneuzel).

Ga dus niet als een houten klaas naar je fretboard staan te gapen, maar gooi al je remmen los en je kan de hele wereld aan!!

Tis godverdomme punkrock :hippie:

Succes jongen !!! Gebruik zeker de bovenstaande tip en probeer een beetje te sjansen met de vrouwen in de zaal, helpt zeker en maakt het optreden nog leuker !
Zenuwachtig zul je zijn, maar dat is alleen maar gezonde spanning.
Rock on !!!

Bins
23 september 2006, 10:56
Pff.. Ik kan me mn eerste gig nog goed herinneren... zenuwen!! Stokstijf op het podium.. "o o als ik maar geen foutje maak!"...

Sindsdien heb ik geleerd dat mensen niet komen om je te bekritiseren, maar gewoon om lekker en showtje te zien/horen. Foutjes van gitaristen vallen bijna nooit op. Dus geniet ervan, en probeer idd een beetje "los" te gaan (wel moelijk hoor, de 1e keer).

Mochten er toch van die homo's zijn die "SLAYUUHHR!!!" roepen.. don't sweat it. Iig geen slayer gaan spelen dan :)

Mufftin
23 september 2006, 12:13
aaah punk rock, ik herinder mijn eerste en laatste optreden nog. Naja gewoon rammen gooi af en toe je microfoon standaard om en spit af en toe op de grond niet op je eigen spullen. Kortom relax zijn en rammen nergens bij na denken. De meeste mensen die in het publiek staan kunnen toch zelf niet spelen.

Dude
24 september 2006, 19:48
Pff.. Ik kan me mn eerste gig nog goed herinneren... zenuwen!! Stokstijf op het podium.. "o o als ik maar geen foutje maak!"...


HERKENBAAR !

mijn eerste grote gig (die echt wat betekende, kroegjes en jeugdhonken daarvoor buiten beschouwing), jaar of 3 geleden in een stampvol OffCorso rotterdam, geen idee hoeveel mensen maar het waren alle eerstejaars van de erasmus rotterdam destijds. Anyway.. we begonnen, ik stond stil, we eindigden en ik stond op exact dezelfde plek nog steeds stil... drama ! moet eerlijk zeggen dat ik voor sommige gigs nog steeds wel aan de zenuwen ben hoor, ligt er een beetje aan wat voor soort kroeg en wat voor soort publiek je kan verwachten enzo.

fullorder
25 september 2006, 09:54
de zenuwen en het biertje had ik zelf wel bedacht.
Zijn er nog dingen die ik niet moet vergeten?
extra batterij, genoeg snoer, setje extra snaren, genoeg plectrums....
Verder nog dingen waar je niet snel aan denkt, maar die wel handig zijn?

het is btw op 13 oktober (jaja, vrijdag de 13de :rockon:) in de til.
www.bcdetil.nl (http://www.bcdetil.nl)

Nog even een concreet item dat ik nog niet langs heb zien komen:

Zorg dat je genoeg stekkerblokken/verlengkabels/haspels en dergelijke hebt. Juist in zo'n jeugdcentrum zul je net zien dat het enige stopcontact achter de bar,aan de andere kant van de zaal te vinden is.

Verder: No worries, probeer er vooral van te genieten. Maar goed die tip heb je nu al van iedereen gehad dus die zul je wel niet meer vergeten ;)
Have fun en misdraag je!

DaveItUp
25 september 2006, 16:56
Ik ben nog steeds nerveus voor elke gig haha.

Zorg dat je al je shit bij hebt, sluit rustig alles aan en check of alles naar wens werkt, doe een korte line check als je geen soundcheck hebt. Pak een paar pilsjes en zet deze op een strategische plaats.

Wat rest is gewoon hard rocken. Publiek hoort geen foutjes(tenzij je het grondig verziekt), geeft op een enkeling na geen reet om je tone en wil idd gewoon een leuke avond hebben. Gewoon relaxen en niet al teveel op je fretboard focussen, dan ga je krampachtig spelen en gaat t juist fout.

Optreden....megacool.

sembo
25 september 2006, 17:42
succes man !! :rockon:

let's rock

hendrix2
25 september 2006, 20:12
gewoon proberen ontspannen.
Voor mijn eerste gig was ik echt doodzenuwachtig, en verprutste veel van de nummers. Tegenwoordig kijk ik er iets ontspannener tegen aan en gaat alles veel beter. Ik ben nog steeds zenuwachtig, maar het zijn eerder gezonde zenuwen. (of beter gezegd, ik zit geen 5 uur meer op de pot voor een gig ;))

Veel succes, en heel erg belangrijk, probeer er zelf van te genieten!
Je moet een optreden als een beloning voor je al dan niet hard werk zien!
Genieten en jezelf volledig geven!

En als het toch allemaal mislukt, ALTIJD op iemand anders steken!!!! ;) jij bent nooit in fout!:D
:rockon:

Rude Perception
25 september 2006, 20:31
En als het toch allemaal mislukt, ALTIJD op iemand anders steken!!!! ;) jij bent nooit in fout!


o, maar daar hebben we de bassist voor;)
Iedereen doet iets buiten het spelen/verzinnen van nummers om. De taak van de bassist is de schuld krijgen:sssh:

Lacrymosa
9 oktober 2006, 12:39
damn man,
eerste optreden is cool, de kick die je na het spelen voelt, is zo enorm, dat je eigenlijk nooit meer anders wil
Drink zeker niet teveel, dit kan je adrenaline kick die je krijgt behoorlijk dempen.

1 biertje zal niet zoveel kwaad kunnen, hoewel ik liever nuchter speel

Pentatonic
10 oktober 2006, 00:03
hoewel al veel mensen het gedaan hebben, wil ik je toch veel succes wensen :cheerup:

ik heb nog nooit echt opgetreden (muziekschool reken ik natuurlijk niet mee, dat is een te beschermde omgeving :) ), ik zou ook doodnerveus zijn.

good luck!

JimiDylan
10 oktober 2006, 05:57
een joint werkt beter, je kan knetterstoned spelen (hoeft niet 1 joint of een halve is meer dan zat), en dan speel je er niet minder op, bij alcohol wel....

heavy-metal-thunder
10 oktober 2006, 10:05
:cheerup:

in oktober heb ik eindelijk m'n eerste gig!!!
Ik speel gitaar in een punkrockbandje.

Nou vroeg ik me af of jullie nog tips/ervaringen hebben voor een eerste gig?

Het is in een jongerencentrum. Ik ken het zelf niet, maar ik heb gehoord dat er geen podium is. Dit zegt denk ik al wat over de voorzieningen. Is het bijvoorbeeld verstandig om mijn nieuwe PRS SE mee te nemen. Dit is mijn beste gitaar, en nog onbeschadigd. Dit hou ik liever nog even zo. Verder heb ik wel een strat, maar dat klinkt veel minder. Bij die strat maakt het me geen flikker uit als hij een keertje omvalt. Wat is jullie mening daarover?
Btw, er staan een randall rg75, is dit genoeg om over te spelen? Zal het zinvol zijn om stereo te spelen? (aby-boxje is aanwezig)

een gitaar dient toch om mee te spelen? Wat maken die paar krassen dan?
Ik vind het belangrijk dat ik een goeie sound hebt en dat ik me comfortabel voel met mijn gitaar. Uiteindelijk ga je toch wat nerveus zijn. Als je daar dan staat met een gitaar die vb. minder vlot speelt, je qua sound niet zo aanstaat... dan geeft dat extra druk. Als je daarentegen met het eerste nummer begint en je hebt achter jou een goed geluid en de gitaar voelt alsof het het verlengde van je arm is, dan valt alle stress weg en kan je precies eens zo goed/vlot spelen.

Niet stoppen en opnieuw beginnen, maar doorgaan. Desnoods, als je er ff uitligt ff wachten en inpikken. The Show must go on!

De mensen komen voor de ambiance. Zorg dat er wat fun is. Zorg dat je muziek voldoende drive heeft, zodat het publiek niet stil blijft staan.

Nummers die op repetitie niet vlot gaan, moet je niet proberen op een eerste optreden.

best op voorhand jouw gitaar tijdig opstellen zodat ze kan aanpassen aan de temperatuur

tot slot meenemen:
- een extra kabel
- als jouw disto-pedaalte met een adapter wordt gevoed, steek er ook maar een batterij in
- zorg dat jouw gitaar constant is ingeplugd in jouw stembakje, kan je tussen nrs snel ff bijtunen.
- ik neem altijd 2 gitaren mee
- leg een plectrum op jouw versterker, als je er eentje kwijt raakt heb je er direct eentje bij de hand.

Rude Perception
10 oktober 2006, 23:11
twee gitaren gaat denk ik niet lukken. De zenuwen zullen wel meevallen. Ik heb er nu alleen nog maar heel veel zin in! Ik koop voor de zekerheid een pakje peuken. Als niet-roker kan dat heel rustgevend zijn ;). Ik ga al m'n pedaaltjes met batterijen voeden, want m'n adapter geeft nog wel eens ruis. effe een lijstje van wat ik mee moet nemen:
- gitaar
- bier
- kabels (genoeg)
- plectra (nog meer)
- pedalen
- extra batterij
- gitaarstandaard
- plectrumhouder voor op mic-standaard
- extra setje snaren
- gitaarband
- oordopjes
- adapter voor multi-effect

nog dingen vergeten?

rscalex
14 oktober 2006, 13:51
Hoe was het?? :)

Dude
14 oktober 2006, 14:06
los gegaan ? groupies gepaalt ? lekker gespeeld ?

vertel vertel verteeeel !!

Mitch
14 oktober 2006, 14:26
Nog niet uitgeslapen ?

Squier4ever
14 oktober 2006, 17:30
en en en en en en en en en en en ?
????

Rude Perception
14 oktober 2006, 20:43
ENENENEN!!!
t ging allemaal goed. Allemaal goede reacties gehad (vooral over mij). Het was lekker druk. Het enige jammere was dat het publiek iets te oud was voor ons. We hadden gehoopt dat er een beetje een pogo was, maar daar was t publiek echt te oud voor.

Ik heb nu al zin in het volgende optreden,

Reel Big Fish
14 oktober 2006, 20:48
Doe ff normaal man. Ik zou maar gewoon je vwo halen en gaan studeren.

Rude Perception
14 oktober 2006, 21:52
blablablabla

hendrix2
14 oktober 2006, 22:33
Hmm, je eerste gig en je gaat al zweven...
Ik zou je sowieso niet in m'n bandje willen na dit gelezen te hebben.
Je bedoelt het misschien niet slecht, maar het komt over alsof je jezelf heel wat vind. Die conclusie trek ik door de vele ik's in je verslagje samen te tellen.
Je bent 16 en hebt één optreden gedaan, maar als ik je relaas moet geloven ben je zowaar een nieuwe gitaargod.

Rude Perception
14 oktober 2006, 22:39
als ik zo'n hoge dunk van mezelf zou hebben zou ik al veel eerder me te goed hebben gevonden voor deze band. Alleen t is een beetje een domper op een avond als je hoort dat je de enige bent die echt strak speelt en die verder kan dan de rest. Zegt meer over de rest dan over mij denk ik. Ik gebruikte misschien veel ik, omdat ik het over m'n eigen situatie had..... Dan kan je er moeilijk omheen.

Helter Skelter
14 oktober 2006, 23:00
We hadden gehoopt dat er een beetje een pogo was


jammer!!


wtf is een pogo?

Strangegun
14 oktober 2006, 23:08
Ik denk een soort van mosh pit.

Pentatonic
14 oktober 2006, 23:39
goed dat het zo meeviel en dat je zin hebt in een volgend optreden!

wat betreft alle negatieve commentaar op de laatste blz.: ik zie hem nergens 'zweven' ofzo, of is dat ge-edit?

davidof
15 oktober 2006, 00:28
ik snap ni waarom je snaren moet meenemen naar een optreden.. je kan toch moeilijk effe nieuwe opzetten tijdens een optreden? en dan ontstemt ie heel de tijd.. beter gwn 2de gitaar.. ?

grtzzz

Reel Big Fish
15 oktober 2006, 02:08
Hmm, je eerste gig en je gaat al zweven...
Ik zou je sowieso niet in m'n bandje willen na dit gelezen te hebben.
Je bedoelt het misschien niet slecht, maar het komt over alsof je jezelf heel wat vind. Die conclusie trek ik door de vele ik's in je verslagje samen te tellen.
Je bent 16 en hebt één optreden gedaan, maar als ik je relaas moet geloven ben je zowaar een nieuwe gitaargod.
^^ dat bedoelde ik dus ook!

Rude Perception
15 oktober 2006, 11:09
goed dat het zo meeviel en dat je zin hebt in een volgend optreden!

wat betreft alle negatieve commentaar op de laatste blz.: ik zie hem nergens 'zweven' ofzo, of is dat ge-edit?

Dat heb ik weggehaald door reacties die niet sloegen op hoe ik het bedoeld heb (misschien lag t ook aan mijn staat gisteravond dat ik het niet heel duidelijk heb opgeschreven).

Dude
22 oktober 2006, 18:44
ik mis de helft geloof ik...



hoe ging het man... en belangrijker ! POST FOTOS

Rude Perception
22 oktober 2006, 23:05
Foto's plus kort filmpje komen eraan. Ik ga ze nu online zetten (filmpje zal misschien nog even duren)

Rude Perception
22 oktober 2006, 23:35
de foto's:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/deedeeguitar/De%20Til%2013-10-2006/PICT0186.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/deedeeguitar/De%20Til%2013-10-2006/PICT0185.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/deedeeguitar/De%20Til%2013-10-2006/PICT0184.jpg




http://i9.photobucket.com/albums/a61/deedeeguitar/De%20Til%2013-10-2006/PICT0187-2.jpg

Rude Perception
22 oktober 2006, 23:36
http://i9.photobucket.com/albums/a61/deedeeguitar/De%20Til%2013-10-2006/PICT0183.jpg


http://i9.photobucket.com/albums/a61/deedeeguitar/De%20Til%2013-10-2006/PICT0181.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/deedeeguitar/De%20Til%2013-10-2006/PICT0180.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/deedeeguitar/De%20Til%2013-10-2006/PICT0179.jpg

Rude Perception
22 oktober 2006, 23:37
http://i9.photobucket.com/albums/a61/deedeeguitar/De%20Til%2013-10-2006/PICT0178.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/deedeeguitar/De%20Til%2013-10-2006/PICT0177.jpg


Het filmpje ga ik nu proberen online te zetten.

Rude Perception
22 oktober 2006, 23:48
http://s9.photobucket.com/albums/a61/deedeeguitar/De%20Til%2013-10-2006/?action=view&current=PICT0182.flv

het filmpje. (12 seconden slechts).
De foto's zijn gemaakt door mijn zus, dus daarom sta ik er vaker op dan de rest van de band....

Highway49
20 november 2007, 23:33
Ik heb deze zaterdag ook een gig. Mn 2e officiele (wel daarnaast nog een stuk of 3x op feestjes gespeeld maar was vooral voor bekenden)

Ik heb het probleem dat het grootste deel van de zenuwen vooral in m'n handen gaat zitten, tuurlijk ben ik tussen m'n oren ook een beetje zenuwachtig, maar véél minder...de set zit er goed in.

Ik heb dit volgens familie etc van jongs af aan al dat ik heel snel tril (JONGS af aan dus het is niet de drugs/drank :P ) Ik zou voor mezelf ook alleen maar weten om inderdaad 1 of 2 biertjes te drinken en evt. een geruststellende borrel enkele minuten voor de gig...bah...

Luke-wannabe
22 november 2007, 09:16
Whaha optreden is juist het vetste aan een band. En helemaal als mensen je shit goed vinden. Gewoon spelen, niet zeiken. Dan komt het helemaal goed.

Harry
22 november 2007, 09:42
ik zie dat dit topic over de Til in Haarlem gaat. Is dat wat zo'n Randall versterker? Ik vind het voor 3 kwartier niet echt de moeite om mijn eigen spullen mee te nemen, maar als het echt niks is.....

Verder hoop ik dat het bij ons ook lekker druk is!

Kaïn
22 november 2007, 09:53
Vet dat het goed ging man! Nu het niet naar je bol laten stijgen ;)

Trouwens, wtf heeft die bassist op zn hoofd ???

Rude Perception
22 november 2007, 10:59
Vet dat het goed ging man! Nu het niet naar je bol laten stijgen ;)

Trouwens, wtf heeft die bassist op zn hoofd ???

dat zijn rasta's ;).

@Harry: Zo'n randall is wel aardig, maar wel echt een modern transistor geluid.
Wanneer speel je er? Ik speel er 25 januari namelijk weer;) (met andere band)

Harry
22 november 2007, 12:03
vrijdag a.s. om een uur of 11. Misschien neem ik mijn reserve versterker dan wel mee, want mijn geliefde Bedrock staat nog in de oefenruimte.... Ben niet zo van moderne transistorversterkergeluiden namelijk.... :)

JohnLord
22 november 2007, 12:29
mooie duidelijke foto's!

cerpintaxt
28 november 2007, 18:35
cool :rockon: :tumbsupemoticon:


een joint werkt beter, je kan knetterstoned spelen (hoeft niet 1 joint of een halve is meer dan zat), en dan speel je er niet minder op, bij alcohol wel....

meestal na een joint beter, wat losser op de 1 of andere manier :hippie:

Kaïn
28 november 2007, 21:35
Neem jezelf ens op na een goede joint en kijk of je dan nog graag je publiek daar op wilt trakteren :p

geertjan_83
28 november 2007, 21:47
Precies, een beetje los en ontspannen is altijd goed, maar misschien helpt een goede, gezonde spanning juist weer voor wat betere speeltechniek?

LAG-Grenade
6 december 2007, 16:26
1 biertje en spelen maar

Op mijn muziekschool hebben ze ook die randalls en ik ben er helemaal verliefd op,
wat een geweldig geluid!!

bij mijn gigs krijg ik altijd de eerste 10 seconden hele erg trilling in men hand( wat gelijk staat aan aan alles mis spelen) maar daarna altijd helemaal los en gaat alles goed