PDA

View Full Version : Toonmaster 4>2 buizen



mink
19 september 2006, 16:41
Wie o wie kan mij helpen aan een schema waarmee ik in de Fender Tonemaster kan schakelen van 4 naar 2 buizen en terug.
Alvast mijn dank

mink
20 september 2006, 15:08
Dit maakt mij al wel het een en ander duidelijk. Ik zit alleen nog met de impedantie mismatch.
Ik weet dat Fender The Twin bv een Hi-Lo switch heeft om van 100% naar 25% te schakelen. Hoe gaat dat in zijn werk?
Ik kan er namelijk geen schema van vinden.
Thnx

mink
20 september 2006, 15:16
Je zou overigens denken dat je ook ongestraft V1 & V4 eruit kan trekken. Lijkt hetzelfde als loskoppelen van aarde.

Chris Winsemius
20 september 2006, 18:16
Dit maakt mij al wel het een en ander duidelijk. Ik zit alleen nog met de impedantie mismatch.
Ik weet dat Fender The Twin bv een Hi-Lo switch heeft om van 100% naar 25% te schakelen. Hoe gaat dat in zijn werk?
Ik kan er namelijk geen schema van vinden.
Thnx

Bij die schakeling verlaagt men de B+ voedingsspanning en (even uit m'n hoofd) tegelijkertijd de biasspanning.

mink
20 september 2006, 19:37
Dat is inderdaad wat ik in gedachten had. Dit is echter een stukje complexer dan V1&4 loskoppelen van aarde. Zou buiten het volume om het geluid worden beinvloed?

guitartheo
20 september 2006, 23:48
Hoi
Ik heb zelf een tonemaster en heb ook met 2 buizen gespeelt (ding gaat zo allejezus hard) maar dit klinkt toch een stuk minder is mijn ervaring .
(gebruik nu een powersoak)